patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem

Jedyna słuszna i realna dieta! Proste wskazówki i szybkie efekty:)

Dodaj komentarz

PicMonkey Collage9

Twoja dieta, Twój wygląd i samopoczucie zależą od tego co masz w głowie!

Jeśli mieszkają w niej nierealne cele, skrzywiony obraz rzeczywistości oraz nieumiejętność patrzenia na siebie przychylnie – czeka Cię mnóstwo pracy do uzyskania równowagi.

Wiadomo, wszystko zaczyna się od pierwszego, drobnego kroku, który musi podjąć Twój umysł.

Przede wszystkim porzuć wyimaginowany pomysł, że dieta prowadząca do zrzucenia kilogramów i poprawy wyglądu może być szybka, a jej efekty długotrwałe.

Nie ma takich diet! Są tylko błyskawiczne kuracje odchudzające rujnujące zdrowie, metabolizm i oferujące wielkie rozczarowanie wraz z powrotem kilogramów.

Zapomnij o dietach.

Zacznij żyć ZDROWO.

Przecież to takie proste i przyjemnie rozpieszczać organizm i dawkować mu witaminy obserwując jego stopniowy rozkwit!

Zapoznaj się z moimi wskazówkami, jeśli chcesz

  • odżywiać organizm a nie tuczyć pustymi kaloriami,
  • prostymi i bezbolesnymi sposobami zapewnić sobie lżejszą i piękniejszą wersję siebie,
  • odrzucić chemię i konserwanty atakujące Twoje biedne ciało
  • wprowadzić do swojego życia przyjemne rytuały
  • cieszyć się zmianami

Powyższe założenia i cele można uzyskać bez większego wysiłku, bo to w prostocie i naturze tkwi siła.

Pora na konkrety!

Krok pierwszy.

PicMonkey Collage89

Czyli czego pragniesz i czego Ci brakuje?

Innymi słowy – wypisz swoje cele realne.

Chcę być radosna i pełna energii. Pozbyć się kumulującej złości, agresji i niezadowolenia.

Poczuć, że robię coś dla siebie, co zapewnia długofalowe, korzystne efekty.

Chcę poczuć się lżejsza, zapomnieć o efekcie jo-jo, znaleźć swoją pasję i mieć siłę ją rozwijać.

Czy takie cele można osiągnąć odpowiednim jedzeniem?

TAK!

tumblr_napjjsM17K1tfpo35o1_500

Gdy zadbasz o ciało i dostarczysz mu brakujących składników – odżywisz wszystkie jego komórki.

Metabolizm się usprawni, głowa oczyści ze złych myśli a wypełni masą nowych pomysłów, które wreszcie pozbawiona ciężaru będziesz miała siłę realizować.

Pamiętaj, że fundując swojemu ciału fatalnej jakości pożywienie, nieregularność i brak snu kreujesz jego  stan, czyli swoją przyszłość. Chyba nie chcesz więc siebie sfrustrowanej, zmęczonej, pozbawionej chęci do życia i otumanionej przez przepełnioną chemią żywność?

Jeśli to pytanie jest dla Ciebie czysto retoryczne – przejdź do kolejnego kroku.

Jeśli nie – być może jeszcze nie przyszedł dla Ciebie czas pozytywnych zmian.

Krok drugi – czystki w kuchni!

?????????????????????????????????????

Bądźmy szczerzy – towarzystwo chipsów, ciastek i cukierków nie pomoże Ci stworzyć nowy styl życia.

Pozbądź się ich tak jak wrogów, którzy stają Ci na drodze do zadowolenia i realizowania planów.

Przecież to nie kara. To przejaw szacunku dla Twojego zdrowia i zwiastun pięknych zmian w życiu.

I choć będą kusić (po pierwszym tygodniu będzie już łatwiej o nich zapomnieć, a po dwóch zupełnie łatwo!)

Pamiętaj, że porzucając słodycze/fast foody/przetworzoną żywność robisz krok w kierunku urody, zdrowia, optymizmu. To podstawowe działanie dla świadomego, dbającego o swoje potrzeby człowieka.

