patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem

Co lubię jeść najbardziej i dlaczego?

Dodaj komentarz

,,

Poszukiwanie smacznych, zdrowych i jednocześnie odżywczych produktów to mój żywioł!

Nie zadowalają mnie półśrodki, składy, w których choćby na ostatnim miejscu znajdował się jakiś mały, ale jednak konserwant chemiczny.

Po prostu moje zdrowie i chęć dbania o siebie nie uznają drogi na skróty;)

Jeśli mam ochotę na lody, to nie kupuję ich w sklepie tylko miksuję własne na bazie owoców i mleka kokosowego.

Jeśli miałabym ochotę na kaloryczną przekąskę to wybieram…orzechy(moja słabość)!

Zdecydowanie można przestawić myślenie na właściwe tory i w żadnym wypadku nie jest to  poświęcenie czy odbieranie sobie przyjemności.

Najlepiej smakuje zdrowie:)

Produkty, których używam najchętniej:

Komosa ryżowa

z13033030Q,Quinoa---Komosa-ryzowa

Komosę kupuję na allegro od sprawdzonego sprzedawcy.

Komosa ryżowa zawiera wszystkie aminokwasy egzogenne – czyli te, których nasz organizm nie jest w stanie wytworzyć i muszą być pobierane z pożywienia. Jest więc idealnym pokarmem dla wegetarian, wegan oraz małych dzieci.

Quinoa zawiera m.in. lizynę, która jest niezastąpionym aminokwasem egzogennym potrzebnym do odbudowy i naprawy komórek ciała – ma więc działanie antynowotworowe. Nie zawiera glutenu,może zatem być bezpiecznie stosowana przez osoby z celiakią czy nietolerancją glutenu. Ma bardzo niski indeks glikemiczny, to znaczy, iż nie podnosi gwałtownie poziomu cukru we krwi. Jest idealnym pokarmem dla osób chorych na cukrzycę lub odchudzających się, gdyż po zjedzeniu posiłku zawierającego komosę ryżową poziom cukru we krwi pozostanie przez dłuższy czas na tym samym poziomie, a to oznacza, iż nie będziemy czuć ochoty na podjadanie pomiędzy posiłkami.

Jest bogatym źródłem magnezu, żelaza, miedzi, fosforu i wapnia. Zawiera witaminy z grupy B – w tym również witaminę B6, która w parze z magnezem dba o nasz układ nerwowy oraz krwionośny. Komosa ryżowa ma działanie przeciwmiażdżycowe oraz przeciwnowotworowe, gdyż zawiera niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, w tym dobrze wszystkim znane kwasy Omega 3 – zabójcę wolnych rodników, który jednocześnie naprawia i uzdrawia nasze neurony. Dodatkowo zawiera witaminę E, dzięki której kwasy tłuszczowe zachowują swoją stabilność nawet podczas procesu gotowania. Dzięki wysokiej zawartości błonnika przeciwdziała zaparciom, oczyszcza organizm (szczególnie jelito grube) z toksyn. Quinoa zawiera więcej wapnia niż mleko, a co ważniejsze – wapń z komosy ryżowej jest łatwiej przyswajalny niż wapń z mleka! Idealna jest więc dla osób z nietolerancją laktozy.

Amarantus ekspandowany

25318_138558_360_350

W amarantus zaopatruję się w Rossmanie.

W składzie nasion amarantusa znajdziemy błonnik, antyoksydanty, w tym wyjątkowo cenny skwalen oraz minerały, w tym wapń, którego jest więcej niż w mleku, magnez (1/3 dziennego zapotrzebowania w ten pierwiastek, czyli więcej niż w przypadku szpinaku czy czekolady), żelazo, miedź, fosfor oraz witaminy (głównie E i B).

Kasza jaglana

kasza-jaglana-400g-melvit

Moja ulubiona kasza to ta powyżej. Inne okazywały się gorzkie/twarde/niejadalne.

Jaglana jako jedyna kasza jest zasadotwórcza. To kolosalna zaleta, biorąc pod uwagę, że większość pokarmów obecnych w diecie Polaków jest kwasotwórcza: pieczywo, cukier, mięso, nabiał, kawa.

Również osoby cierpiące na przerost grzybów w organizmie, tzw. kandydozę, powinny zainteresować się ziarnem prosa, które alkalizuje organizm zakwaszony przez drożdżaki.

Kasza jaglana oczyszcza organizm, obniża poziom cholesterolu, wzmacnia pracę jelita grubego dzięki dużej zawartości witamin z grupy B, jest bogata w substancje mineralne: wapń, żelazo, fosfor, potas, zawiera lecytynę poprawiającą pamięć oraz rzadki w pożywieniu krzem, odpowiedzialny za wygląd skóry, włosów i paznokci, a także stan naczyń krwionośnych i kości

Babka płesznik

DSC_0809-1024x954

Kupuję ją na allegro razem z komosą.

