patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem

Orzechowy tydzień: śniadanie, czyli orzechowa zapiekana i jaglana oraz placuszki dyniowe z orzechową nutą!

Dodaj komentarz

cde39ae8-a807-4465-b135-901c6243c9ba

cde39ae8-a807-4465-b135-901c6243c9ba

Jesienią rozpieszczamy podniebienie!

To wspaniały czas na kulinarne eksperymenty, napawanie się wonią i smakiem nowych potraw!

Korzystaj z dobrodziejstw jesieni i zajadaj się lekkimi i zdrowymi smakołykami:)

Przedstawiam dziś orzechowe wariacje w opcji śniadaniowej a w kolejnych wpisach propozycje na obiad i kolację również z orzechami!

Dlaczego warto jeść orzechy?

orzechy_wlasciwosci4

Poza korzystnymi kwasami tłuszczowymi, białkiem oraz błonnikiem pokarmowym, każdy rodzaj orzecha zawiera też swoisty dla siebie zestaw witamin i składników mineralnych. Większość orzechów jest bogata w witaminę E, potężny antyoksydant o własnościach zmiatających wolne rodniki, zapobiegający uszkadzaniu przez wolne rodniki komórek organizmu, kwas foliowy, który między innymi zapobiega wzrostowi stężenia homocysteiny we krwi (homocysteina jest aminokwasem, jej wysokie stężenie jest uważane za jeden z czynników ryzyka chorób układu krążenia na tle miażdżycy) oraz magnez, mający znaczenie w regulacji ciśnienia tętniczego. Spożywanie orzechów w większych ilościach zalecane jest osobom chorym na depresję, nadpobudliwym, homeopatom, przemęczonym czyli osobom z niedoborem magnezu.

Zapiekanka orzechowo-gruszkowa!

dsc_0145

Zapiekankę możesz przygotować wieczorem i rano rozkoszować się gotowym śniadaniem!

Składniki:

picmonkey-collagems

Przygotowanie:

Ugotuj kasze jaglaną według przepisu producenta na opakowaniu. Dodaj do gorącej jeszcze kaszy łyżkę oleju kokosowego. Zmiksuj kaszę z bananem i miodem na gęstą, gładką masę.

 Gruszkę obierz i usuń z niej gniazda nasienne. Pokrój ją wzdłuż na plasterki.

 Tak zblendowaną mase przełóż do wyłożonej papierem do pieczenia okrągłej formy. Na górze posyp kakao oraz ułóż dookoła plasterki gruszki, a następnie posyp całość  orzechami włoskimi.

KROK 4: Włóż danie do piekarnika nagrzanego do 200 st. C na około 20-25 minut. Posyp całość brązowym cukrem.

Placuszki dyniowe z miodem i orzechami!
placki-dyniowo-serowe-01
Składniki:
picmonkey-collagemk5
Zmiksuj na gładko mleko, obrane i drobno pokrojone jabłko i miąższ dyni.
Następnie dodaj mąkę, jajko i przyprawy, miód i ponownie zmiksuj.

 Placuszki smażymy na rozgrzanym oleju bu z obu stron się ładnie zrumieniły.

Podajemy posypane orzechami.
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s