A osoby, które jeszcze tego nie rozumieją na razie muszą pozostać z tyłu. Oni również zrozumieją potrzebę rewolucji, tylko być może w momencie, kiedy zmusi ich do tego rzeczywistość. Czy nie lepiej dokonać przełomu z własnej woli?

Czym tak właściwie jest i czym grozi przetworzona żywność i słodycze?

Czy z nudów albo lenistwa zdarza Ci się łykać tabletki ze świadomością, że zawierają szereg szkodzących substancji i grożą długą listą możliwych skutków ubocznych?

Nie!

A tak właśnie postępujesz fundując organizmowi gotowe, pseudosłodkości ze sklepów! Przecież stanowią tylko ładnie opakowaną i wzbogaconą aromatami i polepszaczami smaku masę szkodliwych, niebezpiecznych związków spowalniających i postarzających Twoje ciało!

Jeśli nie chcesz więcej podstępnych i uzależniających wrogów krążących w twoim organizmie i przejmujących nad Tobą władzę przestań jeść:

słodkich bułek, gotowych wypieków: ciast/ciasteczek/rurek, kremówek, pączków

gotowych deserów zwłaszcza tych ekspresowych – np ”babeczka z kubeczka”, cukierków, chipsów

fast foodów – frytek, hamburgerów, pizzy

słodkich napojów i coli – to właściwie cukier rozcieńczony barwnikiem!

przetworzonej żywności- czytaj etykiety, gdy zobaczysz długą i podejrzaną listę składników- kie kupuj,

gotowych panierek, sosów, dodatków – z łatwością przyrządzisz je sama bez ponoszenia ryzyka i wiedzy, co tak właściwie zjadasz.

PicMonkey Collagenhk

O tym co warto zawsze mieć w lodówce, by zachować formę pisałam tu.

Krok trzeci – nauka czerpania przyjemności z jedzenia

tumblr_n04j8um09I1ssuiuwo1_500

Pora na prawdziwe jedzenie!

Czyli odpowiednie dla Twoich potrzeb, kipiące od witamin, składników mineralnych gotowe dostarczyć Ci prawdziwej energii.

Myślę, że na mojej stronie w zakładce ”Jedzenie” zgromadziłam już sporo przepisów zadowalających najwybredniejszych smakoszy;)

Korzystaj z nich!

tumblr_n1uvzrR0rb1t1d094o3_500

Zdrowe jedzenie to pyszne jedzenie, bo to prawdziwy smak, którym nagradzasz siebie a nie tylko oszukujesz głód.

Nie łudź się, ze jedzenie ”od czasu do czasu” czegoś przetworzonego nie zrobi Ci krzywdy. To będzie się nawarstwiać, uzależniać (”jeszcze tylko kawałek”), kumulować wewnątrz Ciebie aż organizm zacznie wysyłać początkowo ostrzegawcze sygnały. Problemy trawienne, bóle głowy, gorsze samopoczucie, złość , smutek. Jeśli takie objawy zbagatelizujesz może Cię w przyszłości czekać przykrą niespodzianka w postaci nadwagi, braku chęci do życia, depresji, wielu poważnych schorzeń.

Nie tłumacz sobie, że przecież jesteś młoda, masz świetny metabolizm, więc możesz jeść co chcesz i kiedy chcesz. To minie! I wtedy nie będzie już żadnej wymówki tylko wielki zdrowotny problem. Pomyśl raczej jak tą młodość wykorzystać i ją przedłużyć, a nie marnować ją.

Bądź mądra wcześniej a nie po szkodzie;)

Krok czwarty – pora na śniadanie!

tumblr_luasl22d1K1r3lm65o1_1280

Ono musi być solidne, pyszne i takie, że na samą myśl masz ochotę poderwać się z łózka!

Więcej pisałam o tym w tym poście. Znajdziesz tam sporo przepisów na poranny posiłek, który jeśli do tej pory go nie było, musi zagościć w twoim jadłospisie!

