patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem


Dodaj komentarz

Wyjątkowo pyszna i prosta zupa z dyni z marchewką i mlekiem kokosowym

PicMonkey Collage9r2

Wraz z pojawieniem się dyni nagle jakby powiało jesienią…

Nie ma się jednak o co martwić póki pogoda sprzyja i można korzystać z bogactwa warzyw i przyrządzić tak pyszną zupę jaką jest krem z dyni i marchewki z mlekiem kokosowym!

Składniki na 2 porcje:

PicMonkey Collageyy3

*1 puszka mleka kokosowego

Dynia to prawdziwa skarbnica witamin i składników mineralnych. Najwięcej witamin ma dynia w in

tensywnym kolorze pomarańczy. Dynia jest bogata w witaminę A, witaminy z gr. B (B1 i B2), C i PP oraz składniki mineralne: magnez, potas, żelazo, wapń, fosfor. Jest doskonałym źródłem białka i błonnika. A w dodatku jest małokaloryczna (zaledwie 28 kalorii w 100g), a w sezonie jesiennym także tania. Poza tym dynia stwarza doskonałe możliwości do komponowania różnorodnych, smacznych i w dodatku zdrowych dań.

dynia

 Reguluje pracę jelit i pobudza procesy trawienne, a ponadto oczyszcza organizm z trujących produktów przemiany materii. Zalecana jest osobom, które chcą schudnąć lub mają problemy ze strony układu trawiennego, gdyż jest lekkostrawna i bogata w błonnik.

Dynia ma działanie przeciwzapalne i podnosi odporność organizmu. Zaleca się jej podawanie przy trudnościach w oddawaniu moczu, problemach z pęcherzem moczowym i nerkami, gdyż działa moczopędnie. Ponadto dynię poleca się osobom z nadciśnieniem tętniczym i miażdżycą, ponieważ skutecznie obniża poziom cholesterolu we krwi.

źródło: poradnikzdrowie.pl

Przygotowanie zupy:

W garnku rozgrzej oliwę i zeszklij pokrojone cebulę oraz pora.

Następnie dodaj obrane i pokrojone w kostkę:  marchewki, ziemniaki, pietruszkę i dynię. Zalej ok 1 litrem wody i duś pod przykryciem aż wszystkie warzywa zmiękną.

Zblenduj zupę i dodaj 1 puszkę mleka kokosowego, przyprawy i natkę lub koperek.

Gotuj kilka minut a po tym czasie zupa będzie gotowa:)

20121120-pumpkin-soup-recipe-2

Reklamy


Dodaj komentarz

Domowy i czekoladowy śliwkowo-jabłkowy ”jogurt” kokosowy z awokado!

PicMonkey Collage2109

Od kilku lat unikam m.in. nabiału i choć teraz całkowicie odnalazłam się i zakochałam w nowych smakach i doceniam ich różnorodność, zdarza się, że czegoś mi brakuje.

Wraca do mnie czasem wspomnienie…jogurtu!

Długo moim śniadaniowym rytuałem był jogurt z płatkami. Teraz już oczywiście posiadłam wiedzę na temat tego, co tak naprawdę znajduje się w składzie takiego zestawu, więc postanowiłam znaleźć  dla siebie lepszą i smaczniejszą alternatywę w konsystencji równie kremową:)

Smak jest oryginalny i zaskakujący!

Oto przepis na śliwkowo-jabłkowy ”jogurt” kokosowy!

Uwielbiam wersję na ciepło, ale podaję również opcję na zimno:)

Do obu wersji potrzebujesz:

PicMonkey Collage56788

Ciepła wersja:

W rondelku rozgrzej olej kokosowy. Po chwili dodaj pokrojone i oddzielone od pestki śliwki a także obrane i pokrojone jabłko. Gotuj pod przykryciem dolewając trochę wody aż owoce zaczną puszczać sok. Gdy wyraźnie zmiękną, ale nie zmienią się w pulpę – dodaj 3-4 łyżki mleka kokosowego i wymieszaj. Gotuj chwilę i następnie dodaj kostkę czekolady lub łyżkę kakao. Podgotuj aż czekolada się rozpuści a w przypadku kakao po prostu dokładnie wymieszaj całość.

Dopraw szczyptą cynamonu.

Do miseczki wrzuć obrane i pokrojone awokado i polej zawartością rondelka.

Smacznego!

