patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem


Dodaj komentarz

Bezglutenowa wielowarzywna tortilla w wersji wege z groszkiem oraz z indykiem i awokado

PicMonkey Collagehy8

Dla każdego coś miłego, czyli domowa tortilla w opcji wege multiwarzywnej oraz mięsno-warzywnej z awokado!

Takie danie stanowi pełnowartościowy posiłek dostarczający wszelkich witamin pod postacią warzyw oraz odpowiednią ilość białka za sprawą groszku/indyka.

Tortillę proponuję na obiad/kolację albo zabrać ze sobą w dowolnym kierunku i zjeść ze smakiem w pracy/szkole!

Składniki na 4 tortille:

PicMonkey Collageju5

W misce należy wymieszać sypkie składniki, dodać jajka i rozgnieść ciasto dodając odrobinę wody. Masa powinna mieć bardziej kleistą i zbitą konsystencję niż ciasto naleśnikowe.

Rozgrzać na patelni oliwę i smażyć tortille z obu stron

Farsz wegetariański

Składniki:

PicMonkey Collageouti

Na patelni rozgrzej łyżkę oliwy i wrzuć poszatkowaną cebulę oraz czosnek. Dodaj pokrojoną paprykę, groszek, podsmaż chwilę i dorzuć cukinię, pieczarki, dynię, pomidorki. Podlej wodą, przypraw szczyptą kminku, oregano i chili. Duś pod przykryciem aż warzywa zmiękną.

Tortillę wyłóż liśćmi sałaty, nałóż farsz i zawiń.

Farsz mięsno-warzywny

Składniki:

PicMonkey Collage43i

Na rozgrzaną patelnię wrzuć pół poszatkowanej cebuli i pokrojoną białą część pora i podsmaż chwilę.

Filet skrop sokiem z cytryny, pokrój na kawałki i wrzuć na patelnię. Dodaj pokrojoną paprykę, brokuły, skrojonego bakłażana i cukinię. Podlej wodą i duś pod przykryciem. Dorzuć dynię i przyprawy: chili, kminek i oregano. Gotuj aż warzywa wchłoną wodę i zmiękną.

Osobno rozgnieć widelcem miąższ awokado, dodaj rozgniecione 2 ząbki czosnku, dopraw pieprzem, sokiem z cytryny i wymieszaj.

Tortillę wysmaruj przygotowaną pastą z awokado, następnie dodaj farsz i zawiń.

MG_1853-Copy

Reklamy


Dodaj komentarz

Rady dla figury Gruszki – co jeść, jak się ubierać i jak ćwiczyć?

jennifer-lopez-600x450

Dziś kolejna odsłona wskazówek dla konkretnych typów figur, wcześniej porady dietetyczne i uwagi modowe skierowałam ku Jabłkom.

Będą się pojawiać wskazówki pomagające w dobraniu stroju, zatuszowaniu wad a także porady dietetyczne.

Zapraszam do lektury i dalszego śledzenia bloga!

Jeśli nie znasz swojego typu sylwetki – wykonaj ten test.

Możesz również skorzystać z porady indywidualnej online bezpłatnej lub w wersji płatnej a także umówić się na osobiste konsultacje!

Szczegóły tutaj.

Zapraszam na wpis poświęcony Gruszkom:)

Figura Gruszki – jak się ubierać?

picmonkey-collageh0q

PicMonkey Collage3w

Przykładowe stroje:

PicMonkey Collagegrusz

PicMonkey Collagegri

PicMonkey CollageseS

PicMonkey Collageo

Dieta – co jeść?

nike-fitness-inspiration

Najważniejsza jest oczywiście dieta. Powinna być ona niskotłuszczowa, za to bogata w błonnik, który – pęczniejąc w układzie pokarmowym – nie tylko daje uczucie sytości, ale też utrudnia wchłanianie tłuszczu. Należy unikać produktów o wysokim indeksie glikemicznym, czyli m.in. białego pieczywa, makaronów, ryżu, słodyczy, czerwonego mięsa.Powodują one gwałtowny wzrost poziomu insuliny we krwi i uniemożliwiają spalanie tłuszczu, a wręcz sprzyjają jego odkładaniu. Koniecznie należy zamienić więc te produkty na ich odpowiedniki o niskim indeksie glikemicznym: ciemne pieczywo, makarony i ryż, białe mięso, a także grube kasze, fasolę, soczewicę.  Bardzo ważna jest też regularność posiłków.
Należy ich jeść 4–5 dziennie w równych odstępach czasu.

