patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem


Dodaj komentarz

Czekoladowy deser z tofu – czyli szukaj i próbuj nowych smaków!

c1f6e11bcafd94ff421c9da422ed4fee_normal

Taki oto deser z tofu nie ma prawa się nie udać oraz tuczyć!

Tofu to bogate źródło pełnowartościowego białka niezwierzęcego oraz fosforu, wapnia, potasu, magnezu, fosforu, żelaza i witamin: E oraz z grupy B. Wartość kaloryczna tofu w 100 gramach to około 80-100 kcal. W zależności od stopnia twardości tofu dzielimy je na naturalne i jedwabiste. Istnieją również smakowe odmiany tofu z różnymi dodatkami np. bazylią czy wodorostami.

Kto powinien wprowadzić je do swojej diety?

  • Wegetarianie i weganie, ze względu na dużą zawartość białka, które z powodzeniem zastąpi białko zwierzęce w diecie.
  • Osoby z podwyższonym poziomem cholesterolu i zagrożone chorobą wieńcową, bowiem zawarte w tofu nienasycone kwasy tłuszczowe pomagają w likwidacji „złego” cholesterolu.
  • Osoby starsze oraz mające problemy z pamięcią i koncentracją, ze względu na sporą zawartość lecytyny.
  • Dzieci i młodzież w okresie wzrostu oraz osoby cierpiące na osteoporozę, ze względu na bogactwo wapnia.
  • Anemicy, którzy muszą dbać o poziom żelaza we krwi.
  • Diabetycy. Tofu jest produktem o niskim indeksie glikemicznym.
  • Kobiety w okresie menopauzy. Duża zawartość fitoestrogenów, mających zbliżone działanie do kobiecych hormonów płciowych, pomoże w złagodzeniu uciążliwych objawów klimakterium.
  • Osoby uczulone na laktozę, a więc nie mogące spożywać mleka i jego przetworów.
  • Wszyscy dbający o zdrowie i sylwetkę. Tofu ma małą zawartość kalorii i jest lekkostrawne.

Składniki na 2 porcje:

picmonkey-collagex

Przygotowanie:

  • W  rondelku umieścić czekoladę połamaną na kawałki, mleko oraz nasiona chia. Podgrzewać na niewielkim ogniu do czasu, aż zacznie bulgotać.
  • Roztopioną czekoladę włożyć do naczynia blendera razem z tofu i resztą składników oprócz owoców, a następnie zmiksować na gładki krem. Rozlać do niedużych szklanek lub słoiczków i chłodzić w lodówce przez przynajmniej godzinę, podawać z ulubionymi owocami.

mus-czekoladowy-z-malinami-850x1275

Reklamy


Dodaj komentarz

Podsumowanie pracy Stylistki, czyli jak i komu do tej pory pomogłam?

2e3a45fc7c8d0862a37c773d092d282c

Drogie dziewczyny!

Całkiem niedawno zrobiłam swoją setną poradę i zmotywowało mnie to do podsumowania dotychczasowych działań;)

Spośród porad, jakich udzieliłam wiele zapadło mi w pamięć i każdą wykonywałam z radością i zaangażowaniem!

Zaznaczam, że bez względu na to, czy porada była darmowa czy płatna – każda stanowiła dla mnie wyzwanie, mobilizację oraz chęć pomocy.

Wiem, że jeśli ktoś decyduje się na moją poradę, to oczekuje rzetelnej pracy, więc zawsze tylko ta

Otrzymałam sporo podziękowań, wytycznych i sugestii, ale za każdym razem dążyłam do uzyskania zadowalającego efektu.

a-pastel-fashion-17_large

Wbrew pozorom porada stylistki nie jest błahą sprawą polegającą tylko na dobraniu stroju.

Poprzedza ją analiza przesłanej ankiety, często dopytywanie o oczekiwania i dopiero wtedy można rozpocząć tworzenie indywidualnych wskazówek zamieszczonych w poradzie.

Zawsze kieruję się tym, by klientka otrzymała nie tylko gotowe zestawy ubrań, wskazówki co do odpowiednich fasonów i kolorów ubrań ale też instrukcje pomagające dobrać strój samodzielnie.

indeksMK

Pomagam paniom w każdym wieku, rozmiarze oraz prowadzącym rozmaity styl życia.

Pamiętam o tym, że to strój musi pasować do upodobań i sylwetki danej osoby a nie odwrotnie:)

Z nadzieją i zapałem czekam na dalsze Wasze pytania, prośby i przede wszystkim ankiety na podstawie których udzielam porad!

Ankieta i szczegóły tutaj!

Moja strona na fb, czyli codzienna dawka inspiracji!