  • stosowana w przypadku choroby wrzodowej, zespołu jelita drażliwego oraz podrażnień przewodu pokarmowego działa przeciwzapalnie i osłonowo.
  • te małe, brązowe nasionka pomagają obniżyć poziom złego cholesterolu oraz podwyższają poziom tego dobrego. Dzięki takiemu działaniu minimalizuje się prawdopodobieństwo wystąpienie chorób układu krążenia. Ponadto babka płesznik jest zalecana przez lekarzy w terapii podczas stanów podwyższonego powyżej normy stężenia cholesterolu we krwi.
  • idealny suplement diety podczas odchudzania – babka płesznik zawiera ogromną ilość naturalnego błonnika, ogranicza wchłanialność tłuszczu, przyśpiesza przemianę materii oraz zmniejsza uczucie głodu.
  • dzięki zawartemu w niej błonnikowi, zmniejsza poziom glukozy w krwi o ok. 12 procent oraz redukuje zawartość cukru w moczu.

Nasiona chia

z15146630Q,nasiona-chia

Nasiona chia stanowią obfite źródło kwasów tłuszczowych Omega 3 i Omega 6 w optymalnych proporcjach.

Chia to również źródło witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Zawiera witaminy: E, B1, B3, wapń, fosfor, magnez, żelazo, cynk i niacyna. Charakteryzują się również wysoką zawartością łatwo przyswajalnego białka, (ok. 20%), głównie rozpuszczalnego w wodzie, o wysokiej masie cząsteczkowej).

Ze względu na dużą zawartość błonnika (ok. 25%), który działa korzystnie na układ trawienny nasiona chia polecane są dla osób zmagających się z nadwagą i otyłością.

Ocet jabłkowy

14143_166136_360_350_2902

  • Wzmocnienie systemu immunologicznego
  • Poprawa kondycji fizycznej
  • Łagodzenie objawów zapalenia stawów i dny moczanowej
  • Ograniczenie infekcji w ob
  • Zapobiegnie kamieniom pęcherza i infekcjom układu moczowego
  • rębie zatok i gardła
  • Obniżenie wysokiego poziomu cholesterolu
  • Leczenie trądziku
  • Ochrona przed zatruciem pokarmowym
  • Pobudzenie metabolizmu, co wspomaga utratę wagi
  • Wspomaganie trawienia i leczenie zaparć
  • Zapobieganie zmęczeniu mięśni po ćwiczeniach

Kakao

352-370-large

Kakao zawiera teobrominę, substancja pobudzającą oraz niewielkie ilości kofeiny. To dzięki nim ma ono właściwości energetyczne i pobudzające oraz wspomagające pracę mózgu.

Orzeszki sojowe

22947_138568_360_350

Orzeszki sojowe stanowią wartościowa przekąskę o oryginalnym smaku. Są bogatym źródłem błonnika, żelaza, magnezu, witaminy B1 oraz witaminy E. Nasiona soi są prażone w gorącym powietrzu, bez dodatku tłuszczu, co nadaje im wyjątkowa chrupkość. Wyprodukowane z soi niemodyfikowanej genetycznie.

Orzeszki pinii

23678_182000_360_350

Orzeszki pinii są źródłem witaminy E i błonnika. Produkty sygnowane znakiem jakości ROSSMANN „enerBiO” pochodzą z uprawy kontrolowanej biologicznie. Łagodne i staranne procesy obróbki pozwalają na zachowanie wysokiej wartości i naturalnego smaku produktów. Regularne kontrole przez niezależnych ekspertów gwarantują niezmiennie wysoką jakość.

Płatki kokosowe

ShotType1_328x328

Wybieram je zamiast wiórek, gdyż nie są siarkowane i przyjemnie chrupią;)

W przeciwieństwie do tłuszczów pochodzenia zwierzęcego głównie bogatych w cholesterol, których łańcuchy są długie, kwasy tłuszczowe zawarte w orzechu palmy są średniej długości, dzięki czemu organizm łatwiej i szybciej pozyskuje z nich cenną energię. Bezpośrednio z układu pokarmowego udają się prosto do wątroby, gdzie od razu mogą zostać wykorzystane jako źródło energii. Ich dużym atutem jest fakt, że w przeciwieństwie do energetycznych węglowodanów nie powodują nagłego skoku insuliny.

