patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem

Dietetyczne mity, w które już nie wierzę!

Dodaj komentarz

PicMonkey Collage9

Trudno oprzeć się wrażeniu, że istnieje kilka zasad odżywiania obrosłych legendą na tyle, że rzadko kto ma odwagę je podważyć.

Często usilnie je wprowadzamy w życiu nie zważając na to, że utrudniają życie, pogarszają samopoczucie i nie wpływają na nas pozytywnie.

PicMonkey Collagei8

Jeśli masz wrażenie, że Twój organizm nie wpasowuje się w dietetyczny szablon i żadna z wypróbowanych diet/sposobów odżywiania nie przyniosła rezultatów w postaci prawidłowej wagi oraz poprawy stanu zdrowia – zachęcam do przeczytania!

MIT 1 : 5 posiłków dziennie!

Oczywiście MAŁYCH i pełnych węglowodanów złożonych/prostych.

Taki system powoduje, że życie koncentruje się wyłącznie wokół planowania, przygotowywania, pakowania, noszenia i próby znalezienia czasu na zjedzenie posiłku!

Do tego małe objętościowo posiłki powodują, że po ich spożyciu nerwowo odliczamy minuty do następnego posiłku( bo przecież ”należy jeść co 3 godziny”).

Generalnie jesteśmy coraz bardziej głodni, frustracja narasta.

kowkowk

Oczywiście są osoby, którym 5 posiłków dziennie ratuje życie, gdyż właśnie próbują wyleczyć się z zaburzeń odżywiania i na nowo nauczyć się jeść prawidłowo.

W przypadku zdrowych osób taki system moim zdaniem się nie sprawdza.

Najlepiej dla naszego organizmu, stabilizacji poziomu cukru we krwi jest spożywanie 3-4 białkowo-tłuszczowych posiłków z małymi dodatkami węglowodanów (najlepiej bezglutenowych: jaglana, gryczana, komosa, ryż).

Takie są moje obserwacje, zachęcam do zapoznania się z wypowiedzią tej Pani dietetyk:

Oczywiście na początku wszystko to się wydaje czarną magią i maltretowaniem organizmu, ale wynika to z utrwalanych przez lata nawyków.

Poza tym późniejsze rezultaty warte są podjętego wysiłku.

Mam na myśli:

  • odciążenie układu trawiennego
  • brak napadów głodu
  • brak ochoty na słodkie
  • lepszy sen
  • poprawa stanu skóry, włosów
  • lepsza koncentracja
  • brak problemów trawiennych
  • stały poziom energii w ciągu dnia

Przydatne linki:

http://megazdrowie.blogspot.com/2014/10/dietetyczne-mity-1-po-co-jesc-5-razy.html

http://www.owsiana.pl/2015/11/miesiac-bez-glutenu-i-laktozy.html

https://paleosmak.pl/zboza-szkodza/

IS_szakszuka1

MIT 2 : Węglowodany na śniadanie!

Odżywiasz się zgodnie z zasadami głoszonymi przez dietetyków a mimo to odczuwasz wzrost wagi, pogorszenie cery, spadek energii, apetyt na słodycze?

Wypróbuj białkowo-tłuszczowe śniadania i zmniejsz ilość spożywanych węglowodanów w ciągu dnia.

Właściwie dlaczego?

” Co się dzieje, gdy jemy sporą porcje węglowodanów, a zwłaszcza cukrów prostych np. owoców? Mamy spory skok cukru we krwi. A co się dzieje, gdy mamy nagły spory skok cukru? Potem mamy nagły spadek cukru (przypominam że zadaniem insuliny jest jego obniżenie we krwi przez „wpuszczenie” komórek glukozy z krwiobiegu do wnętrza komórki by wytworzyć z niej energię lub w uproszczeniu mówiąc zmagazynować ją w postaci tkanki tłuszczowej). W moim przypadku – z zasadzie w każdym, ale w moim przy hipoglikemii szczególnie – nagłe skoki, a potem spadki cukru nie są korzystne, to jakby dolewanie oliwy do ognia. Co się dzieje, gdy nagle poziom cukru spada poniżej normy (70mg/dl)? Organizm jest osłabiony, znów szybko głodny, chce szybko dostać cukru, a ponad to czuje się zagrożony czyli „odczuwa stres” co znów powoduje wyrzut kortyzolu i pętla się zamyka”

Źródło: http://www.olgalewandowskadietetyk.pl/tluszczowo-bialkowe-sniadanialow-carb-vs-kortyzol/

Jeśli więc po zjedzeniu owsianki odczuwasz większy głód niż poprzednio to prawdopodobnie Twój organizm domaga się porannej porcji białka i tłuszczu.

stylowi_pl_kuchnia_food-porn-vegan-style-wegaNskie-szaszLyki-warzywne_43668102

Węglowodany oczywiście z umiarem warto lokować wieczorem.

Jeśli trudno Ci uwierzyć w te ”rewelacje” to odsyłam na blog A. Lewandowskiej w której kompetencje raczej nikt nie wątpi.

W kolejnych wpisach zapewne pojawią się jeszcze inne mity i legendy, ale tymczasem planuję więcej wpisów modowych oraz przepisów;)

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s