patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem


Dodaj komentarz

Talerz rozmaitości do wyboru z indykiem/dorszem/jajkiem sadzonym!

Duszone-warzywa-z-jajem-sadz-L_03-610x300

Przedstawiam oryginalne, pełne witalności danie, które komponuje się z mięsem, rybą i jajkiem a także solo, czyli dla każdego coś smacznego:)!

Składniki:

PicMonkey Collageco

Opcja z indykiem:

IMG_4799

Mięso pokrój w paski, skrop cytryną, oprósz sezamem i bazylią.

Podsmaż na łyżce oleju poszatkowanego pora, czosnek, cebulę i selera naciowego i gdy się zeszklą dodaj mięso. Podsmaż i dorzuć pokrojoną paprykę, korzeń selera, bakłażana i kalarepę. Podlej wodą i duś pod przykryciem. Następnie dodaj obrane i pokrojone pozostałe warzywa, czyli marchew i buraka i pomidorki.

Przypraw ziołami, kurkumą i bazylią. Posyp natką pietruszki.

UWAGA!

Marchew i buraka dodaję pod koniec gotowania, by były al dente ze względu na wysoki indeks glikemiczny tych warzyw po ich gotowaniu do miękkości. Poza tym lubię je w wersji chrupkiej, ale jeżeli wolisz bardziej ugotowane warzywa – dodaj je wcześniej;)

Opcja z dorszem

mid_673

Rybę skrop sokiem z cytryny, posyp papryczką chili i czarnuszką. Podsmaż na łyżce oleju poszatkowanego pora, czosnek, cebulę i selera naciowego i gdy się zeszklą dodaj rybę i smaż ją z obu stron aż do zarumienienia. Podsmaż i dorzuć pokrojoną paprykę, korzeń selera, bakłażana i kalarepę. Podlej wodą i duś pod przykryciem. Następnie dodaj obrane i pokrojone pozostałe warzywa, czyli marchew i buraka i pomidorki. Przypraw ziołami, kurkumą i bazylią. Posyp natką pietruszki.

Opcja z jajkiem sadzonym

jajka-sadzone-na-warzywach

Podsmaż na łyżce oleju poszatkowanego pora, czosnek, cebulę i selera naciowego. Podsmaż i dorzuć pokrojoną paprykę, korzeń selera, bakłażana i kalarepę. Podlej wodą i duś pod przykryciem. Następnie dodaj obrane i pokrojone pozostałe warzywa, czyli marchew i buraka i pomidorki.

Przypraw ziołami, kurkumą i bazylią. Posyp natką pietruszki.

Na osobnej patelni zrób jajko sadzone i dodaj do warzyw.

Smacznego!

Reklamy


Dodaj komentarz

Krem bananowo-daktylowy z prażonymi dodatkami!

gh.jpg_fit-800-600

Coś wyjątkowego na śniadanie i nie tylko!

Nasyci każdego łasucha!

Składniki:

PicMonkey Collageaai6

Przygotowanie:

Dzień wcześniej namocz w wodzie daktyle i pozostaw na noc.

Następnie zblenduj banany, ananasa i daktyle na gładko. Na patelni rozgrzej olej kokosowy i podpraż sezam, orzechy, nasiona i wiórki aż uzyskają złocisty kolor, dodaj obrane i starte na tarce jabłko i chwilę razem podsmaż. Przygotowany krem posyp zawartością patelni.

Gotowe!

dietetyczny-domowy-budyn-waniliowy-szybki-deser-przepis-z-odzywka-bialkowa-opcjonalnie.256754


Dodaj komentarz

Zestawy ubrań, które dokonują cudów!

Od dawien dawna piszę tutaj o tym, że kluczem do sukcesu w zadowoleniu ze swojego wyglądu, akceptacji jest zrozumienie  zalet i wad swojej sylwetki.

By poznać swój typ warto wykonać ten test.

Ponad to zachęcam do skorzystania z mojej pomocy w doborze odpowiednich fasonów i skompletowaniu garderoby:)

Szczegóły oferty.