Wersja zimna:

W rondelku rozgrzej olej kokosowy. Po chwili dodaj pokrojone i oddzielone od pestki śliwki a także obrane i pokrojone jabłko. Gotuj pod przykryciem dolewając trochę wody aż owoce zaczną puszczać sok. Gdy wyraźnie zmiękną, ale nie zmienią się w pulpę- dodaj kostkę czekolady lub łyżkę kakao. Podgotuj aż czekolada się rozpuści a w przypadku kakao po prostu dokładnie wymieszaj całość. Dopraw cynamonem i przelej do miseczki.

Dodaj pokrojone awokado i 3-4 łyżki schłodzonego w lodówce mleka kokosowego.

Wymieszaj i zajadaj:)

fa5f4ed60d0963735a01389c68d8ec08


Dodaj komentarz

Botki, czyli buty dobre na lato i jesień!

Jesień w modzie ma upłynąć pod znakiem zamszu i kowbojskiego stylu. Nie dla każdego jest to wyobrażalny i akceptowalny styl, ale jest pewien element, który może przypaść do gustu każdemu – zarówno zwolennikowi praktycznej jak i ekscentrycznej strony mody.

Mam na myśli botki!

To taki typ butów, który sprawdzi się latem oraz jesienią, pasuje do wielu zestawów a poza tym jest to zazwyczaj wygodny typ obuwia.

Z czym łączyć botki?

PicMonkey Collage9

Ze zwiewnymi sukienkami botki zawsze dobrze się prezentują.

Te w kolorze cielistym nie skracają nóg!

Całość – New Look

PicMonkey Collage99

Klasyczne botki w eleganckim zestawieniu z dżinsami i koszulą stworzą zestaw bardziej oficjalny.

Buty i spodnie – HM

Reszta – New Look

PicMonkey CollageTT

Letnie zestawienie w stylu boho, z którym botki llubią” się łączyć:)

Całość – romwe.com

PicMonkey CollageUU

Dżinsowa koszula, kamizelka w etniczne wzory – kwintesencja  nadchodzących trendów.

Do tego botki!

Koszula, buty, bransoletka – HM

Reszta – New Look

PicMonkey CollageY

Letnio i w stronę westernowej mody, ale bez przesady. Frędzle i botki wystarczą.

Kamizelka, torebka, buty – new Look

Reszta – HM


Dodaj komentarz

Jedyna słuszna i realna dieta! Proste wskazówki i szybkie efekty:)

PicMonkey Collage9

Twoja dieta, Twój wygląd i samopoczucie zależą od tego co masz w głowie!

Jeśli mieszkają w niej nierealne cele, skrzywiony obraz rzeczywistości oraz nieumiejętność patrzenia na siebie przychylnie – czeka Cię mnóstwo pracy do uzyskania równowagi.

Wiadomo, wszystko zaczyna się od pierwszego, drobnego kroku, który musi podjąć Twój umysł.

Przede wszystkim porzuć wyimaginowany pomysł, że dieta prowadząca do zrzucenia kilogramów i poprawy wyglądu może być szybka, a jej efekty długotrwałe.

Nie ma takich diet! Są tylko błyskawiczne kuracje odchudzające rujnujące zdrowie, metabolizm i oferujące wielkie rozczarowanie wraz z powrotem kilogramów.

Zapomnij o dietach.

Zacznij żyć ZDROWO.

Przecież to takie proste i przyjemnie rozpieszczać organizm i dawkować mu witaminy obserwując jego stopniowy rozkwit!

Zapoznaj się z moimi wskazówkami, jeśli chcesz

  • odżywiać organizm a nie tuczyć pustymi kaloriami,
  • prostymi i bezbolesnymi sposobami zapewnić sobie lżejszą i piękniejszą wersję siebie,
  • odrzucić chemię i konserwanty atakujące Twoje biedne ciało
  • wprowadzić do swojego życia przyjemne rytuały
  • cieszyć się zmianami

Powyższe założenia i cele można uzyskać bez większego wysiłku, bo to w prostocie i naturze tkwi siła.

Pora na konkrety!

Krok pierwszy.

PicMonkey Collage89

Czyli czego pragniesz i czego Ci brakuje?

Innymi słowy – wypisz swoje cele realne.

Chcę być radosna i pełna energii. Pozbyć się kumulującej złości, agresji i niezadowolenia.

Poczuć, że robię coś dla siebie, co zapewnia długofalowe, korzystne efekty.

