patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem


Dodaj komentarz

Higiena sposobu jedzenia i zasada ”czystej michy”, czyli jak pobudzić metabolizm, zmniejszyć ochotę na słodycze i poczuć się lepiej!

tumblr_njqzh7Py6Z1r8c4cyo1_400

Słyszeliście o zasadzie ”czystej michy”? Pod tym interesującym hasłem kryje si kilka zasad, które sama konsekwentnie stosuj od kilku lat ze względu na świetne efekty i które KONIECZNIE musisz wprowadzić do swojego życia.

Dlaczego?

By czuć się zdrowo, atrakcyjnie, lekko i odzyskać władz nad własnym organizmem!

Warto!

Te zasady trzeba poznać!

Po pierwsze: wystrzegaj si tego, co przetworzone!

20150922_153033

Czysta micha to taka pozbawiona chemii, konserwantów i innych niepotrzebnych paskudztw, które czyhają na Twoje zdrowie i dążą do tego, by Ci od siebie uzależnić.

W sklepie szukaj produktów o jak najkrótszym składzie.

Czujnie przyglądaj się wszelkim E-składnikom i wyrzuć je z menu.

Otwórz oczy na barwniki, syropy, emulgatory.

Twórz samodzielnie zdrowe kombinacje: zamiast sosu z torebki zmiksuj ugotowane warzywa i dopraw ziołami.

Po drugie: nie oszukuj swojego ciała!

IMG_3090

Nie karm go gotowymi słodyczami ze sklepowej półki, bo ta chwila ”przyjemności” zaowocuje wyrzutami sumienia, ciaśniejszymi spodniami a przede wszystkim systematycznie zwiększającą si wagą ciała!

Po trzecie: nie dawaj się namówić na słabości!

stylowi_pl_kuchnia_43564333

Znajomi częstują czipsami? ”Tylko troch, przecież Ci nie szkodzi!” Owszem, SZKODZI i to bardzo, bo na jednej przekąsce się nie skończy! Sygnał o czipsach dojdzie do Twojego mózgu, który zapamięta je i będzie Ci o nich przypominał podczas wizyty w sklepie każdego dnia.

Po czwarte: kieruj się ekologią!

stylowi_pl_kuchnia_chia-pudding-parfaits-with-persimmon-puree_43564179

Jeśli tylko masz możliwość, decyduj się na mięso od znajomego hodowcy, własne warzywa i owoce, przetwory prosto z domowej  spiżarki. Zwracaj też uwagę, by wybierać polskie produkty, ponieważ podczas transportu istnieje ryzyko straty wartości odżywczych lub konserwowania, by taki produkt był w stanie przetrzymać drogę do naszego domu.

Uważasz, że i tak wszystko jest naszpikowane chemią? Może i tak, ale chodzi przecież o to, żeby tę chemię ograniczać!

Inne zasady, które stosuję  i polecam:

Dbaj o różnorodność!

tumblr_m5302dAVoT1rrb1sgo1_500

Nie pozwól na monotonię w jadłospisie i staraj się każdego dnia jeść inaczej.

Sprawdziłam na sobie, iż ciągłe jedzenie tego samego produktu może wywołać na niego nietolerancje, której są efektem problemy trawienne i skórne.

Pamiętaj o proporcjach!

tumblr_mm17m05ljD1sptvevo1_500

Moim ideałem jest jedzenie co 3 godziny małych, ale zaspakajających głód porcji.

W moim przypadku najsolidniejsze jest śniadanie, następnie obiad, a kolacja jest niewielka.

Często mylnie oceniamy zawartość naszego talerza i przeciążamy żołądek jedząc za dużo.

Jeśli po posiłku czujesz si ociężale i sennie – zmniejsz porcje, a jedz czyściej

Staraj się jeść powoli!

stylowi_pl_kuchnia_food-porn-vegan-style-wegaNskie-szaszLyki-warzywne_43668102

Nie połykaj jedzenia w pośpiechu, to fatalnie wpływa na trawienie, a problemy pokarmowe raczej nie są Ci potrzebne.