265750-fruit-and-veg

W obfitej tkance tłuszczowej na biodrach gromadzi się dużo toksyn, dlatego należy spożywać jak najwięcej antyoksydantów. Na talerzu nie może zabraknąć warzyw, surowych lub ugotowanych na parze. Panie z większą ilością tłuszczyku w okolicach bioder i ud mają też często problemy ze stawami, dietetycy zalecają więc produkty bogate w wapń. Oprócz tego, że jest on budulcem dla kości, to również wspomaga odchudzanie. Wybrane źródła tego pierwiastka to:jajka, szczypiorek, natka pietruszki, soja, cytrusy. Należy unikać mocnej kawy i herbaty, a także alkoholu, który sprzyja odkładaniu się tłuszczu.

trail-mix

Organizm gruszki ma tendencje do gromadzenia toksyn, a więc do odkładania się tkanki tłuszczowej. Dlatego mając ten typ figury nie powinno się jadać pokarmów wysoko przetworzonych ani konserwowanych. . Odpowiednia jest dieta bogata w białko, bo organizm łatwo zamienia je w energię.

Dinner1

 

Dieta dla gruszek powinna być uboga w produkty z dużą ilością soli Przygotowywane potrawy nie powinny jej zawierać.

tumblr_mnl7ft19cQ1s41om7o1_1280

Sól ma w sobie sód, który powoduje  zatrzymanie wody w organizmie. To sprawia, że dolna część ciała wydaje się być grubsza niż jest w rzeczywistości. A ponadto ten produkt sprawia, że na ciele pojawia się cellulit. Należy pamiętać, że bogate w sód są nie tylko produkty, które własnoręcznie zostały dosolone, ale także żywność wysokoprzetworzona (np zupy i dania instant), wędliny, pieczywo, ser.

Więcej porad i przepisów w działe JEDZENIE 🙂

Ruch – jak ćwiczyć?

fashion-fitness-fruits-healthy-favim.com-924561

Z jednej strony należy skupić się na spaleniu tkanki tłuszczowej w dolnych partiach ciała, z drugiej – na wzmocnieniu mięśni ramion, klatki piersiowej, pleców itd. Wiele kobiet o figurze gruszki popełnia błąd, wykonując wyłącznie ćwiczenia na biodra, uda i pośladki, powodując nadmierny rozrost tkanki mięśniowej w tych okolicach – tłuszcz co prawda zostanie spalony, ale sylwetka nie zmieni wtedy proporcji. Wskazane są pompki, ćwiczenia na bicepsy i tricepsy – np. z małymi sztangami czy gumami. Ze sportów – tenis, jogging, nordic walking, pływanie. Warto też dbać o prostą sylwetkę. Pomoże w tym codzienne chodzenie przez 10–15 minut z książką na głowie. Ściągając łopatki do tyłu i trzymając się prosto, sprawiasz wrażenie osoby szczuplejszej.

stylowi_pl_inne_855513

Przykładowe ćwiczenia:

Rzogrzewka:

Cardio

Mięśnie brzucha, ramiona, plecy


Dodaj komentarz

Garść jesiennych inspiracji dla każdej z nas!

PicMonkey Collaget0

Jesień ku nam zmierza, ale w tej początkowej fazie wydaje się być bardzo przyjemna. Korzystajmy więc z tego wyjątkowego i bardzo kreatywnego pod modowym względem czasu!

Zapraszam do skorzystania  z porady indywidualnej online bezpłatnej lub w wersji płatnej a także z możliwości umówienia się na osobiste konsultacje!

Szczegóły tutaj.

Jeśli nie znasz swojego typu sylwetki – wykonaj ten test.

 

Wszystkie ubrania pochodzą z HM.

PicMonkey Collageye465

Pastele, bordo – czemu ich nie połączyć w jednym stroju?

PicMonkey Collage8

Trochę lata, trochę jesieni – taką mamy teraz pogodę.

Nie chowaj jeszcze letnich bluzek, sprawdzą się z płaszczem/marynarką!

PicMonkey Collageu6

Melanż, turkus, azteckie wzory – jesienne trendy w jednym zestawie!

PicMonkey Collageuu

Falująca, cygańska spódnica i ”ugrzeczniona” bluzka z kokardą – do pracy!


Dodaj komentarz

Rady dla figury ”Jabłko” – co jeść, jak się ubierać i jak ćwiczyć?

Downloads267-800x618

Różnorodność i wyjątkowość kobiecych sylwetek sprawia, iż do każdego przypadku należy podejść indywidualnie i z rozwagą. Posiadamy odmienne atuty i zapotrzebowania postanowiłam więc  wprowadzić na blogu serię porad ubraniowo-żywieniowych dla poszczególnych typów figur.

