patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem

Szparagi w dwóch wersjach: słodkiej i pikantnej!

Dodaj komentarz

Sezon szparagowy rozpoczęty, toteż korzystajmy z niego ile tylko się da!

Szparagi to takie warzywo, które trudno ugryźć i wkomponować w jadłospis … z pozoru !

Poniżej dwa przepisy na sycące i kolorowe dania z udziałem szparagów:)

szparagi-pieczone-z-warzywami

Witaminy i mikroelementy znajdujące się w szparagach:

  • Naturalny kwas foliowy wskazany jest szczególnie kobietom ciężarnym i starającym się o potomstwo.
  • Witaminy C i E oraz beta-karoten pozytywnie wpływają na kondycję skóry i włosów, przeciwdziałając starzeniu.
  • Błonnik wspomaga perystaltykę jelit.
  • Glutation wzmacnia układ odpornościowy, wzmacnia wątrobę i wspomaga wypłukiwanie toksyn z organizmu.
  • Wapń oraz fosfor pozytywnie wpływają na układ kostny i zęby.
  • Potas oraz inulina zapewniają prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego.

Wersja na słodko

Składniki na 2 duże porcje:

PicMonkey Collagefffuu

Przygotowanie:

Na oliwie podsmażamy cebulę i czosnek.  Wrzucamy pokrojone słodkie ziemniaki, marchewkę i paprykę, brukselkę. Dusimy pod pokrywką około 5 minut. W między czasie gotujemy jaglaną. Do warzyw dodajemy pokrojone szparagi i poszatkowany jarmuż. Gotujemy aż warzywa zmiękną i dorzucamy pokrojonego buraka, który dodany w tej kolejności pozostanie lekko twardy i z niższym indeksem glikemicznym.  Do warzyw dodajmy ugotowaną jaglankę . Doprawiamy słodką papryką, kurkumą, cynamonem – po 1/2 łyżeczki i posypujemy rodzynkami. Dokładnie mieszamy i dodajemy poszatkowaną natkę.

warzywne-leczo-z-grzybami

Gotowe i pyszne!

Wersja pikantna

Składniki na 2 porcje:

PicMonkey Collage00pp

Przygotowanie:

Na oliwie podsmażamy czosnek, cebul i pokrojonego selera naciowego. Wrzucamy pokrojone pietruszki, selera, brokuła, brukselkę i kalarepę. Dusimy dolewając wodę i następnie dorzucamy pokrojone szparagi i kilka pomidorków. Osobno gotujemy komosę i dorzucamy ją do warzyw. Przyprawiamy kurkumą, kminkiem, chili z cayenne i startym imbirem – po 1/2 łyżeczki przypraw. Posypujemy sezamem i dokładnie mieszamy.

7a519c18bd3ddc9ec2bbdc29f9905cb5

Smacznego!

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s