Jak wygląda Stylizacja Online?

carriebradshawr

Wyślij na adres mailowy ba.brow@op.plzdjęcie twarzy oraz całej sylwetki ( zapewniam usunięcie zdjęć po wykonaniu usługi i niewykorzystywanie ich do innych, niepożądanych celów) – jeśli zależy Ci tylko na analizie typu figury – wyślij jedno zdjęcie.
Do zdjęć dołącz wypełnioną ankietę i pobraną z mojej strony z zakładki ”Porady stylistki”
Na podstawie tych materiałów na 15-20 stronach otrzymasz:
określenie typu sylwetki i analizy kolorystycznej

wskazówek w kwestii makijażu i fryzury
zaproponuję stylizacja na określone okazje, np do pracy, na co dzień, na wesele czy na randkę
skomponuję zestawy ubrań na podstawie ustalonego przez Ciebie budżetu i Twoich oczekiwań
otrzymasz wskazówki jak powinnaś się ubrać, aby wyglądać wyjątkowo i jakie dobrać dodatki i makijaż.

stylizacje przygotowuję z aktualnej oferty sklepów wraz z linkami do sklepów

Szczegóły i ankieta – tutaj!

Możesz najpierw skorzystać z darmowej porady! – szczegóły.

Zapraszam i pozdrawiam!

Piszcie, pytajcie – na adres mailowy:

ba.brow@op.pl

Przypomnienie czym się zajmuję:

indeks

Pomogę Ci stworzyć wizerunek pasujący do Twojej osobowości i upodobań.
Wydobędę Twoje atuty.
Wybiorę ubrania, które pozwolą na stworzenie zestawów na rozmaite okazje.
Zyskasz pewność, że wyglądasz wspaniale we wszystkim, co masz w szafie.
Wszystkie rzeczy w Twojej garderobie będą stanowiły element pasujących do siebie stylizacji.
Oferuję Ci zmianę wyglądu, którą poprzedza analiza sylwetki, typu urody i dostrzeżenie zalet.
Moja pomoc zaowocuje nabraniem pewności siebie i zadowolenia z nowego wizerunku.

 


Dodaj komentarz

Energetyczne pralinki z komosy ryżowej w czekoladowym wydaniu, czyli bezkarne słodycze!

z19817827qczekoladowe-kulki-z-quinoa

Jak pewnie zdążyliście zauważyć w internecie można doszukać się wielu przepisów na tzw kulki mocy, które stanowią pełnowartościową, zdrową przekąskę.

Sama do tej pory raczej nie interesowałam się tego typu pomysłami, aż do momentu, gdy metodą prób i błędów znalazłam własny sposób na energetyczne pralinki!

Czym się wyróżniają?

Wyjątkowo szybkie w przygotowaniu!

Składają się z prostych składników!

Nie wymagają miksowania!

Są wyborne!

Składniki:

picmonkey-collagenjfr

Przygotowanie:

Ugotuj komosę z dodatkiem słonecznika, pestek dyni, nasion chia i siemienia.

Komosę z dodatkami przełóż do miski.

Dodaj cynamon, kakao, sezam, miód, poszatkowane śliwki oraz wcześniej podgrzany do płynnej konsystencji olej kokosowy.

Całość dokładnie wymieszaj.

Z uzyskanej masy uformuj kulki i włóż je do lodówki na min. 2 godziny.

57tile

Smacznego!


Dodaj komentarz

Dlaczego warto moczyć orzechy przed jedzeniem? Co zyskujesz w ten sposób?

z10362548qorzechy

Lubisz chrupać orzechy i uważasz je za świetną zdrową przekąskę?

Gratuluję!

W ten sposób dbasz o swoją pamięć i koncentrację, zapewniasz sobie mocne włosy i paznokcie oraz piękną skórę;)

Jednak, by czerpać z orzechów jak najwięcej należy przed zjedzeniem moczyć je w wodzie przez kilka godzin!

rodzaje-orzechow

Korzyści płynące z  moczenia orzechów przed spożyciem:

  • orzechy zawierają w sobie inhibitory enzymów, których zadaniem jest zabezpieczenie przed przedwczesnym kiełkowaniem. Inhibitory te w organizmie blokują enzymy trawienne, w związku z czym cenne substancje zawarte w orzechach zostaną wchłonięte jedynie w 40%. Moczenie spowoduje, że wchłoniemy ich 100% (a patrząc na skład orzechów to jest co wchłaniać :P). Namoczone orzechy będą łatwiej strawne, co ma znaczenie zwłaszcza dla osób z chorobami przewodu pokarmowego.
  • kwas fitowy, który hamuje wchłanianie wapnia, żelaza, magnezu, miedzi i cynku ulega neutralizacji.
  • orzechy oczyszczane są z kurzu i zanieczyszczeń.
  • orzechy stają się miękkie, przez co można je łatwiej wykorzystać do koktajli, gdyż lepiej się blendują.
  • jeśli jest taka potrzeba, możemy w łatwy sposób pozbyć się skórki – namoczone orzechy niemal same z niej wyskakują.
  • usunięcie niepożądanej soli z orzechów (zwłaszcza w przypadku pistacji, które ciężko jest kupić w wersji bezsolnej).
  • moczone orzechy zyskują bardziej wyrazisty smak

Orzechy wystarczy zalać wodą i pozostawić na kilka godzin, w zależności od rodzaju orzechów wieczorem i na rano są gotowe.