Będą się pojawiać wskazówki pomagające w dobraniu stroju, zatuszowaniu wad a także porady dietetyczne.

Zapraszam do lektury i dalszego śledzenia bloga!

Jeśli nie znasz swojego typu sylwetki – wykonaj ten test.

Możesz również skorzystać z porady indywidualnej online bezpłatnej lub w wersji płatnej a także umówić się na osobiste konsultacje!

Szczegóły tutaj.

 

Figura Jabłko – Jak się ubierać?

dzinsy-dopasowane-do-figury-90634807

Wskazówki:

PicMonkey Collage65

Przykładowe stroje:

picmonkey-collageto

PicMonkey Collage99

PicMonkey CollageY5

PicMonkey Collagek

Dieta – Co jeść?

dieta

 Ale współczesne czasy (niezdrowa dieta oraz siedzący tryb życia) sprawiają, że coraz więcej kobiet ma otyłość brzuszną.
Eliminacja problemu tego typu otyłości jest konieczna, przede wszystkim ze względu na zdrowie, ale także z uwagi na estetykę wyglądu. Najlepszym sposobem walki z otyłością brzuszną jest równoczesne stosowanie diety i ćwiczeń fizycznych.
Zasadą diety odchudzającej dla osoby o takim typie budowy ciała powinno być jedzenie kilku (4 – 5) posiłków zawierających duże ilości produktów pełnoziarnistych dziennie. Produkty takie zawierają bowiem błonnik, który wspomaga metabolizm i przyspiesza spalanie tłuszczów odłożonych w za bardzo zaokrąglonych partiach ciała.
zdrowa-dieta-2


W twojej diecie powinno być jak najmniej tłuszczów zwierzęcych, które gromadzą się wokół talii. Unikaj więc tłustego mięsa wędlin, masła, śmietany, potraw smażonych. Jadaj zaś dużo ryb, mięsa drobiowego, chudego nabiału oraz warzyw i owoców bogatych w błonnik. Codziennie wypijaj 2 litry niegazowanej wody.
Zapomnij o węglowodanach prostych i zastąp je złożonymi – wybieraj kaszę gryczaną, jaglaną, ryż brązowy, komosę, płatki żytnie.
Unikaj produktów z pszenicy – niestety są wysokozmodyfikowane, powodują szybki wzrost cukru we krwi i napady głodu, tylko wzniecają apetyt zamiast nasycić.
Przypatrz się indeksowi glikemicznemu potraw, dieta powinna być uboga w cukier. Tabela indeksu produktów: tutaj.
tumblr_n04j8um09I1ssuiuwo1_500
Obserwuj organizm, by sprawdzić jakie produkty są przyczyną wzdęć. Mogą to być dosładzane jogurty, słodycze, chipsy, frytki, pizza, białe pieczywo, konserwanty i ulepszacze.
Czytaj etykiety – gdy w składzie pojawiają się podejrzane substancje – odłóż na półkę i wybieraj te o krótszej dacie spożycia i krótki składzie.
Warzywa to Twoi sprzymierzeńcy! Zwłaszcza te zielone i liściaste, w niewielkich ilościach w zależności od reakcji organizmu też brokuły, kalafior, brukselka, strączkowe.
Owoce to Twoi przyjaciele, ale moim zdaniem raczej w pierwszej połowie dnia do obiadu. Później gorzej się trawią.
Zapraszam do korzystania z moich przepisów w zakładce – Jedzenie!
tumblr_n1uvzrR0rb1t1d094o3_500

Otyłość brzuszna jest bardzo niebezpieczna dla zdrowia, gdyż może prowadzić do zaburzeń zdrowotnych, m.in. do:
  • cukrzycy (typ II)
  • nadciśnienia tętniczego
  • zaburzeń lipidowych
  • choroby wieńcowej serca

Ruch – Jak ćwiczyć?

PicMonkey Collageyr

Pora rozbuchać metabolizm, który szybko się rozleniwia jeśli nie jest właściwie pobudzany.

Dla Jabłka ważne jest cardio – pamiętaj, by rozruszać całe ciało skacząc, jeżdżąc na rowerze, spacerując czy biegając.

Trening tego typu powinien być wykonywany nie rzadziej niż trzy razy w tygodniu przez przynajmniej 30 minut. Poza tym, aby zmienić nieprawidłowe proporcje ciała, JABŁKA powinny się skupić na wzmocnieniu przede wszystkim mięśni brzucha, ale także mięśni pośladków i grzbietu.

PicMonkey Collage3

Pamiętaj o rozgrzewce.