Staraj się jeść regularnie.

stylowi_pl_kuchnia_green-detox-smoothie-with-fresh-watermelon_43563784

Organizm, któremu dostarczysz pokarm w określonych porach (co 2–4 godziny) ureguluje metabolizm i nie będzie robił zapasów tłuszczu na czas bez jedzenia.

Owoce staraj się jeść  w pierwszej połowie dnia.

healthy-week-taco-salad-1-wm2-1024x724

Nie popijaj posiłków, pij przynajmniej 30 minut przed posiłkiem i 30 minut po jego skończeniu.

Jedz tylko takie produkty, które Ci służą, odmawiaj jedzenia takich, które Ci szkodzą.

stylowi_pl_kuchnia_zapiekane-jajko-w-awokado-cookuj-udane-gotowanie--_43578157

Czy to to trudne zasady do wprowadzenia?

Uważam, że nie biorąc pod uwagę efekt w postaci zdrowia, odporności, urody i świetnego samopoczucia;)

Reklamy


Dodaj komentarz

Czym jest terapia kolorami w modzie i jak może zmienić Twoje życie?

PicMonkey Collageww

Szary, deszczowy i smutny dzień nie napawa optymizmem i raczej skłania do schowania się pod kołdrą.

Jednak jeśli trzeba już wyjść na zewnątrz, to niewarto się wysilać i wystarczy narzucić na siebie cokolwiek, co w miarę pasuje najchętniej szarego i smutnego.

Tylko w czym Ci to może pomóc?

Na pewno nie doda energii!

Nie zmieni nastroju na lepszy!

Nie pomoże wyrazić Twojej osobowości!

Patrząc  na polskie ulice, zawsze zastanawiam się, dlaczego większość ludzi –  – nie korzysta z bogactwa kolorów, zakładając na siebie szaro-bure ubrania. Zazwyczaj jest to czerń lub brąz, sporadycznie szarości, a ubrania bez względu na kolor kosztują tyle samo.

PicMonkey Collage,i

Dlaczego wybierasz szarość?

 

Być może wynika to także z  lęku przed wyróżnianiem się, szczególnie, jeśli brak umiejętności dobrania właściwego koloru do naszej karnacji. Czasem brakuje nam też umiejętności prawidłowego łączenia kolorów.

Kolory odmładzają

Proponuję zapomnieć o swoich kompleksach i postawić na kolory, bo po pierwsze bardzo odmładzają, po drugie dodają energii, a po trzecie dobrze dobrane do karnacji i sylwetki potrafią zdziałać cuda. Umiejętności ich łączenia można łatwo nauczyć się, czytając na ten temat lub słuchając rad stylistki.

Zachęcam do eksperymentowania i na początek dodawania do stroju barwnych dodatków!

Poniżej moje przykładowe stylizacje.

Jeżeli Ci się spodobają i jesteś ciekawa, jakie stroje zaproponowałabym Tobie – wypełnij ankietę i napisz do mnie korzystając z internetowej porady!

Szczegóły tutaj!

Zapraszam:)

PicMonkey Collageg

PicMonkey Collage8

 

PicMonkey Collageii

PicMonkey Collage9


Dodaj komentarz

Szparagi w dwóch wersjach: słodkiej i pikantnej!

Sezon szparagowy rozpoczęty, toteż korzystajmy z niego ile tylko się da!

Szparagi to takie warzywo, które trudno ugryźć i wkomponować w jadłospis … z pozoru !

