patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem

Krem z brukselki i kalarepy z prażonym curry!

Dodaj komentarz

PicMonkey Collagehh;;

Zapraszam do skorzystania z przepisu na jesienny krem z brukselki i kalarepy.

Jeśli lubicie wszelkie kremowe zupy to pewnie i ta wersja przypadnie Wam do gustu.

Dlaczego warto jeść kremy z warzyw?

Są sycące i niskokaloryczne!

Rozgrzewające!

Szybkie i łatwe do przygotowania!

Można je zabrać w kubku termicznym do pracy/szkoły!

Bardzo odżywcze!

Można je komponować ze wszystkich warzyw i zawsze się udają!

Polecane są zwłaszcza jesienią i zimą nawet na śniadanie!

Właściwości brukselki

Brukselka to źródło wielu witamin, między innymi A, B1, B2, B5, B6, C, E, H i K. Zaledwie 150 g tego warzywa pokrywa w stu procentach dzienne zapotrzebowanie na witaminę C. Brukselka zawiera również dużo beta-karotenu – ludzki organizm zamienia go w witaminę A, niezbędną między innymi do wzrostu dzieci oraz zapewniającą dobre działanie narządu wzroku. Witamina A pobudza też wytwarzanie śluzu nawilżającego warstwę ochronną oka, której brak powoduje schorzenia spojówek i rogówki. Ma dobroczynny wpływ na błony śluzowe, naskórek i skórę.

Co dobrego ma w sobie kalarepa?

Słodkawa w smaku kalarepa zawiera pokaźną liczbę witamin, składników mineralnych a przede wszystkim błonnika pokarmowego co czyni ją bardzo niskokaloryczną. 100 g tego warzywa to zaledwie 27 kcal, co odpowiada mniej więcej 1 kostce mlecznej czekolady. Warzywo to stanowi dobre źródło witaminy C. Powyższa porcja pokrywa aż 102% dziennego zapotrzebowania na ten składnik. Ponadto kalarepa podobnie jak inni przedstawiciele roślin krzyżowych zawiera aktywne biologicznie związki takie jak izotiocyjaniany, sulforafan czy indol-3-karbinol, które mogą wykazywać działanie przeciwnowotworowe.

Zawarte w kalarepie witaminy z grupy B wpływają korzystnie na przemianę materii i wspomagają pracę układu nerwowego. Składniki mineralne wstępujące w kalarepie to przede wszystkim miedź, wapń, potas, magnez oraz żelazo niehemowe. Niektóre z tych związków wykazują działanie przeciwutleniające.

 

 źródło: dietetycy.org.pl

Składniki na 2 porcje:

PicMonkey Collageyoo

Dwie łyżki curry prażymy przez kilkadziesiąt sekund na suchej patelni.
Cebulę  i pora  kroimy w kostkę i podsmażamy na rozgrzanym oleju, tak aby się zeszkliła, ale nie zbrązowiała. Pod koniec smażenia dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek.
Obieramy i kroimy w kostkę ziemniaki, pietruszkę, selera, kalarepę, brukselkę  i dodajemy do podsmażonej cebuli. Mieszamy i smażymy wszystko jeszcze 3-4 minuty.Następnie zalewam wodą, by przykryła warzywa. Dodajemy podprażone curry i szczyptę gałki muszkatołowej oraz łyżkę kurkumy. Gotujemy na małym ogniu aż warzywa będą miękkie, a następnie blendujemy i podajemy z posiekanym koperkiem.

Pyszne!

krem_z_zielonego_groszku2

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s