patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem

Śniadaniowo-deserowy ryż brązowy z polewą kokosowo-owocową!

Dodaj komentarz

i

Dawno nie eksperymentowałam w kuchni z udziałem ryżu brązowego, ale gdy mój dotychczasowy przepis ( ryż z sosem z jagód i kiwi) zaczął mnie nudzić – rozpoczęłam poszukiwania alternatywy i oto co wymyśliłam:

Składniki:

PicMonkey Collagedkk

Przygotowanie:

Ryż gotujemy w tradycyjny sposób albo wysypując jego zawartość z saszetki do rondelka i gotując w wodzie pod przykryciem( wybieram tą opcję chcąc uniknąć zetknięcia podczas gotowania ryżu i saszetki, która stanowi przecież sztuczne tworzywo).

Wybrane owoce świeże lub mrożone blenduję na gładką masę razem z olejem kokosowym(  jeśli pomijam w przepisie banany to zastępuję je mlekiem kokosowym miksując go razem z owocami).

Wyjmuję ugotowany ryż z rondelka, by ostygł i w tym czasie przelewam owocową masę do garnuszka i podgrzewam go dodając kakao i cynamon, mieszam i tak przygotowaną gęstą polewę dodaję do ryżu posypując wiórkami.

UWAGA!

Jeśli chcesz uzyskać domowe lody wystarczy zmiskowane owoce z mlekiem kokosowym(albo z bananami) i przyprawami wstawić do lodówki na 2 godziny.

IMG_0337

Skomentuj