Płatki migdałów

12849759730947-big

Są one źródłem wysokiej jakości białka, witaminy E, magnezu, błonnika i wielu niezbędnych aminokwasów. Znajdziesz w nich również miedź, witaminy z grupy B, wapń, potas, fosfor, żelazo i niezbędne dla zdrowia kwasy tłuszczowe.
Siemię lniane
Flax seeds, Linseed, Lin seeds close-up
Obniża poziom cholesterolu we krwi, upośledza wchłanianie glukozy w przewodzie pokarmowym. Siemię lniane wykazuje właściwości przeciwmiażdżycowe, przeciwnowotworowe, przeciwzapalne. Ponadto wykazano, że poprawia nastrój. Szczególnie polecam nasiona lnu osobom, które nie lubią jadać ryb.
Pietruszka
pietruszka-ciekawostki
Zarówno natka jak i korzeń bardzo często stanowią element moich dań. Podsmażony korzeń ma słodki smak, któremu nie potrafię się oprzeć.
Zawarte w pietruszce witaminy i minerały (wapń, magnez i potas) pozytywnie wpływają na krążenie krwi, a żelazo pomaga zwalczać anemię. Pietruszka pomaga również usuwać toksyny z organizmu.
Kalarepa
kalarepa
Uwielbiam dodawać kalarepę do leczo czy gulaszu, świetnie komponuje się z ciecierzycą.

Zawiera aktywne biologicznie związki takie jak izotiocyjaniany, sulforafan czy indol-3-karbinol, które mogą wykazywać działanie przeciwnowotworowe.

 Zawarte w kalarepie witaminy z grupy B wpływają korzystnie na przemianę materii i wspomagają pracę układu nerwowego. Składniki mineralne wstępujące w kalarepie to przede wszystkim miedź, wapń, potas, magnez oraz żelazo niehemowe. Niektóre z tych związków wykazują działanie przeciwutleniające.
Ciecierzyca
SAM_2943
Kupuję suchą i moczę przez noc, unikam tej z puszki.
Ciecierzyca zawiera sporo tryptofanu – aminokwasu niezbędnego do wytwarzania ważnego neuroprzekaźnika – serotoniny, zwanej często hormonem szczęścia. Ciecierzyca korzystnie wpływa również na układ krążenia (obniża poziom tzw. złego cholesterolu) i stężenie glukozy we krwi. Ciecierzyca odgrywa niebagatelną rolę w profilaktyce chorób układu krążenia (w tym choroby wieńcowej). Uwzględnienie w codziennej diecie ugotowanych ziaren cieciorki wystarczy, żeby w ciągu miesiąca obniżyć poziom cholesterolu LDL i trójglicerydów we krwi. Korzystny wpływ cieciorki na układ sercowo-naczyniowy może wynikać z wielu czynników. Niewątpliwie jest to m.in. zasługa błonnika rozpuszczalnego, który stanowi część włókien zawartych w ciecierzycy. Ten rodzaj błonnika jest ściślej związany z ochroną zdrowia serca. Cieciorka to również unikalne połączenie antyoksydantów, które z kolei wzmacniają ściany naczyń krwionośnych. Warto jeszcze wspomnieć o obecności nienasyconych kwasów tłuszczowych, które również przyczyniają się do prawidłowego funkcjonowania komórek.
Pomidory koktajlowe
garsc-pomidorow-koktajlowych-100g
 Uwielbiam dodawać je pod koniec gotowania do pozostałych warzyw, gdyż już po chwili miękną tworząc pyszny sos.
Pomidory koktajlowe można konserwować, marynować, kisić, warto jednak jeść je przede wszystkim na surowo, w sałatkach lub jako przekąskę, na pewno sprawdzą się też jako zdrowa dekoracja dań. Miąższ i skórka owoców to prawdziwa witaminowa bomba, pełna witaminy C, E, PP i K, makro- i mikroelementów, od żelaza, przez potas, miedź, wapń, aż po mangan i kobalt.
Kiszone ogórki

images

Nie wiem jak miałaby się moja flora bakteryjna, gdyby nie ogórki. Należy przed ich zakupem dokładnie przejrzeć skład, gdyż producenci lubią dodać coś od siebie niekonieczne pozytywnego.

Polecam krem z kiszonych ogórków. Przepis jest na blogu:)

Kiszenie sprawia, że stają się lekkostrawne i pełne wartości odżywczych, nie tylko wspomagając proces odchudzania, ale także korzystnie wpływając na organizm, wzmacniając go. Świetnie nadają się także do oczyszczania organizmu z toksyn

Śliwki

W moim jadłospisie śliwki muszą pojawić się przez cały rok, mogą być mrożone. Najchętniej dodaję je do śniadanie uprzednio dusząc z olejem koksowym i kakao.
Śliwki są dobrym źródłem miedzi, która (w odpowiednich dawkach) chroni serce i zapobiega chorobom układu krążenia, ale również służy koncentracji i dobrej pamięci, wzmacnia odporność.
Wiśnie
2882wisnie
Podobnie jak w przypadku śliwek muszę (uzależnienie?)  mieć do nich dostęp całoroczny. Razem z jabłkiem i cynamonem tworzą gęsty sos, którym polewam jaglankę.