To właśnie brak śniadanie jest powodem Twoich wieczornych napadów głodu i ataków na lodówkę. To co zjesz wieczorem pozostanie z Tobą na długo, bo organizm nie zwalczy takiej ilości jedzenia w porze kiedy powinien udać się na spoczynek.

Krok piąty – bogactwo warzyw i pełnowartościowe ziarno i białko Twoim lekarstwem.

Sezonowe warzywa gotowane na parze, duszone zapewnią Ci naładowanie akumulatorów.

Chude mięso – indyk, kurczak, wołowina, ryby zwłaszcza te tłuste – dorsz, tuńczyk, makrela, dziki łosoś stanowią budulec Twojego ciała.

healthy-dinner-578

Z mojego doświadczenia wynika, że unikanie wieprzowiny to pomysł warty rozważenia ze względu na jej tłuszcz i słaby wynik w porównaniu z wymienionymi wyżej źródłami białka.

Łosoś z kaszą jaglaną i awokado.

tumblr_lsmkgdrlmi1qeft5ho1_1280

Bogactwo roślin strączkowych  nie może być Ci obce! Zasmakuj się w ciecierzycy jeśli do tej pory jej nie próbowałaś! To świetna alternatywa w bezmięsne dni.

Warzywny gulasz z ciecierzycą.

get-2-wpapi-wp-pl

Rybna zapiekanka z korzennymi warzywami.

rybalo

Kasza jaglana z jarmużem i cukinią.

IMG_4792

Bataty z jarmużem i komosą.

Batatas-bravas-L_03

Pełnoziarniste zboża –  muszą zagościć w Twoim menu. To, co Twojemu organizmowi przychodzi łatwo, czyli spożywanie cukrów prostych w postaci pszenicznych, białych bułek i pieczywa nie jest dla niego dobre. Zadaj mu trochę trudu dostarczając razowe, pełne ziaren słonecznika/dyni/sezamu pieczywo, kaszę jaglaną/gryczaną/brązowy ryż/komosę ryżową/amarantusa. Te produkty trawią się wolno i odsuwają odczucie głodu na kilka godzin.

Pełnoziarnisty makaron z sosem bakłażanowym.

makaron_z_baklazanem03

Po szóste – wytrwaj!

stylowi_pl_sport-i-fitness_31863570

Pierwsze efekty widać od razu!

Po dobrym posiłku, który nie spowodował przejedzenia czujesz się lekko i masz ochotę na dalsze działania.

Nie masz problemów trawiennych, bo czerpiesz błonnik z właściwych źródeł i pamiętasz od pisiu 1,5 litra wody dziennie (w tym zielona herbata, świeże soki bez dodatków, koktajle)

tumblr_mnxzlm1ySh1rp0mw4o1_r1_500

Dostrzegasz zmiany urodowe – ładna cera, lśniące włosy, mocne paznokcie.

Zmiany na wadze – te pierwsze skutkują pozbyciem się wody, a następne to już spadające kilogramy.

Krok siódmy – polub ruch!

stylowi_pl_kuchnia_17855374

Ruch to życie, a Ty przecież chcesz żyć aktywnie i efektywnie:)

Nie pozbawiaj się tej przyjemności jaką jest aktywność fizyczna.

Zacznij od tego, co lubisz: joga, pilates, spacer, rower.

Z czasem wprowadź nowe formy i nie doprowadź do nudy.

stylowi_pl_moda-damska_22237113

Mój hit to zestawy Jessici Smith – np 30minutowy Cardio Ballet i wiele innych tej dziewczyny!

Brak Ci słodkości?

Przyrządź je sama!

W zakładce – JEDZENIE znajdziesz wiele przepisów ni tylko na domowe słodycze, ale i propozycje zup i obiadów.

Przykłady:

Kakaowy krem z nasionami chia

chia-seed-pudding_9

Pudding ryżowy z mango.

images3

Czekoladowo – jagodowy budyń.

DSC_3353

Domowe Ferrero Rocher.

wypieki-bez-pieczenia

Borówkowy pudding.

blueberry-pudding_km1

Krem z gruszki i pietruszki.

767e933ee1_thmb800_zolte-puree-ziemniaczane-2-

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s