patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem

Wielkie zmiany w moim jadłospisie! Co wyrzuciłam, co dodałam i jakie są tego efekty?

Dodaj komentarz

PicMonkey Collagenbh

Kilka lat temu udało mi się wypracować własny schemat odżywiania, który sprawdzał się doskonale dając dobre samopoczucie i zadowalającą wagę;)

Jednak z czasem dostrzegłam objawy, na które nie mogłam pozostać obojętna!

Zauważyłam spadek energii i ospałość tuż po śniadaniu oraz słabe samopoczucie w dalszej części dnia.

stylowi_pl_kuchnia_48080539

Początkowo obwiniałam za to pogodę, niewyspanie i szereg innych czynników, ale niemożliwe, by młoda osoba była aż tak wrażliwa na tego typu zjawiska.

Zaczęłam zgłębiać temat, wprowadzać zmiany, którymi dziś zamierzam się podzielić;)

Jak wyglądał mój jadłospis jeszcze niedawno?

dsc_0098

  • Śniadanie: zazwyczaj węglowodanowe, czyli kasze/ryż z owocami o niskim indeksie glikemicznym (przepadam za borówkami, malinami, jagodami), orzechy, olej kokosowy/masło klarowane

  • przekąski: najchętniej wybierałam orzechy/pestki, soki i czasem sałatki warzywne lubo owocowe

  • Obiad: zazwyczaj białko w połączeniu z warzywami, czyli mięso/ryba albo rośliny strączkowe

  • Kolacja: najczęściej krem z warzyw

Zaznaczam, że porcje nie były małe, ale sycące i zdecydowanie wystarczające!

Jak można zauważyć stosuję zasady diety rozdzielnej/niełączenia (na czym polega ta dieta?), bo jest to od lat mój sprawdzony sposób odżywiania.

Jakie zmiany wprowadziłam?

salata-z-owocami-w-jasminowo-herbacianym-sosie1

Śniadanie: przeważnie białkowo-tłuszczowe, czyi ryba/mięso/jajka z ogromną ilością warzyw i dodatkami w postaci ziół + zdrowe tłuszcze

Co daje taki posiłek?

Przede wszystkim energię, sytość i zadowolenie na wiele godzin bez przykrego uczucia przejedzenia;)

Przekąski: rzadko odczuwam potrzebę ich zjedzenia, ale jeśli się na nie zdecyduję to są to w dalszym ciągu orzechy, pestki, ewentualnie owoce.

indekslom

Smoothie bowl!

Dalsza część dnia jest już dość spontaniczna, ponieważ takie śniadanie zaspokaja głód na długo i nie zawsze mam ochotę na kolejne obfite posiłki.

Obiad: brak jednej zasady, gdyż w dużej mierze zależy co było na śniadanie. Czasem jest to posiłek białkowy, ale często pojawia się coś na słodko, np gryczanka, jaglana z warzywami   

Kolacja: ostanie danie to już totalny miszmasz z tego, co zalega w lodówce;) Może to być krem z warzyw albo sałatka na bogato z awokado, orzechami i resztkami z obiadu. Ważne, że zawsze wychodzi dużo, kolorowe i pysznie!

Więcej warzyw w diecie!

indeks

To mój przykładowy schemat jedzenia, który dodatkowo opatrzony jest poniższymi zasadami:

  • przewaga produktów sezonowych i lokalnych,

  • większość talerza zawsze zajmują warzywa ugotowane na parze/podduszone/upieczone + surowe

  • dbałość o różnorodność, czyli każdego dnia staram się jeść inne produkty niż dnia poprzedniego

  • pamiętam o odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia + herbat ziołowych

krem-z-buraka-z-kozim-serem

Jeżeli masz ochotę na lekki, letni detoks to już wkrótce na blogu pojawi się wpis z przykładowym menu na 3 dni;)

Zapraszam!

 

 

 

 

 

Skomentuj

