patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem

Czereśniowo – wiśniowy pudding z siemienia lnianego!

Dodaj komentarz

PicMonkey Collage(1)w

Ostatnio prawdziwym hitem okazały się nasiona chia, które rzeczywiście posiadają ogrom właściwości i zastosowań.

Jednak nasz rodzimy len, a właściwie jego nasiona nie pozostaje w tyle!

Można sporządzić z nim wiele deserów i dań zastępując nim jajka!

Gorąco polecam zwłaszcza na śniadanie siemiankę – przepis tutaj!

Właściwości siemienia:

Siemię działa osłonowo i regulująco na błonę śluzową naszego układu pokarmowego, oraz poprawia perystaltykę jelit. Dzięki zawartym w nim nienasyconym kwasom tłuszczowym zapobiega stanom zapalnym w naszym organizmie i wspomaga odporność. Obniża również poziom lipidów i cukru we krwi. Ze względu na fitoskładniki, czyli naturalne witaminy i minerały, pomaga utrzymać naturalną równowagę hormonalną u kobiet. Zwiększa płodność i łagodzi objawy menopauzy. U mężczyzn pozwala zahamować rozwój raka prostaty. Siemienie zawiera dużą ilość błonnika naturalnego, co w znaczącym stopniu obniża stężenie cholesterolu oraz wspomaga naturalną pracę jelit. Jest znakomitym składnikiem zbilansowanej diety dla osób walczących z otyłością lub chcących utrzymać prawidłową masę ciała. Siemię jest dobrym suplementem diety redukcyjnej, jednak nie należy zapominać o aktywności fizycznej, która wspomaga wszystkie procesy metaboliczne. Siemienie jest również źródłem magnezu, żelaza i kwasu foliowego oraz witaminy B1, B6 i E. Dzięki tym składnikom poprawia kondycję skóry, włosów i paznokci.

http://bonavita.pl/cudowne-siemie-lniane-zastosowanie-i-wlasciwosci-zdrowotne

Nasiona lnu mogą stanowić główny składnik pysznego puddingu!

Składniki:

PicMonkey Collagemx

Przygotowanie:

W rondelku na małym  gotujemy siemię lniane na mleku przez ok.  5 minut do zgęstnienia cały czas mieszając. Dodajemy miód, cynamon i odstawiamy. Następnie dodajemy wydrylowane i rozdrobnione widelcem wiśnie i czereśnie. Całość przelewamy do pucharków i wstawiamy do lodówki na min. 2 godziny.

Po tym czasie dekorujemy pozostałymi owocami i posypujemy płatkami kokosowymi.

Chia-Pudding_PS_2

Smacznego!

 

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s