Tymczasem zapraszam do zapoznania się z trikami, które z każdej figury uczynią ideał!

Dla Cegły, Kolumny, Rożka

PicMonkey Collage22ki

Te typy sylwetek z pozoru wydają się mało kobiece. Można dodać im dziewczęcości delikatnymi i zwiewnymi tkaninami.

Pastele dodadzą romantyzmu i lekkości a botki z frędzlami przyciągną uwagę do zgrabnych nóg!

Całość z HM

Gruszka, Dzwon, Kręgiel

PicMonkey Collageawr97

W przypadku tych sylwetek warto zrównoważyć proporcje drobnej góry ciała z dolną partią.

Można tego dokonać wybierając falbaniastą bluzkę oraz parkę sięgającą połowy bioder.

Całość świetnie dopełnią szpilki w wyrazistym kolorze.

Całość z HM

Dla Kolumny i Wazonu

PicMonkey CollageE,ui

Podkreślenie talii jest tutaj kluczowe, dlatego warto wybrać ściągany w pasie kardigan o raz dopasowaną w talii sukienkę.

Jednokolorowy szal dodatkowo wydłuży sylwetkę, a sportowe buty dodadzą lekkości.

Całość oprócz kardigana(Stradivarius) z HM

Dla Jabłka, Kielicha

PicMonkey Collagew86

Zwiewna parka oraz delikatna bluzka ukryją brzuch, rurki podkreślą szczupłe nogi.

Wiosenne elementy to metaliczne buty oraz etniczna chusta.

Całość z HM

Dla Klepsydry, Dzwonu

PicMonkey Collagey4l

Okrągłe biodra skutecznie ukryją spodnie typu boyfrend, bluzka z odkrytymi ramionami doda kobiecości, prosty płaszcz sprawdzi się o każdej porze dnia, a brązowe botki wydłużą nogi.

Całość oprócz płaszcza(Stradivarius) z HM


Dodaj komentarz

Wielowarzywne placuszki bez glutenu i jajek!

12092506_1046020872098163_1878047504_n

Hit ostatnich dni, czyli warzywne placki w wersji bez glutenu i jajka (które można dodać wedle życzenia o czym piszę poniżej)!

Tak przygotowane placuszki wystarczy można przygotować dzień wcześniej i zabrać ze sobą do pracy/szkoły jako luncz.

Polecam;)

Składniki :

PicMonkey Collage98u

Przygotowanie:

Obrać kalarepę, marchewki, pietruszki, selera, cukinię. Wszystkie te warzywa oraz cebulę, pora zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Siemię lniane zalać 4 łyżkami gorącej wody i odczekać aż wytworzy się konsystencja żelu.

Starte warzywa oraz wszystkie przyprawy połączyć i wymieszać, dodać siemię i ponownie wymieszać – masa powinna być gęsta i wilgotna.

Zamiast siemienia można dodać jajko, które zwiąże całość.

Uformować dłońmi placuszki i smażyć z obu stron.

Smacznego!

thumb_800x600_10_w


Dodaj komentarz

Przygotowania do wiosny cz 3 – RUCH! Czyli jak sobie pomóc, żeby się przemóc;)

PicMonkey rrr-0

Każdy dzień jest szansą na to, by nareszcie rozpocząć aktywny tryb życia. Nawet jeśli masz za sobą kilka porażek, nie zniechęcaj się. Skorzystaj z poniższych rad i pozwól, by tym razem udało Ci się zacząć i nie przestać.

Nie lubisz ćwiczyć?

stylowi_pl_podroze-i-miejsca_36652867

Rzadko spotykane są osoby, które uwielbiają pokonywać swoje granice wytrzymałości i męczyć się najbardziej jak tylko pozwala im na to ich organizm. Częściej spotykane są osoby, które umiarkowanie lubią fizyczne odczucia towarzyszące nam podczas ćwiczeń, czyli palące mięśnie, zadyszkę i pobudzenie. Nie oznacza to jednak, że sport nie jest dla nich Nie zrażaj się do ruchu, zanim zaczniesz się ruszać!