Moje ulubione ćwiczenia:

Na mięśnie brzucha:

Relaksujące i rozciągające ćwiczenia:


Dodaj komentarz

Brzoskwiniowy ryż z orzechami i żurawiną!

peach-bulger-27

Dziś przepis na śniadanie lub deser – wedle wyboru.

Co w nim takiego wyjątkowego?

Takie danie to świetna rozgrzewka w chłodny dzień.

Ze względu na miód – podnosi odporność.

Brązowy ryż(taki wg mnie jest najzdrowszy, ale można użyć np. jaśminowego) – kryje się w nim przede wszystkim: fosfor, potrzebny do budowy kości i zębów, potas odpowiedzialny m.in. za prawidłową pracę serca, magnez chroniący nas przed stresem, żelazo, niezbędne w procesie oddychania komórkowego oraz miedź, dbająca np. o kondycję naszej skóry i włosów.

Żurawina – odżywia i wspomaga leczenie infekcji moczowych (ważne by nie była siarkowana).

Orzechy laskowe – skarbnica mądrości, usprawnia pracę mózgu, wspomaga pamięć.

Ziarna słonecznika – zadbają o kondycję włosów i paznokci ze względu na obecność cynku.

Do dzieła!

Składniki na 1 porcję:

PicMonkey Collage8yr

Przygotowanie:

Ugotowany ryż  wymieszaj  w rondelku z mlekiem kokosowym i podgrzej, dodaj pokrojoną brzoskwinię i miód.

Następnie dodaj podprażone na suchej patelni ziarna słonecznika, siemienia i orzechy.

Dorzuć żurawinę, wymieszaj i zajadaj:)!

a01ea2530b4d282ec784083b4a0575f5


Dodaj komentarz

Pora na jesień, czyli jak nie stracić figury, dobrego nastroju i kreatywności!

PicMonkey Collage36

Choć wciąż mamy babie lato, to czujemy już zbliżającą się jesień.

Wbrew pozorom nie jest to wcale przygnębiająca pora roku, lecz oferująca piękno i bogactwo przez cały swój czas.

Jak skorzystać z jej uroków, by nie stracić efektów uzyskanych wiosną i latem?

Pozostań w formie i nie rozleniwiaj się!

autumn-garden-hd-wallpaper-7

Teoretycznie latem jest więcej powodów do zażywania ruchu, ale praktycznie tym, którzy nadal chcą pozostać w formie nie staną na drodze chłodne i krótkie dni.

To kwestia wyboru ile i jak się ruszasz.

Pamiętaj – ruch to zdrowie, bo ruch to życie.

Spaceruj, biegaj, wybieraj rower i po prostu oddychaj świeżym powietrzem.

Pyszne jesienne jedzenie!

PicMonkey Collage2

Po lecie nasz żołądek jest trochę rozpieszczony. Delektowaliśmy się bogactwem i różnorodnością owoców, sięgaliśmy po desery. Udało się uniknąć zmian w sylwetce dlatego, bo więcej było okazji do ruchu. Jeśli siłą rzeczy jesienią nastąpi w naszym życiu większa stagnacji – trzeba poczynić zmiany w diecie!

W tym wpisie znajdziesz wiele poprawiających nastrój przepisów:)

Choćby na krem jaglano – orzechowy

nutella-wytrawna-l_11-610x300

czy gruszki i jabłka pod ryżową kruszonką!

imagesp

Świetną opcją są rozgrzewające i lekkie zupy.

Gazpacho na ciepło!

gazpacho

Krem z dyni z marchewką i mlekiem kokosowym!

20121120-pumpkin-soup-recipe-2

Rozgrzewające danie – jesienią doskonałe:

Gulasz z ciecierzycą i kurkumą!

get-2-wpapi-wp-pl

A może bezglutenowe racuchy z powidłami i cynamonem?

racuszki_z_maslanki_popup_watermark

Stylizacje i inspiracje!

PicMonkey Collagey

Jesienna moda zdecydowanie wyzwala inwencję i kreatywność.

Zapraszam do zaglądania na bloga i fanpage na facebooku – zadbam o to, by nie zabrakło modowych stylizacji:)

Jeśli brakuje Ci pomysłów albo nie wiesz jakie stroje są dla Ciebie odpowiednie, zapraszam do skorzystania z mojej pomocy:

Darmowe i płatne porady stylistki – szczegóły!

PicMonkey Collageuu

Przydatny wpis, czyli zrozum i polub swoją figurę!

wedding-guest-outfit-with-long-midi-skirt

Miłego oczekiwania jesieni:)