patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem

Figa z makiem i ryżem mleku kokosowym!

Dodaj komentarz

figa z makiem 1

Ostatnio wpadł mi w ręce mak i postanowiłam jakoś go w komponować do śniadania.

Od razu nasunęło mi się skojarzenie z figą i tak oto powstał poniższy przepis;)

Co kryje w sobie mak i dlaczego warto go dodawać do posiłków?

images

Mak to bogactwo składników odżywczych. Nasiona maku zawierają dużo tłuszczy (40-50%). Są to głównie tłuszcze nienasycone mające korzystny wpływ na gospodarkę lipidową organizmu. Takie właściwości ma szczególnie kwas linolowy zawarty w maku. Ponieważ masę makową spożywa się dość rzadko warto zaopatrzyć się w olej makowy (dostępny w sklepach ze zdrową żywnością), który stanowi doskonały dodatek do sałatek.

Około 18- 25% zawartości nasion maku stanowi białko, co czyni mak dobrym źródłem tego składnika budulcowego.

Mak to także źródło witamin takich jak:  A, C, D, E i B3. Poza tym mak zawiera dużo makro i mikroelementów.  Jest rewelacyjnym źródłem wapnia. W 100 gramach maku znajduje się ponad 1200 mg tego pierwiastka, co stanowi około 140% dziennego zapotrzebowania organizmu na wapń. Poza wapniem, mak zawiera także sporo żelaza, magnezu, cynku i fosforu a także miedzi i manganu.

Oprócz właściwości odżywczych mak zawiera sporo błonnika, który jak wiadomo korzystnie wpływa na funkcjonowanie układu pokarmowego.

Dlaczego warto jeść figi?

indeksm

Owoce figi zawierają witaminy: C, B1, B2, B6, PP, a także prowitaminę A. Są również bogate w składniki mineralne, takie jak: żelazo, wapń, fosfor, magnez. Dzięki dużej zawartości żelaza, figi skutecznie pomagają w walce z anemią. Spośród wszystkich roślin, figi są najbogatsze w wapń – w 100 gramach owoców jest go tyle, co w szklance mleka; jego działanie wzmacnia obecny w owocach fosfor. Nie dziwi więc, że zaleca się je osobom mającym problemy z osteoporozą. Figi dzięki zawartości magnezu redukują stres; co więcej owoce te wzmacniają serce, naczynia wieńcowe, zapobiegają nowotworom – zwłaszcza jelit i piersi. Jeśli masz podwyższony cholesterol, figi pomogą ci obniżyć jego poziom we krwi. Natomiast te gotowane w mleku uśmierzą ból gardła i pomogą zwalczyć kaszel.

Owoce figowca działają wzmacniająco i antybakteryjnie, dlatego zaleca się picie herbatki figowej dla wzmocnienia odporności. Co ciekawe, figi mogą okazać się również pomocne dla walczących z paleniem papierosów.

Składniki:

PicMonkey Collagebn7

Przygotowanie:

Mleczko kokosowe i szklankę wody wlej do garnka i zagotuj. Wsyp ryż i mak, kakao,  gotuj na małym ogniu mieszając od czasu do czasu przez ok 15 minut (ryż musi być miękki, ale nie rozgotowany).
Podawaj z figą i borówkami!

DSC_0267

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s