Chcę poczuć się lżejsza, zapomnieć o efekcie jo-jo, znaleźć swoją pasję i mieć siłę ją rozwijać.

Czy takie cele można osiągnąć odpowiednim jedzeniem?

TAK!

tumblr_napjjsM17K1tfpo35o1_500

Gdy zadbasz o ciało i dostarczysz mu brakujących składników – odżywisz wszystkie jego komórki.

Metabolizm się usprawni, głowa oczyści ze złych myśli a wypełni masą nowych pomysłów, które wreszcie pozbawiona ciężaru będziesz miała siłę realizować.

Pamiętaj, że fundując swojemu ciału fatalnej jakości pożywienie, nieregularność i brak snu kreujesz jego  stan, czyli swoją przyszłość. Chyba nie chcesz więc siebie sfrustrowanej, zmęczonej, pozbawionej chęci do życia i otumanionej przez przepełnioną chemią żywność?

Jeśli to pytanie jest dla Ciebie czysto retoryczne – przejdź do kolejnego kroku.

Jeśli nie – być może jeszcze nie przyszedł dla Ciebie czas pozytywnych zmian.

Krok drugi – czystki w kuchni!

?????????????????????????????????????

Bądźmy szczerzy – towarzystwo chipsów, ciastek i cukierków nie pomoże Ci stworzyć nowy styl życia.

Pozbądź się ich tak jak wrogów, którzy stają Ci na drodze do zadowolenia i realizowania planów.

Przecież to nie kara. To przejaw szacunku dla Twojego zdrowia i zwiastun pięknych zmian w życiu.

I choć będą kusić (po pierwszym tygodniu będzie już łatwiej o nich zapomnieć, a po dwóch zupełnie łatwo!)

Pamiętaj, że porzucając słodycze/fast foody/przetworzoną żywność robisz krok w kierunku urody, zdrowia, optymizmu. To podstawowe działanie dla świadomego, dbającego o swoje potrzeby człowieka.

A osoby, które jeszcze tego nie rozumieją na razie muszą pozostać z tyłu. Oni również zrozumieją potrzebę rewolucji, tylko być może w momencie, kiedy zmusi ich do tego rzeczywistość. Czy nie lepiej dokonać przełomu z własnej woli?

Czym tak właściwie jest i czym grozi przetworzona żywność i słodycze?

Czy z nudów albo lenistwa zdarza Ci się łykać tabletki ze świadomością, że zawierają szereg szkodzących substancji i grożą długą listą możliwych skutków ubocznych?

Nie!

A tak właśnie postępujesz fundując organizmowi gotowe, pseudosłodkości ze sklepów! Przecież stanowią tylko ładnie opakowaną i wzbogaconą aromatami i polepszaczami smaku masę szkodliwych, niebezpiecznych związków spowalniających i postarzających Twoje ciało!

Jeśli nie chcesz więcej podstępnych i uzależniających wrogów krążących w twoim organizmie i przejmujących nad Tobą władzę przestań jeść:

słodkich bułek, gotowych wypieków: ciast/ciasteczek/rurek, kremówek, pączków

gotowych deserów zwłaszcza tych ekspresowych – np ”babeczka z kubeczka”, cukierków, chipsów

fast foodów – frytek, hamburgerów, pizzy

słodkich napojów i coli – to właściwie cukier rozcieńczony barwnikiem!

przetworzonej żywności- czytaj etykiety, gdy zobaczysz długą i podejrzaną listę składników- kie kupuj,

gotowych panierek, sosów, dodatków – z łatwością przyrządzisz je sama bez ponoszenia ryzyka i wiedzy, co tak właściwie zjadasz.

PicMonkey Collagenhk

O tym co warto zawsze mieć w lodówce, by zachować formę pisałam tu.

Krok trzeci – nauka czerpania przyjemności z jedzenia

tumblr_n04j8um09I1ssuiuwo1_500

Pora na prawdziwe jedzenie!

Czyli odpowiednie dla Twoich potrzeb, kipiące od witamin, składników mineralnych gotowe dostarczyć Ci prawdziwej energii.

Myślę, że na mojej stronie w zakładce ”Jedzenie” zgromadziłam już sporo przepisów zadowalających najwybredniejszych smakoszy;)

Korzystaj z nich!

tumblr_n1uvzrR0rb1t1d094o3_500

Zdrowe jedzenie to pyszne jedzenie, bo to prawdziwy smak, którym nagradzasz siebie a nie tylko oszukujesz głód.