Badania  udowodniły, że częste jedzenie wiśni może obniżyć poziom złego cholesterolu LDL we krwi i może wpłynąć na zmniejszenie ilość tłuszczu brzusznego. Tego tłuszczu, który jest przyczyną chorób układu sercowo-naczyniowego i bardzo często pojawia się u osób wykonujących pracę siedzącą oraz u mężczyzn.

Grejpfrut

Citrus_paradisi_(Grapefruit,_pink)-2

Pokrojony w kostkę grejpfrut to dla mnie wręcz deser o ile jest lato a owoc jest wyjęty z lodówki;) Zajadam się nim też zimą przyrządzając sałatkę z grejpfruta i posypując startymi orzechami.

Jeśli chodzi o zawarte w nim składniki odżywcze, to najczęściej wymienia się to, że owoce te są źródłem takich witamin z grupy B oraz C i E, a także cennych dla zdrowia soli mineralnych. Wszystkie one przyczyniają się do poprawy kondycji skóry. Witamina E jest często zwana witaminą młodości i jest to w pełni trafione określenie. Przyczynia się ona do redukowania aktywności wolnych rodników, które są odpowiedzialne za szybkie postępowanie procesów starzenia. Grejpfrut jest ponadto cennym źródłem błonnika. Jego spożywanie pozwala najeść się do syta i wyeliminować napady głodu, a ilość dostarczonych kalorii jest minimalna, bo w średniej wielkości owocu znajduje się jedynie ok.43 kcal

Sezam
indeks
Podprażony świetnie nadaje się do zup kremów.
Na blogu znajduje się przepis na domowe sezamki;)
Lista jego dobroczynnych składników jest zaskakująco długa: zawiera żelazo, cynk, magnez, białko, witaminę E, A i B, kwas fitynowy (przeciwutleniacz pomagający usuwać z organizmu nadmiar metali oraz wykazujący właściwości przeciwnowotworowe). Ponadto ziarenka sezamu są jednym z najbogatszych źródeł wapnia (bogatszym niż mleko krowie lub jaja kurze!) a także zawierają charakterystyczne dla siebie przeciwutleniacze (sesamol i sesamolina), które nie tylko spowalniają procesy starzenia się ale też obniżają ciśnienie tętnicze krwi i zapobiegają wchłanianiu się złego cholesterolu. Kwasy tłuszczowe omega-6 oraz kwasy tłuszczowe jednonienasycone zapobiegają odkładaniu się cholesterolu w tętnicach. Uważa się także, że sezam wspiera przemianę materii i układ trawienny. W medycynie chińskiej przypisany jest do przemiany ziemi (smak słodki), korzystnie wpływa na pracę śledziony, trzustki i żołądka.
Łosoś dziki
losos-dziki-filet-bez-skory-f5eckn
Najkorzystniej działa na nasze zdrowie łosoś dziki, gdyż nie narażamy organizmu na spożywanie sztucznych dodatków, którym dokarmiany jest łosoś hodowlany.
Łosoś bogaty jest w witaminy takie jak A, D. E i B, gdzie:
Witamina A – odpowiada za dobry wzrok, stan naszej skóry oraz za prawidłowe funkcjonowanie układu oddechowego;
Witamina D – niedobory tej witaminy prowadzą do kruchości i zniekształceń naszego kośćca oraz osłabienia siły mięśni;
Witamina E –inaczej nazwana witaminą młodości, zaliczana jest do grupy przeciwutleniaczy. Najbardziej istotną funkcją jaką spełnia w organizmie jest ochrona przed działaniem wolnych rodników, tym samym opóźniając proces starzenia się naszego organizmu. Właściwość tą zawdzięcza swojej zdolności do przekształcania wolnych rodników w substancje obojętne, które następnie wydalane są z organizmu z moczem. Witamina E odpowiedzialna jest również za sprawne funkcjonowanie mięśni, a jej niedobory zwiększają ryzyko pojawienia się chorób serca oraz całego układu krążenia;
Mix sałat
salaty
Mój ulubiony mix nabywam w Biedronce i zawsze ratuje mnie, gdy potrzebuję lekkiej kolacji, dodaję mięso/rybę z obiadu, posypuję sezamem, słonecznikiem, podlewam olejem ryżowym i już:)

?

Jeśli macie jakieś ulubione produkty – piszcie koniecznie!

 

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s