patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem

Rady dla figury ”Jabłko” – co jeść, jak się ubierać i jak ćwiczyć?

Dodaj komentarz

Downloads267-800x618

Różnorodność i wyjątkowość kobiecych sylwetek sprawia, iż do każdego przypadku należy podejść indywidualnie i z rozwagą. Posiadamy odmienne atuty i zapotrzebowania postanowiłam więc  wprowadzić na blogu serię porad ubraniowo-żywieniowych dla poszczególnych typów figur.

Będą się pojawiać wskazówki pomagające w dobraniu stroju, zatuszowaniu wad a także porady dietetyczne.

Zapraszam do lektury i dalszego śledzenia bloga!

Jeśli nie znasz swojego typu sylwetki – wykonaj ten test.

Możesz również skorzystać z porady indywidualnej online bezpłatnej lub w wersji płatnej a także umówić się na osobiste konsultacje!

Szczegóły tutaj.

 

Figura Jabłko – Jak się ubierać?

dzinsy-dopasowane-do-figury-90634807

Wskazówki:

PicMonkey Collage65

Przykładowe stroje:

picmonkey-collageto

PicMonkey Collage99

PicMonkey CollageY5

PicMonkey Collagek

Dieta – Co jeść?

dieta

 Ale współczesne czasy (niezdrowa dieta oraz siedzący tryb życia) sprawiają, że coraz więcej kobiet ma otyłość brzuszną.
Eliminacja problemu tego typu otyłości jest konieczna, przede wszystkim ze względu na zdrowie, ale także z uwagi na estetykę wyglądu. Najlepszym sposobem walki z otyłością brzuszną jest równoczesne stosowanie diety i ćwiczeń fizycznych.
Zasadą diety odchudzającej dla osoby o takim typie budowy ciała powinno być jedzenie kilku (4 – 5) posiłków zawierających duże ilości produktów pełnoziarnistych dziennie. Produkty takie zawierają bowiem błonnik, który wspomaga metabolizm i przyspiesza spalanie tłuszczów odłożonych w za bardzo zaokrąglonych partiach ciała.
zdrowa-dieta-2


W twojej diecie powinno być jak najmniej tłuszczów zwierzęcych, które gromadzą się wokół talii. Unikaj więc tłustego mięsa wędlin, masła, śmietany, potraw smażonych. Jadaj zaś dużo ryb, mięsa drobiowego, chudego nabiału oraz warzyw i owoców bogatych w błonnik. Codziennie wypijaj 2 litry niegazowanej wody.
Zapomnij o węglowodanach prostych i zastąp je złożonymi – wybieraj kaszę gryczaną, jaglaną, ryż brązowy, komosę, płatki żytnie.
Unikaj produktów z pszenicy – niestety są wysokozmodyfikowane, powodują szybki wzrost cukru we krwi i napady głodu, tylko wzniecają apetyt zamiast nasycić.
Przypatrz się indeksowi glikemicznemu potraw, dieta powinna być uboga w cukier. Tabela indeksu produktów: tutaj.
tumblr_n04j8um09I1ssuiuwo1_500
Obserwuj organizm, by sprawdzić jakie produkty są przyczyną wzdęć. Mogą to być dosładzane jogurty, słodycze, chipsy, frytki, pizza, białe pieczywo, konserwanty i ulepszacze.
Czytaj etykiety – gdy w składzie pojawiają się podejrzane substancje – odłóż na półkę i wybieraj te o krótszej dacie spożycia i krótki składzie.
Warzywa to Twoi sprzymierzeńcy! Zwłaszcza te zielone i liściaste, w niewielkich ilościach w zależności od reakcji organizmu też brokuły, kalafior, brukselka, strączkowe.
Owoce to Twoi przyjaciele, ale moim zdaniem raczej w pierwszej połowie dnia do obiadu. Później gorzej się trawią.
Zapraszam do korzystania z moich przepisów w zakładce – Jedzenie!
tumblr_n1uvzrR0rb1t1d094o3_500

Otyłość brzuszna jest bardzo niebezpieczna dla zdrowia, gdyż może prowadzić do zaburzeń zdrowotnych, m.in. do:
  • cukrzycy (typ II)
  • nadciśnienia tętniczego
  • zaburzeń lipidowych
  • choroby wieńcowej serca

Ruch – Jak ćwiczyć?

PicMonkey Collageyr

Pora rozbuchać metabolizm, który szybko się rozleniwia jeśli nie jest właściwie pobudzany.

Dla Jabłka ważne jest cardio – pamiętaj, by rozruszać całe ciało skacząc, jeżdżąc na rowerze, spacerując czy biegając.

Trening tego typu powinien być wykonywany nie rzadziej niż trzy razy w tygodniu przez przynajmniej 30 minut. Poza tym, aby zmienić nieprawidłowe proporcje ciała, JABŁKA powinny się skupić na wzmocnieniu przede wszystkim mięśni brzucha, ale także mięśni pośladków i grzbietu.

PicMonkey Collage3

Pamiętaj o rozgrzewce.

Moje ulubione ćwiczenia:

Na mięśnie brzucha:

Relaksujące i rozciągające ćwiczenia:

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s