Nie łudź się, ze jedzenie ”od czasu do czasu” czegoś przetworzonego nie zrobi Ci krzywdy. To będzie się nawarstwiać, uzależniać (”jeszcze tylko kawałek”), kumulować wewnątrz Ciebie aż organizm zacznie wysyłać początkowo ostrzegawcze sygnały. Problemy trawienne, bóle głowy, gorsze samopoczucie, złość , smutek. Jeśli takie objawy zbagatelizujesz może Cię w przyszłości czekać przykrą niespodzianka w postaci nadwagi, braku chęci do życia, depresji, wielu poważnych schorzeń.

Nie tłumacz sobie, że przecież jesteś młoda, masz świetny metabolizm, więc możesz jeść co chcesz i kiedy chcesz. To minie! I wtedy nie będzie już żadnej wymówki tylko wielki zdrowotny problem. Pomyśl raczej jak tą młodość wykorzystać i ją przedłużyć, a nie marnować ją.

Bądź mądra wcześniej a nie po szkodzie;)

Krok czwarty – pora na śniadanie!

tumblr_luasl22d1K1r3lm65o1_1280

Ono musi być solidne, pyszne i takie, że na samą myśl masz ochotę poderwać się z łózka!

Więcej pisałam o tym w tym poście. Znajdziesz tam sporo przepisów na poranny posiłek, który jeśli do tej pory go nie było, musi zagościć w twoim jadłospisie!

To właśnie brak śniadanie jest powodem Twoich wieczornych napadów głodu i ataków na lodówkę. To co zjesz wieczorem pozostanie z Tobą na długo, bo organizm nie zwalczy takiej ilości jedzenia w porze kiedy powinien udać się na spoczynek.

Krok piąty – bogactwo warzyw i pełnowartościowe ziarno i białko Twoim lekarstwem.

Sezonowe warzywa gotowane na parze, duszone zapewnią Ci naładowanie akumulatorów.

Chude mięso – indyk, kurczak, wołowina, ryby zwłaszcza te tłuste – dorsz, tuńczyk, makrela, dziki łosoś stanowią budulec Twojego ciała.

healthy-dinner-578

Z mojego doświadczenia wynika, że unikanie wieprzowiny to pomysł warty rozważenia ze względu na jej tłuszcz i słaby wynik w porównaniu z wymienionymi wyżej źródłami białka.

Łosoś z kaszą jaglaną i awokado.

tumblr_lsmkgdrlmi1qeft5ho1_1280

Bogactwo roślin strączkowych  nie może być Ci obce! Zasmakuj się w ciecierzycy jeśli do tej pory jej nie próbowałaś! To świetna alternatywa w bezmięsne dni.

Warzywny gulasz z ciecierzycą.

get-2-wpapi-wp-pl

Rybna zapiekanka z korzennymi warzywami.

rybalo

Kasza jaglana z jarmużem i cukinią.

IMG_4792

Bataty z jarmużem i komosą.

Batatas-bravas-L_03

Pełnoziarniste zboża –  muszą zagościć w Twoim menu. To, co Twojemu organizmowi przychodzi łatwo, czyli spożywanie cukrów prostych w postaci pszenicznych, białych bułek i pieczywa nie jest dla niego dobre. Zadaj mu trochę trudu dostarczając razowe, pełne ziaren słonecznika/dyni/sezamu pieczywo, kaszę jaglaną/gryczaną/brązowy ryż/komosę ryżową/amarantusa. Te produkty trawią się wolno i odsuwają odczucie głodu na kilka godzin.

Pełnoziarnisty makaron z sosem bakłażanowym.

makaron_z_baklazanem03

Po szóste – wytrwaj!

stylowi_pl_sport-i-fitness_31863570

Pierwsze efekty widać od razu!

Po dobrym posiłku, który nie spowodował przejedzenia czujesz się lekko i masz ochotę na dalsze działania.

Nie masz problemów trawiennych, bo czerpiesz błonnik z właściwych źródeł i pamiętasz od pisiu 1,5 litra wody dziennie (w tym zielona herbata, świeże soki bez dodatków, koktajle)

tumblr_mnxzlm1ySh1rp0mw4o1_r1_500

Dostrzegasz zmiany urodowe – ładna cera, lśniące włosy, mocne paznokcie.