Optymalna dzienna dawka orzechów to ok 30g.

14937188_933251150143298_8885141846527352206_n


Dodaj komentarz

Jak sobie umilić listopad?

picmonkey-collagemki

Nie da się ukryć, że mamy listopad i choć na wielu twarzach sama nazwa tego miesiąca wywołuje grymas -Ty się nie poddawaj!

Moim zdaniem późna jesień jest bardzo romantyczna i sprzyja celebrowaniu codzienności.

Oto klika podpowiedzi jak nie przespać listopada!

 

Idź codziennie na długi spacer.

picmonkey-collagemko

Czasem jest trudno, bo zimno i wieje, ale zawsze warto  postawić siebie  do pionu i zmusić do wyściubienia nosa na zewnątrz.

Nawet krótki spacer da Ci nową energię, przypływ wigoru, apetytu i ogólną poprawę samopoczucia!

 Stawiaj na aktywność fizyczną.

stylowi_pl_diy-zrob-to-sam_47019237

Chyba nic tak nie poprawia humoru jak wysiłek fizyczny.

Warto spróbować nowej dyscypliny, np. jogi, która występuje w wielu rodzajach;)

 

 Dzień bez internetu!

stylowi_pl_zwierzeta_39957379

Warto jest wyznaczyć sobie chociażby 1 dzień w tygodniu bez komputera.

Sama po sobie widzę, że często nie zdaję sobie sprawy, jak wiele czasu potrafi nam zjeść przesiadywanie przed monitorem. Niby mam w planach tylko sprawdzić pocztę, ale potem jakoś tak nie wiadomo kiedy i skąd, pojawia się jeszcze milion innych rzeczy ważniejszych niż ważne, które trzeba zobaczyć/przeczytać/odpisać/skomentować.

Poza tym dzień spędzony bez komputera i telefonu robi się nagle jakiś taki… dłuższy? 🙂

 Pij hektolitry gorącej herbaty i zajadaj się jesiennymi wypiekami!

stylowi_pl_fotografia_the-beauty-around-us_39314126

Po prostu herbata w jesienne wieczory smakuje wyjątkowo dobrze!

A może indywidualna internetowa porada Stylistki?

picmonkey-collagetyu

 

Stając przed szafą i wybierając strój można kierować się rożnymi kategoriami: nastrojem, pogodą, okolicznością. Po przejrzeniu garderoby mogą nas najść rozmaite refleksje: zdumienie, że znów nie ma w co się ubrać, złość, że zawartość szafy jest kompletnie do niczego czy zdziwienie, że szafa jest pusta, bo ciuchów znów ktoś zapomniał wsadzić do pralki.

By uniknąć przykrych niespodzianek po zajrzeniu do garderoby TRZEBA poznać swój TYP SYLWETKI.

Żeby posiąść tą wiedzę wystarczy po prostu wykonać  test.

Wtedy już będziesz wiedziała, czym się kierować podczas zakupów.

A jeśli potrzebujesz profesjonalnej i indywidualnej analizy sylwetki możesz do mnie napisać, wystarczy tylko uzupełnić i odesłać ankietę (szczegóły w tym poście).

A jeśli potrzebujesz bardziej indywidualnej porady i jesteś z Łodzi – spotkaj się ze mną na wspólnym przejrzeniu szafy i zakupach.

Moja oferta tutaj.

 


Dodaj komentarz

Kokosowe kaszotto z dynią, makiem i ananasem!

1461-900

Kasza jaglana to jesienią produkt absolutnie konieczny!

Kasza jaglana jako produkt zasadotwórczy jest więc idealnym dodatkiem do codziennego jadłospisu.

Kasza zawiera także wiele cennych składników mineralnych, w tym żelazo oraz lecytynę, która m.in. wchodzi w skład mózgu i tkanki nerwowej. Występujący w dużej ilości tryptofan stymuluje układ odpornościowy oraz – jako prekursor serotoniny – wpływa na poprawę nastroju. Ponadto kasza jaglana zawiera krzem, mający wpływ na stan kości, wygląd włosów oraz paznokci.

