patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem

Rady dla figury Gruszki – co jeść, jak się ubierać i jak ćwiczyć?

Dodaj komentarz

jennifer-lopez-600x450

Dziś kolejna odsłona wskazówek dla konkretnych typów figur, wcześniej porady dietetyczne i uwagi modowe skierowałam ku Jabłkom.

Będą się pojawiać wskazówki pomagające w dobraniu stroju, zatuszowaniu wad a także porady dietetyczne.

Zapraszam do lektury i dalszego śledzenia bloga!

Jeśli nie znasz swojego typu sylwetki – wykonaj ten test.

Możesz również skorzystać z porady indywidualnej online bezpłatnej lub w wersji płatnej a także umówić się na osobiste konsultacje!

Szczegóły tutaj.

Zapraszam na wpis poświęcony Gruszkom:)

Figura Gruszki – jak się ubierać?

picmonkey-collageh0q

PicMonkey Collage3w

Przykładowe stroje:

PicMonkey Collagegrusz

PicMonkey Collagegri

PicMonkey CollageseS

PicMonkey Collageo

Dieta – co jeść?

nike-fitness-inspiration

Najważniejsza jest oczywiście dieta. Powinna być ona niskotłuszczowa, za to bogata w błonnik, który – pęczniejąc w układzie pokarmowym – nie tylko daje uczucie sytości, ale też utrudnia wchłanianie tłuszczu. Należy unikać produktów o wysokim indeksie glikemicznym, czyli m.in. białego pieczywa, makaronów, ryżu, słodyczy, czerwonego mięsa.Powodują one gwałtowny wzrost poziomu insuliny we krwi i uniemożliwiają spalanie tłuszczu, a wręcz sprzyjają jego odkładaniu. Koniecznie należy zamienić więc te produkty na ich odpowiedniki o niskim indeksie glikemicznym: ciemne pieczywo, makarony i ryż, białe mięso, a także grube kasze, fasolę, soczewicę.  Bardzo ważna jest też regularność posiłków.
Należy ich jeść 4–5 dziennie w równych odstępach czasu.

265750-fruit-and-veg

W obfitej tkance tłuszczowej na biodrach gromadzi się dużo toksyn, dlatego należy spożywać jak najwięcej antyoksydantów. Na talerzu nie może zabraknąć warzyw, surowych lub ugotowanych na parze. Panie z większą ilością tłuszczyku w okolicach bioder i ud mają też często problemy ze stawami, dietetycy zalecają więc produkty bogate w wapń. Oprócz tego, że jest on budulcem dla kości, to również wspomaga odchudzanie. Wybrane źródła tego pierwiastka to:jajka, szczypiorek, natka pietruszki, soja, cytrusy. Należy unikać mocnej kawy i herbaty, a także alkoholu, który sprzyja odkładaniu się tłuszczu.

trail-mix

Organizm gruszki ma tendencje do gromadzenia toksyn, a więc do odkładania się tkanki tłuszczowej. Dlatego mając ten typ figury nie powinno się jadać pokarmów wysoko przetworzonych ani konserwowanych. . Odpowiednia jest dieta bogata w białko, bo organizm łatwo zamienia je w energię.

Dinner1

 

Dieta dla gruszek powinna być uboga w produkty z dużą ilością soli Przygotowywane potrawy nie powinny jej zawierać.

tumblr_mnl7ft19cQ1s41om7o1_1280

Sól ma w sobie sód, który powoduje  zatrzymanie wody w organizmie. To sprawia, że dolna część ciała wydaje się być grubsza niż jest w rzeczywistości. A ponadto ten produkt sprawia, że na ciele pojawia się cellulit. Należy pamiętać, że bogate w sód są nie tylko produkty, które własnoręcznie zostały dosolone, ale także żywność wysokoprzetworzona (np zupy i dania instant), wędliny, pieczywo, ser.

Więcej porad i przepisów w działe JEDZENIE 🙂

Ruch – jak ćwiczyć?

fashion-fitness-fruits-healthy-favim.com-924561

Z jednej strony należy skupić się na spaleniu tkanki tłuszczowej w dolnych partiach ciała, z drugiej – na wzmocnieniu mięśni ramion, klatki piersiowej, pleców itd. Wiele kobiet o figurze gruszki popełnia błąd, wykonując wyłącznie ćwiczenia na biodra, uda i pośladki, powodując nadmierny rozrost tkanki mięśniowej w tych okolicach – tłuszcz co prawda zostanie spalony, ale sylwetka nie zmieni wtedy proporcji. Wskazane są pompki, ćwiczenia na bicepsy i tricepsy – np. z małymi sztangami czy gumami. Ze sportów – tenis, jogging, nordic walking, pływanie. Warto też dbać o prostą sylwetkę. Pomoże w tym codzienne chodzenie przez 10–15 minut z książką na głowie. Ściągając łopatki do tyłu i trzymając się prosto, sprawiasz wrażenie osoby szczuplejszej.

stylowi_pl_inne_855513

Przykładowe ćwiczenia:

Rzogrzewka:

Cardio

Mięśnie brzucha, ramiona, plecy

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s