patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem

Przygotowania do wiosny cz 3 – RUCH! Czyli jak sobie pomóc, żeby się przemóc;)

Dodaj komentarz

PicMonkey rrr-0

Każdy dzień jest szansą na to, by nareszcie rozpocząć aktywny tryb życia. Nawet jeśli masz za sobą kilka porażek, nie zniechęcaj się. Skorzystaj z poniższych rad i pozwól, by tym razem udało Ci się zacząć i nie przestać.

Nie lubisz ćwiczyć?

stylowi_pl_podroze-i-miejsca_36652867

Rzadko spotykane są osoby, które uwielbiają pokonywać swoje granice wytrzymałości i męczyć się najbardziej jak tylko pozwala im na to ich organizm. Częściej spotykane są osoby, które umiarkowanie lubią fizyczne odczucia towarzyszące nam podczas ćwiczeń, czyli palące mięśnie, zadyszkę i pobudzenie. Nie oznacza to jednak, że sport nie jest dla nich Nie zrażaj się do ruchu, zanim zaczniesz się ruszać!

Nie robiąc nic, robimy sobie najgorszą krzywdę.  Każdy ruch, jest naszym zwycięstwem. Przede wszystkim wygrywamy z lenistwem, czyli czymś co doprowadziło nas do niezadowalającego, dla wielu aktualnego stanu. zdrowie,

W marcu, kiedy zaczynamy powoli myśleć o wiośnie i o tym by ”wziąć się za siebie” – wierzysz, że tym razem już na 100% będziesz codziennie ćwiczyć! Polubiłaś już wszystkie profile z fit motywacjami na Facebooku, buty do treningów czekają na Ciebie w szafie, a  chęć do działania i wizja przyszłej sylwetki powodują szalony wyrzut endorfin. Nic tylko ćwiczyć – teraz to na pewno Ci się uda!
Kiedy emocje opadną, a natłok codziennych zajęć zweryfikuje ambitny, ale nierealny plan treningowy okazuje się, że na aktywność fizyczną pozostaje niewiele czasu i energii.
Przekładasz więc rozpoczęcie ćwiczeń na kolejny tydzień, ale i on nie jest dla Ciebie łaskawy. W końcu orientujesz się, że słońce coraz śmielej wygląda zza chmur, a Twoje nogi nadal nie są gotowe na założenie krótkich spodenek. Czy zatem jesteś skazany na siedzący tryb życia?

Przedstawiam kilka porad, które pomogą wypracować  nawyk regularnych treningów, które oprócz pięknej sylwetki przynoszą  dużo radości i satysfakcji.

Rozsądnie!

tumblr_nhnqjh4IDP1u6hd58o1_500

By na początku się nie zniechęcić – ustal sobie krótkie treningi, np 30 minut 3-4 dni w tygodniu.

Planuj!

Zaplanuj treningi dokładnie, co do godziny – niech będą to terminy nie do ruszenia w Twoim kalendarzu. Traktuj je na równi z innymi obowiązkami – tak samo jak nie przekładasz godzin pracy, ważnych spotkań czy kursu językowego nie przekładaj też treningów.

To będzie przyjemność!

tumblr_static_tumblr_static__640

Nie traktuj ćwiczeń jako formę odchudzania, ale wymodelowania ciała. To dwie różne rzeczy: mało które ćwiczenia – w sumie, to tylko te naprawdę wyczerpujące – spalają tkankę tłuszczową, większość jednak nie jest aż tak męcząca.

Od czego zacząć?

Jeśli nie ruszałeś się bardzo długo zacznij od spacerów. Godzina żwawego marszu i tak da Ci popalić! Z czasem zwiększaj poziom swojej aktywności – możesz zacząć przeplatać marsz truchtem, potem całkowicie zamienić chód na bieg, zwiększać prędkość itd. Tak samo z każdą inną aktywnością – nie musisz od razu chodzić na zajęcia fitness dla zaawansowanych.

Motywacja!

tumblr_n5yrzuC4gu1tyy0sno1_500

Nie zniechęcaj się tak szybko! Zacząć z jednej strony jest łatwo, gorzej jednak wytrwać w swoim postanowieniu. Pamiętaj, że jesteś człowiekiem – możesz popełniać błędy, możesz nawet upaść na samo dno, żeby potem móc się z niego odbić.

Regularność!

Postaraj się nie robić przerw w ćwiczeniach dłuższych niż 3 dni – wtedy trudno będzie Ci wytrwać i być regularnym.

Bez nudy!

tumblr_nkqv3fpCVZ1s33dtio1_500

Pamiętaj o różnorodności – inaczej szybko się znudzisz, Twój organizm się przyzwyczai, a co za tym idzie – nie będzie efektów.

Dobre jedzenie!

tumblr_my5gew6puK1qjjo6co1_1280

Tylko ono Cię wzmocni, odżywi i poprawi nastrój. Dzięki niemu się nie poddasz!

Plan żywieniowy tutaj

Przykładowy jadłospis tutaj

Przykładowe zestawy ćwiczeń

Rozgrzewka

Cardio

 

 

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s