Poniżej dwa przepisy na sycące i kolorowe dania z udziałem szparagów:)

szparagi-pieczone-z-warzywami

Witaminy i mikroelementy znajdujące się w szparagach:

  • Naturalny kwas foliowy wskazany jest szczególnie kobietom ciężarnym i starającym się o potomstwo.
  • Witaminy C i E oraz beta-karoten pozytywnie wpływają na kondycję skóry i włosów, przeciwdziałając starzeniu.
  • Błonnik wspomaga perystaltykę jelit.
  • Glutation wzmacnia układ odpornościowy, wzmacnia wątrobę i wspomaga wypłukiwanie toksyn z organizmu.
  • Wapń oraz fosfor pozytywnie wpływają na układ kostny i zęby.
  • Potas oraz inulina zapewniają prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego.

Wersja na słodko

Składniki na 2 duże porcje:

PicMonkey Collagefffuu

Przygotowanie:

Na oliwie podsmażamy cebulę i czosnek.  Wrzucamy pokrojone słodkie ziemniaki, marchewkę i paprykę, brukselkę. Dusimy pod pokrywką około 5 minut. W między czasie gotujemy jaglaną. Do warzyw dodajemy pokrojone szparagi i poszatkowany jarmuż. Gotujemy aż warzywa zmiękną i dorzucamy pokrojonego buraka, który dodany w tej kolejności pozostanie lekko twardy i z niższym indeksem glikemicznym.  Do warzyw dodajmy ugotowaną jaglankę . Doprawiamy słodką papryką, kurkumą, cynamonem – po 1/2 łyżeczki i posypujemy rodzynkami. Dokładnie mieszamy i dodajemy poszatkowaną natkę.

warzywne-leczo-z-grzybami

Gotowe i pyszne!

Wersja pikantna

Składniki na 2 porcje:

PicMonkey Collage00pp

Przygotowanie:

Na oliwie podsmażamy czosnek, cebul i pokrojonego selera naciowego. Wrzucamy pokrojone pietruszki, selera, brokuła, brukselkę i kalarepę. Dusimy dolewając wodę i następnie dorzucamy pokrojone szparagi i kilka pomidorków. Osobno gotujemy komosę i dorzucamy ją do warzyw. Przyprawiamy kurkumą, kminkiem, chili z cayenne i startym imbirem – po 1/2 łyżeczki przypraw. Posypujemy sezamem i dokładnie mieszamy.

7a519c18bd3ddc9ec2bbdc29f9905cb5

Smacznego!


Dodaj komentarz

Kreacje weselne na każdą kieszeń i dla każdego typu figury!

PicMonkey Collageaa

Wokół nas sezon ślubno-weselny rozpoczęty!

Oprócz radości i miłego oczekiwania na dobrą zabawę często napotyka nas stres związany z brakiem pomysłu na strój.

Jeśli Was też dopada taki kłopot – spieszę z pomocą!

Poniżej kilka podpowiedzi.

A jeżeli potrzebujesz indywidualnej porady, to na podstawie ankiety i przesłanego zdjęcia wybiorę dla Ciebie propozycje strojów na wskazaną okazję!

Zapraszam do współpracy – szczegóły tutaj.

Dla Jabłka/Wazonu/Kolumny

PicMonkey Collagea

Całość z HM

Sukienka kosztuje 299 zł

Idealna propozycja dla blondynek marzących o delikatnej, dziewczęcej kreacji wzorowanej na lata 20ste.

Taki zestaw doda lekkości chłopięcemu typowi sylwetki dzięki podkreśleniu talii, delikatnym dodatkom.

Dla Gruszki/Wazonu/Kolumny

PicMonkey CollageGF

Całość z Zalando

Sukienka – 250 zł

W tym zestawie ukryjesz szersze biodra, podkreślisz talię i dekolt, a dodatki turkusowo-niebieskie przykują uwagę.

Dla Kolumny/Lizaka/Cegły

PicMonkey Collageqq

Całość oprócz butów (New Look) z HM

Kombinezon – 299zł

Doskonały strój na wydobycie talii i zaakcentowanie zgrabnych dług.

Kombinezony stanowią hit lata i warto się do nich przekonać dobierając wyraziste dodatki w postaci czerwonych szpilek.