Zmiany na wadze – te pierwsze skutkują pozbyciem się wody, a następne to już spadające kilogramy.

Krok siódmy – polub ruch!

stylowi_pl_kuchnia_17855374

Ruch to życie, a Ty przecież chcesz żyć aktywnie i efektywnie:)

Nie pozbawiaj się tej przyjemności jaką jest aktywność fizyczna.

Zacznij od tego, co lubisz: joga, pilates, spacer, rower.

Z czasem wprowadź nowe formy i nie doprowadź do nudy.

stylowi_pl_moda-damska_22237113

Mój hit to zestawy Jessici Smith – np 30minutowy Cardio Ballet i wiele innych tej dziewczyny!

Brak Ci słodkości?

Przyrządź je sama!

W zakładce – JEDZENIE znajdziesz wiele przepisów ni tylko na domowe słodycze, ale i propozycje zup i obiadów.

Przykłady:

Kakaowy krem z nasionami chia

chia-seed-pudding_9

Pudding ryżowy z mango.

images3

Czekoladowo – jagodowy budyń.

DSC_3353

Domowe Ferrero Rocher.

wypieki-bez-pieczenia

Borówkowy pudding.

blueberry-pudding_km1

Krem z gruszki i pietruszki.

767e933ee1_thmb800_zolte-puree-ziemniaczane-2-


Dodaj komentarz

Wykorzystaj pełnię lata dla zdrowia, urody i samopoczucia!

PicMonkey Collage899

Właśnie przeżywamy pełnię lata: wysyp smaków i aromatów, różnorodność i wielobarwność krajobrazu, piękne poranki i wspaniałe wieczory.

To jedyny tak wyjątkowy czas w roku, który warto wykorzystać do ostatniej kropli!

Nie zwlekaj i ciesz się latem!

Każda jego chwilą:)

Latem można sobie pozwolić na wiele wariacji ubraniowych, wdrażanie inspiracji i modowych pomysłów. Każdy akcent stroju może wyrażać i wpływać na samopoczucie.

Spójrz na swoją sylwetkę obiektywnie, czyli zaakceptuj i eksponuj! Więcej tutaj.wedding-guest-outfit-with-long-midi-skirt

Praca latem w wersji chic, czyli zestawy ubrań:)

PicMonkey Collagettte

Zerknij w jaki sposób dodatki tworzą letni strój. Tutaj.

picmonkey-collageiiy

Przekonaj się o tym, że plażowa moda może odbiegać od standardów i pasować do każdego rozmiaru. Tutaj.

picmonkey-collage747

Zerknij na zestawy letnich ubrań we wszystkich rozmiarach! Tutaj.

PicMonkey CollageMJY

Sierpień i wrzesień to czas ślubów i wesel. Zobacz, jakie porady i stroje przygotowałam na takie okazje! Tutaj.

PicMonkey Collagenfcyxd

Pamiętaj o tym, że sport, moda i wygoda zawsze mogą współgrać! Zajrzyj tutaj.

PicMonkey Collageo9y79uu

Zadbaj o podniebienie!

Szalej i eksperymentuj w kuchni bez wyrzutów sumienia, czyli domowe bunty!

bounty9

Miksuj i blenduj i korzystaj z letnich owoców!

smoothie-all-the-right-moves-ftryy

Grilluj owoce, to patent, który Ci się nie znudzi!

PicMonkey CollageyyyW

Czerp przyjemność ze śliwkowej obfitości! Pyszne smarowidła znajdziesz tutaj.

PicMonkey Collageiyu77

Czekoladowo – jagodowy budyń? To musi być pyszne! Sprawdź przepis  tutaj.

DSC_3353

Obowiązkowy koktajl chłodzący! Czyli pinacolada truskawkowo – ananasowa!

PicMonkey Collageyy9


Dodaj komentarz

Orzeźwiająca truskawkowo – ananasowa pinacolada!

6a0120a8551282970b016305b3fe1e970d-800wi

W sam raz na upalne dni wspaniały, słodki napój.

Jak zawsze bezproblemowy w przygotowaniu i pyszny:)

Smacznego!

Składniki:

PicMonkey Collage99990

Truskawki mogą być mrożone.

Przygotowanie:

Wszystkie składniki wrzuć do blendera i zmiksuj na gładko.

Przed podaniem schłodź w lodówce lub wrzuć kostki lodu.

daiquiri-de-fresa