patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem

Rady dla figury Kolumny – co jeść, jak się ubierać i jak ćwiczyć?

1 komentarz

ANJA-RUBIK-STYLEtumblr_m9rw5eAXc21rb1534o1_500Le_21eme_Adam_Katz_Sinding_Anja_Rubik_SoHo_New_York_City_Street_Style_D4A5223

Zapraszam na kolejną odsłonę cyklu poświęconego poszczególnym typom sylwetek!

Dziś omawiam Kolumnę.

Będą się pojawiać wskazówki pomagające w dobraniu stroju, zatuszowaniu wad a także porady dietetyczne.

Zapraszam do lektury i dalszego śledzenia bloga!

Jeśli nie znasz swojego typu sylwetki – wykonaj ten test.

Możesz również skorzystać z porady indywidualnej online bezpłatnej lub w wersji płatnej a także umówić się na osobiste konsultacje!

Szczegóły tutaj.

 

Figura Kolumny – Jak się ubierać?

PicMonkey Collagejta9

PicMonkey Collageopu

Przykładowe stroje

PicMonkey Collagekolumni

PicMonkey Collagekolug

PicMonkey CollageKOLUMNA

zdrowa-dieta-2

Dieta – Co jeść?

Warzywa i owoce: Zdrowe odżywianie polega na regularnym dostarczaniu organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych w odpowiednich ilościach i proporcjach. Warzywa zawierają takich składników mnóstwo, dlatego powinny być podstawą każdej zdrowej diety. Są nieocenionym źródłem witamin, błonnika pokarmowego i fitozwiązków. Jedząc warzywa:

1p

 

Śniadanie: Najważniesze aby rozpocząć swój dzień od zdrowego i sycącego śniadania. Pozwoli to na zwiększenie wydajności Twojego organizmu i zapobiegnie spożycia nadmiaru kalorii w drugiej częsci dnia. Kolejne regularne posiłki co 3-4 godziny ustabilizują poziom glukozy we krwi i przyspieszą Twój metabolizm. Jedząc w ten sposób zapewnisz sobie mnóstwo energii przez cały dzień, uchronisz się przed napadami głodu i ciągłym zmęczeniem.

Przykłady śniadań

Różnorodność: Postaraj się, aby w Twoim dziennym jadłospisie znalazły się artykuły zakwalifikowane do wszystkich grup produktów spożywczych. Pamiętaj o węglowodanach złożonych (kasze, ciemne pieczywo, ryż brązowy), roślinach strączkowych (groszek, ciecierzyca), warzywach i owocach, zdrowych tłuszczach (nasiona, orzechy, oleje roślinne), mięsie i rybach (makrela, łosoś dziki, indyk, wołowina).

20130818-160201

 

Unikaj wszelkich fast foodów oraz gotowych dań dostępnych w sklepach. Te wysoce przetworzone produkty nie niosą ze sobą nic dobrego – zawierają masę konserwantów i wzmacniaczy smaku i zapachu (np. aspartam, syrop glukozowo-fruktozowy czy  glutaminian sodu).

Do tego charakteryzują się wysoką zawartością tłuszczu i soli, których nadmiar nie wpływa korzystnie na zdrowie. Żywność przetworzona cechuje się również niską, bądź nawet zerową zawartością witamin i składników mineralnych.

tumblr_n04j8um09I1ssuiuwo1_500

 

Spożycie płynów przez osobę dorosłą powinno kształtować się na poziomie 1,5 – 2 litrów każdego dnia, co łącznie z wodą zawartą w żywności daje około 3 – 3,5 litra dziennie. Skąd taka ilość?

Otóż codziennie w procesie oddychania, poprzez układ moczowy, a także z kałem i potem tracimy średnio 2,6 litra wody. Straty wody są jeszcze większe w gorące i wietrzne dni lub w trakcie intensywnego wysiłku fizycznego. Aby organizm mógł w pełni sprawnie funkcjonować każdy ubytek płynu musi być na bieżąco uzupełniany.

trail-mix

Wyroby cukiernicze są źródłem jedynie pustych kalorii (cukier, biała mąka, tłuszcz utwardzony), tak więc dostarczają organizmowi wyłącznie dużej ilości energii, której nadwyżka magazynowana jest w postaci tkanki tłuszczowej. Sklepowe słodycze nie zawierają praktycznie żadnych składników odżywczych.

Nadmierne spożycie cukrów prostych może prowadzić do rozwoju nadwagi, próchnicy zębów, a także zaburzeń poziomu glukozy we krwi, a w efekcie cukrzycy. Dlatego należy ograniczać jak najbardziej spożycie słodyczy i wyrobów cukierniczych lub wybierać te z naturalnymi słodzikami, np. ze stewią.

Jak ćwiczyć?

fashion-fitness-fruits-healthy-favim.com-924561

 

 Szerokość ramion proporcjonalna do bioder, mało wyraźne wcięcie w talii, płaski brzuch i pośladki, zazwyczaj długie i szczupłe nogi. Osoby z taką sylwetką nie mają raczej problemów z utrzymaniem wagi, bo taka budowa często wiąże się z dość szybkim metabolizmem. Mankamentem takiej sylwetki jest jej „chłopięcy” wygląd. Na to również można coś zaradzić: Polecam treningi ukierunkowane na rozwój mięśni barków i pośladków  oraz  najzwyklejsze kręceniem hula hop – które pomoże wyszczuplić talie.

Przykładowe ćwiczenia

Cardio Ballet

Kształtowanie ud i pośladków

Rzeźbienie talii

Reklamy

One thought on “Rady dla figury Kolumny – co jeść, jak się ubierać i jak ćwiczyć?

  1. Super wpis, przydatny

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s