patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem


Dodaj komentarz

Dietetyczne mity, w które już nie wierzę!

PicMonkey Collage9

Trudno oprzeć się wrażeniu, że istnieje kilka zasad odżywiania obrosłych legendą na tyle, że rzadko kto ma odwagę je podważyć.

Często usilnie je wprowadzamy w życiu nie zważając na to, że utrudniają życie, pogarszają samopoczucie i nie wpływają na nas pozytywnie.

PicMonkey Collagei8

Jeśli masz wrażenie, że Twój organizm nie wpasowuje się w dietetyczny szablon i żadna z wypróbowanych diet/sposobów odżywiania nie przyniosła rezultatów w postaci prawidłowej wagi oraz poprawy stanu zdrowia – zachęcam do przeczytania!

MIT 1 : 5 posiłków dziennie!

Oczywiście MAŁYCH i pełnych węglowodanów złożonych/prostych.

Taki system powoduje, że życie koncentruje się wyłącznie wokół planowania, przygotowywania, pakowania, noszenia i próby znalezienia czasu na zjedzenie posiłku!

Do tego małe objętościowo posiłki powodują, że po ich spożyciu nerwowo odliczamy minuty do następnego posiłku( bo przecież ”należy jeść co 3 godziny”).

Generalnie jesteśmy coraz bardziej głodni, frustracja narasta.

kowkowk

Oczywiście są osoby, którym 5 posiłków dziennie ratuje życie, gdyż właśnie próbują wyleczyć się z zaburzeń odżywiania i na nowo nauczyć się jeść prawidłowo.

W przypadku zdrowych osób taki system moim zdaniem się nie sprawdza.

Najlepiej dla naszego organizmu, stabilizacji poziomu cukru we krwi jest spożywanie 3-4 białkowo-tłuszczowych posiłków z małymi dodatkami węglowodanów (najlepiej bezglutenowych: jaglana, gryczana, komosa, ryż).

Takie są moje obserwacje, zachęcam do zapoznania się z wypowiedzią tej Pani dietetyk:

Oczywiście na początku wszystko to się wydaje czarną magią i maltretowaniem organizmu, ale wynika to z utrwalanych przez lata nawyków.

Poza tym późniejsze rezultaty warte są podjętego wysiłku.

Mam na myśli:

  • odciążenie układu trawiennego
  • brak napadów głodu
  • brak ochoty na słodkie
  • lepszy sen
  • poprawa stanu skóry, włosów
  • lepsza koncentracja
  • brak problemów trawiennych
  • stały poziom energii w ciągu dnia

Przydatne linki:

http://megazdrowie.blogspot.com/2014/10/dietetyczne-mity-1-po-co-jesc-5-razy.html

http://www.owsiana.pl/2015/11/miesiac-bez-glutenu-i-laktozy.html

https://paleosmak.pl/zboza-szkodza/

IS_szakszuka1

MIT 2 : Węglowodany na śniadanie!

Odżywiasz się zgodnie z zasadami głoszonymi przez dietetyków a mimo to odczuwasz wzrost wagi, pogorszenie cery, spadek energii, apetyt na słodycze?

Wypróbuj białkowo-tłuszczowe śniadania i zmniejsz ilość spożywanych węglowodanów w ciągu dnia.

Właściwie dlaczego?

” Co się dzieje, gdy jemy sporą porcje węglowodanów, a zwłaszcza cukrów prostych np. owoców? Mamy spory skok cukru we krwi. A co się dzieje, gdy mamy nagły spory skok cukru? Potem mamy nagły spadek cukru (przypominam że zadaniem insuliny jest jego obniżenie we krwi przez „wpuszczenie” komórek glukozy z krwiobiegu do wnętrza komórki by wytworzyć z niej energię lub w uproszczeniu mówiąc zmagazynować ją w postaci tkanki tłuszczowej). W moim przypadku – z zasadzie w każdym, ale w moim przy hipoglikemii szczególnie – nagłe skoki, a potem spadki cukru nie są korzystne, to jakby dolewanie oliwy do ognia. Co się dzieje, gdy nagle poziom cukru spada poniżej normy (70mg/dl)? Organizm jest osłabiony, znów szybko głodny, chce szybko dostać cukru, a ponad to czuje się zagrożony czyli „odczuwa stres” co znów powoduje wyrzut kortyzolu i pętla się zamyka”

Źródło: http://www.olgalewandowskadietetyk.pl/tluszczowo-bialkowe-sniadanialow-carb-vs-kortyzol/

Jeśli więc po zjedzeniu owsianki odczuwasz większy głód niż poprzednio to prawdopodobnie Twój organizm domaga się porannej porcji białka i tłuszczu.

stylowi_pl_kuchnia_food-porn-vegan-style-wegaNskie-szaszLyki-warzywne_43668102

Węglowodany oczywiście z umiarem warto lokować wieczorem.

Jeśli trudno Ci uwierzyć w te ”rewelacje” to odsyłam na blog A. Lewandowskiej w której kompetencje raczej nikt nie wątpi.

W kolejnych wpisach zapewne pojawią się jeszcze inne mity i legendy, ale tymczasem planuję więcej wpisów modowych oraz przepisów;)

Reklamy


Dodaj komentarz

Świąteczne stroje dla wszystkich typów sylwetek! A Ty znasz mocne strony swojej figury?

 

a-pastel-fashion-17_large

Niemal do znudzenia zamierzam powtarzać, że każda kobieca sylwetka posiada wyjątkowe zalety, które warto podkreślać!

Sekretem pewności siebie jest tylko znajomość swojego typu sylwetki.

A ograniczenia w postaci wieku i rozmiaru nie istnieją!

Jeśli znasz niedoskonałości swojej figury – jesteś wygrana, bo ta wiedza pomoże Ci stworzyć strój idealny na wiele okazji.

PicMonkey Collagejj

A jeżeli nie znasz jeszcze swojego typu – wykonaj ten test

albo skorzystaj z internetowe porady stylistycznej, czyli kompleksowej analiza typu sylwetki, urody oraz odpowiednio dobranych fasonów i kolorów ubrań!

Przykładowe stylizacje:

Dla Klepsydry/Gruszki/Wiolonczeli:

picmonkey-collagetre88

Całość z New Look

 

 

Dla Kolumny/Cegły:

 

picmonkey-collagegdshdrtes

Dla Jabłka:

picmonkey-collagey

Całość z HM

Dla Kolumny/Cegły:

picmonkey-collagetre

Całość z romwe.com

Dla Kręgla/Gruszki:

picmonkey-collagejdregesre

Dla Klepsydry/Rożka

picmonkey-collageii

Całość z Top Secret

Szukasz pomocy w tworzeniu ubrań na co dzień/specjalną okazję?

Nie wiesz jakie ubrania do Ciebie pasują i jaki styl jest dla Ciebie najlepszy?

Napisz na poradystylistki@onet.pl

Zapraszam!