Dla Gruszki/Wazonu/Kręgla

PicMonkey CollageUU

Całość z Zalando

Sukienka – 200 zł

Pastelowa, delikatna sukienka i błękitno-srebrne dodatki świetnie się łączą z kobiecą sylwetką.

Jeżeli zależy Ci na urokliwej, kobiecej stylizacji – wybierz właśnie taką.

Dla Kolumny/Lizaka/Cegły

PicMonkey Collages

Sukienka – Zalando 250 zł

Dodatki – HM

Biała sukienka może wydawać się przekornym wyborem, ale jeśli okazja na to pozwala – warto zaryzykować i wybrać elegancką biel.

Jeżeli Twoimi atutami są zgrabne nogi, ale masz problem z niezbyt wąską talią – wybierz taki krój kreacji.


Dodaj komentarz

Sycący i zdrowy krem z brokułów z bonusem – orzechami nerkowca!

Zupy kremy (na szczęście) bezustannie przewijają się w moim jadłospisie.

Modyfikuję je dowolnie, coś dodam, coś odejmę i za każdym razem udają się  i smakują wyśmienicie;)

Najchętniej zjadam zupy warzywne pomiędzy głównymi posiłkami, by zaspokoić lekki głód, ale jeżeli chcemy, by taka zupa stanowiła pełny i sycący obiad – wystarczy dodać do niej bonus w postaci zdrowych tłuszczów.

Oto propozycja:

Składniki:

PicMonkey Collageyy,,,

Przygotowanie:

Cream-of-broccoli-soup

Nerkowce moczymy we wrzątku przez ok godzinę.

Na oliwie podsmażamy poszatkowaną cebulę, seler naciowy, czosnek i pokrojoną marchewkę. Dodajemy różyczki brokuła i podsmażamy razem przez chwilę. Zalewamy wodą i gotujemy aż warzywa zmiękną.

Wyłączamy zupę i odstawiamy do ostygnięcia.

Następnie wrzucamy poszatkowany koper, majeranek i szczyptę kurkumy oraz odsączone nerkowce.

Miksujemy na gładko i podajemy!

Mam nadzieję, że Wam zasmakuje!


Dodaj komentarz

Sposoby na sportowe buty do pracy! Stroje dla rożnych typów sylwetek!

Strój do pracy często wiąże się z nudą i szarością albo tak przynajmniej postrzega go większość z nas.

Myślę, że można to zmienić i skomponować zestaw wygodny, szykowny i wyrazisty.

Toteż jeśli tylko nie obowiązują Cię sztywne ramy dress codu – zaszalej ze sportowym obuwiem;)

Dla Gruszki/Kręgla/Klepsydty

PicMonkey Collage0

Całość z HM

Dla Kolumny/Cegły

PicMonkey Collagett

Całość z HM

Dla Jabłka/Kielicha

PicMonkey Collagenn

Całość z HM

Dla Rożka/Lizaka

PicMonkey Collagedd

Całość z HM


Dodaj komentarz

Pesto migdałowo-pietruszkowe! Do kanapek i jako dip do warzyw!

pesto-z-jarmuzu-1-1800x1200

Najlepszy dodatek do kanapek to oczywiście warzywa, ale by taki posiłek był pożywny, sycący i pyszny potrzeba czegoś więcej!

Proponuję więc jako dodatek do chleba lub dip do warzyw – pesto z migdałów i pietruszki!

Pyszne;)

Składniki:

PicMonkey Collage09jj

Przygotowanie:

Migdały prażymy na suchej patelni, aż się przyrumienią i wydobędzie się z nich aromat. Uprażone migdały blendujemy dodając sok z cytryny, poszatkowaną natkę, oliwę i czosnek. Pesto powinno mieć grudkowatą konsystencję. Przechowujemy w lodówce.

pesto-z-orzechow-laskowych-i-migdalow.98860