Nie robiąc nic, robimy sobie najgorszą krzywdę.  Każdy ruch, jest naszym zwycięstwem. Przede wszystkim wygrywamy z lenistwem, czyli czymś co doprowadziło nas do niezadowalającego, dla wielu aktualnego stanu. zdrowie,

W marcu, kiedy zaczynamy powoli myśleć o wiośnie i o tym by ”wziąć się za siebie” – wierzysz, że tym razem już na 100% będziesz codziennie ćwiczyć! Polubiłaś już wszystkie profile z fit motywacjami na Facebooku, buty do treningów czekają na Ciebie w szafie, a  chęć do działania i wizja przyszłej sylwetki powodują szalony wyrzut endorfin. Nic tylko ćwiczyć – teraz to na pewno Ci się uda!
Kiedy emocje opadną, a natłok codziennych zajęć zweryfikuje ambitny, ale nierealny plan treningowy okazuje się, że na aktywność fizyczną pozostaje niewiele czasu i energii.
Przekładasz więc rozpoczęcie ćwiczeń na kolejny tydzień, ale i on nie jest dla Ciebie łaskawy. W końcu orientujesz się, że słońce coraz śmielej wygląda zza chmur, a Twoje nogi nadal nie są gotowe na założenie krótkich spodenek. Czy zatem jesteś skazany na siedzący tryb życia?

Przedstawiam kilka porad, które pomogą wypracować  nawyk regularnych treningów, które oprócz pięknej sylwetki przynoszą  dużo radości i satysfakcji.

Rozsądnie!

tumblr_nhnqjh4IDP1u6hd58o1_500

By na początku się nie zniechęcić – ustal sobie krótkie treningi, np 30 minut 3-4 dni w tygodniu.

Planuj!

Zaplanuj treningi dokładnie, co do godziny – niech będą to terminy nie do ruszenia w Twoim kalendarzu. Traktuj je na równi z innymi obowiązkami – tak samo jak nie przekładasz godzin pracy, ważnych spotkań czy kursu językowego nie przekładaj też treningów.

To będzie przyjemność!

tumblr_static_tumblr_static__640

Nie traktuj ćwiczeń jako formę odchudzania, ale wymodelowania ciała. To dwie różne rzeczy: mało które ćwiczenia – w sumie, to tylko te naprawdę wyczerpujące – spalają tkankę tłuszczową, większość jednak nie jest aż tak męcząca.

Od czego zacząć?

Jeśli nie ruszałeś się bardzo długo zacznij od spacerów. Godzina żwawego marszu i tak da Ci popalić! Z czasem zwiększaj poziom swojej aktywności – możesz zacząć przeplatać marsz truchtem, potem całkowicie zamienić chód na bieg, zwiększać prędkość itd. Tak samo z każdą inną aktywnością – nie musisz od razu chodzić na zajęcia fitness dla zaawansowanych.

Motywacja!

tumblr_n5yrzuC4gu1tyy0sno1_500

Nie zniechęcaj się tak szybko! Zacząć z jednej strony jest łatwo, gorzej jednak wytrwać w swoim postanowieniu. Pamiętaj, że jesteś człowiekiem – możesz popełniać błędy, możesz nawet upaść na samo dno, żeby potem móc się z niego odbić.

Regularność!

Postaraj się nie robić przerw w ćwiczeniach dłuższych niż 3 dni – wtedy trudno będzie Ci wytrwać i być regularnym.

Bez nudy!

tumblr_nkqv3fpCVZ1s33dtio1_500

Pamiętaj o różnorodności – inaczej szybko się znudzisz, Twój organizm się przyzwyczai, a co za tym idzie – nie będzie efektów.

Dobre jedzenie!

tumblr_my5gew6puK1qjjo6co1_1280

Tylko ono Cię wzmocni, odżywi i poprawi nastrój. Dzięki niemu się nie poddasz!

Plan żywieniowy tutaj

Przykładowy jadłospis tutaj

Przykładowe zestawy ćwiczeń

Rozgrzewka

Cardio