Ma właściwości rozgrzewające, dlatego szczególnie zalecana jest przy przeziębieniach czy chorobach górnych dróg oddechowych. Dodatkowo usuwa nadmiar śluzu z organizmu, dlatego jest korzystna dla osób cierpiących na zapalenie zatok. Ponad to ze względu na właściwości antygrzybiczne uznawana jest za naturalny antybiotyk.

Dziś w menu aromatyczne kaszotto w wydaniu egzotycznym, ale z jesiennymi akcentami!

Składniki na 2 porcje:

picmonkey-collagemnim

Przygotowanie:

Na patelni rozgrzać łyżkę oleju kokosowego, wrzucić mak i podsmażać chwilę. Dodać suchą kaszę jaglaną, wymieszać, smażyć parę minut. Wlać szklankę wody, chwilę gotować i dolać mleko kokosowe.  Następnie gotować na  małym ogniu, pod przykryciem bez mieszania.  Potem wrzucić pokrojoną i ugotowaną wcześniej na parze dynię, pokrojonego ananasa  i przeciśnięty czosnek, wymieszać dobrze. Dodać po ok 1/3 łyżeczki przypraw.  Chwilę jeszcze pogotować mieszając, by kasza się nie przypaliła.

Danie posypać płatkami/wiórkami kokosowymi.

risotto-z-dynia-i-grzybami-4-of-4

Smacznego!


Dodaj komentarz

Jesienne niezbędniki dla różnych typów figury!

picmonkey-collage5

Jesień to taka pora roku, która daje wyjątkowe pole do popisu dla wielbicielek wszelkich, modowych dodatków!

Jeżeli znasz swój typ sylwetki to zapewne wiesz jakie dodatki wyjątkowo sprzyjają Twojej sylwetce.

(tutaj test na określenie typu sylwetki lub urody)

A może indywidualna internetowa porada Stylistki?

picmonkey-collagehu

Stając przed szafą i wybierając strój można kierować się rożnymi kategoriami: nastrojem, pogodą, okolicznością. Po przejrzeniu garderoby mogą nas najść rozmaite refleksje: zdumienie, że znów nie ma w co się ubrać, złość, że zawartość szafy jest kompletnie do niczego czy zdziwienie, że szafa jest pusta, bo ciuchów znów ktoś zapomniał wsadzić do pralki.

By uniknąć przykrych niespodzianek po zajrzeniu do garderoby TRZEBA poznać swój TYP SYLWETKI.

Żeby posiąść tą wiedzę wystarczy po prostu wykonać  test.

Wtedy już będziesz wiedziała, czym się kierować podczas zakupów.

A jeśli potrzebujesz profesjonalnej i indywidualnej analizy sylwetki możesz do mnie napisać, wystarczy tylko uzupełnić i odesłać ankietę (szczegóły w tym poście).

A jeśli potrzebujesz bardziej indywidualnej porady i jesteś z Łodzi – spotkaj się ze mną na wspólnym przejrzeniu szafy i zakupach.

Moja oferta tutaj.

A teraz już jesienne niezbędniki dla kilku typów sylwetek!

Gruszka:

picmonkey-collagecgy

Czego potrzebujesz?

Ponczo – zrównoważy proporcje sylwetki

Długie kozaki – wydłużą optycznie nogi

Podkreślający talię płaszcz

Całość z HM

picmonkey-collagen

Bluzka z kokardką – optycznie poszerzy górną partię ciała

Kapelusz – doda elegancji:)

Całość z HM

Jabłko:

picmonkey-collageng

Czego potrzebujesz?

Bluzka z pionowe paski – wyszczupli sylwetkę

Płaszcz z suwakiem na bok – uwydatni talię

Całość oprócz płaszcz (Stradivarius) z HM

picmonkey-collagexc

Luźny golf – ukryje brzuch

Długie kozaki – podkreślą nogi

Płaszcz – Stradivarius

Reszta – HM

Kolumna:

picmonkey-collageczz

Czego potrzebujesz?

Krótka spódnica – wyeksponuje Twój atut

Sweter z podłużnym dekoltem – wyszczupli górną partię ciała

Płaszcz z dwurzędowym zapięciem – uwydatni talię

Całość – Stradivarius

picmonkey-collagedd

Wiązany płaszcz – podkreśli talię

Spodnie z przeszyciami – podkreślą nogi

Całość – Stradivarius

Lizak:

picmonkey-collagenc

Kardigan bez zapięcia – wydłuży optycznie górną partię ciała

Spódnica – podkreśli nogi

Bluzka z podłużnym dekoltem -odwróci uwagę od szerokich ramion

Całość – Bershka

picmonkey-collagem

Wiązany płaszcz z klapami – wydłuży górną partię ciała

Luźna bluzka z lekko podłużnym dekoltem – ukryje szeroki ramiona

Botki na słupku – podkreślą zgrabne nogi

Całość – Stradivarius