patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem

Letnie słodkości: borówkowy pudding!

1 komentarz

blueberry-pudding_km1

Pyszny, bardzo odżywczy(to zasługa orzechów) letni deser w zasięgu Twojej ręki!

Wszystkie składniki znajdziesz bez problemu w sklepach spożywczych(olej kokosowy w zielarskich i ze zdrową żywnością).

Wiem, że czasem nie masz ochoty przygotowywać słodyczy w domu, a przemożna ochota słodyczy przejmuje nad Tobą dowodzenie, ale wierz mi warto!

Przygotowując samodzielnie desery:

– wiesz co znajduje się w środku

-nie zjadasz pustych kalorii

– dostarczasz organizmowi odżywczych składników w pysznej formie

– dopieszczasz podniebienie

-nie uzależniasz się od sztucznych dodatków zawartych w sklepowych słodyczach

-zyskujesz zdrowie i poprawiasz swój wygląd (to naprawdę widać)

– zyskujesz satysfakcje, że nie ulegasz swoim słabościom na ”gotowce”

PicMonkey Collageff677

DZIAŁAJĄ JAK ANTYBIOTYK: kiedyś stosowano je nawet przy… tyfusie. Bakteriobójcze właściwości jagód sprawdzają się przy bakteriach E. coli, które są główną przyczyną dolegliwości jelitowych, ale i przy infekcjach przewodu moczowego (nie są tak silne jak u kuzynki jagód – żurawiny).

● ODTRUWAJĄ: odwar i sok z jagód wiąże toksyny bakteryjne i sole metali ciężkich. Dlaczego warto jeść… jagody

● REGULUJĄ TRAWIENIE: suszone lub gotowane działają przeciwbiegunkowo, ale surowe mogą powodować rozwolnienie (za to pomagają przy zaparciach). Dzięki dużej zawartości garbników zarówno sok, jak i napar z jagód uszczelniają błony śluzowe żołądka, neutralizują szkodliwe produkty przemiany materii i spowalniają perystaltykę jelit.

● NISZCZĄ PASOŻYTY JELITOWE U DZIECI: w czasie kuracji garbniki działają porażająco na owsiki i glisty. Świeże owoce należy podawać dziecku 4 razy dziennie w równych odstępach czasu, od 1/2 do 2 szklanek, pierwszą porcję na czczo.

● PRZECIWDZIAŁAJĄ ANEMII, zawierają bowiem mirtylinę, przeciwutleniacz z rodziny antocyjanów, który uelastycznia naczynia krwionośne i wraz z żelazem bierze udział w produkcji czerwonych krwinek.

● ZAPOBIEGAJĄ MIAŻDŻYCY: antyutleniacze obniżają poziom złego cholesterolu i podnoszą dobrego. W tym dziele ma też swe zasługi błonnik – spora część cholesterolu jest usuwana z przewodu pokarmowego, zanim przeniknie do układu krwionośnego. Zawarte w jagodach substancje wzmacniają naczynia włosowate, czyniąc je nieprzepuszczalnymi dla cholesterolu.

● POPRAWIAJĄ WZROK: antocyjany wpływają korzystnie na stan naczyń włosowatych oczu i przyśpieszają regenerację rodopsyny – barwnika obecnego w siatkówce oka, odpowiedzialnego za dobre widzenie po zmroku.

● REGULUJĄ POZIOM CUKRU, a zawarte w owocach jony chromu i glukokininy, jak również obecne w liściach garbniki sprawiają, że jagody nazywane są roślinną insuliną.

źródło: poradnikzdrowie.pl

Składniki na 2 porcje:

PicMonkey Collageuuuuyyy
Orzechy, nerkowce i wiórki mocz w wodzie wcześniej przez całą noc.
Zmieszaj ze sobą wszystkie składniki łącznie z orzechami, nerkowcami i wiórkami i zmiksuj na gładką masę dla ułatwienia dodając trochę wody.
Odstaw do lodówki na 1,5 godziny i podawaj udekorowane borówkami.

Smacznego!

chia-blueberry-pudding-3
Advertisements

One thought on “Letnie słodkości: borówkowy pudding!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s