patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem

Pikantne bataty z jarmużem i komosą!

Dodaj komentarz

iStock-000048214988Small-bataty-604x270

To danie to słodko-pikantna dawka beta-karotenu! Polecam jako danie główne, albo dodatek do mięs czy ryb.

Pyszne i proste w przygotowaniu, co bardzo cenię:)

Na 2 porcje potrzebujesz:

PicMonkey Collagehhhj

 

Właściwości batatów

 

IMG_2332Warzywo to jest uważane za jedno z najbardziej odżywczych w przyrodzie. Dla porównania wartość odżywcza bulw batata jest o ok. 50% wyższa niż bulw ziemniaka. Jest to również znakomite źródło błonnika pokarmowego. Wartość energetyczna bulw nie jest wysoka i wynosi 105 kcal/100 g .

Właściwości komosy ryżowej

z13033030Q,Quinoa---Komosa-ryzowa

 

Quinoa (komosa) na pewno warto włączyć do swojej diety. Przede wszystkim jest źródłem wysokiej jakości białka roślinnego. Zawiera ono komplet aminokwasów, które powinny być przyjmowane wraz z pożywieniem. Zawarta w niej lizyna pomaga w budowie chrząstek, a jest rzadko spotykana w produktach roślinnych – dlatego komosa jest polecana osobom na diecie wegetariańskiej i wegańskiej.

Właściwości jarmużu

2064900012

Jarmuż to warzywo niskokaloryczne, bogate w błonnik i niezawierające tłuszczu. W 100 g jest ok. 30 kalorii i 5 g błonnika. Jarmuż jest więc nie tylko smaczny, ale również niezwykle odżywczy. Zawiera tak dużo żelaza, że często nazywany jest „nową wołowiną”. Jest źródłem witaminy K, która chroni przed rakiem, wpływa na stan kości oraz zapewnia prawidłową krzepliwość krwi. Znajdziemy w nim zasoby witaminy C, odpowiedzialnej za odporność organizmu i prawidłowy metabolizm. Jeśli zależy ci na zdrowej i pięknej skórze, sięgnij po jarmuż. Dzięki dużej zawartości witaminy A korzystnie wpływa na stan cery, włosów i paznokci, a także na nasz wzrok.

Przygotowanie potrawy:

Batatas-bravas-L_03

Rozgrzej na patelni łyżkę oleju kokosowego i dorzuć obrane i pokrojone w kostkę bataty. Podsmaż przez ok 10 minut i dodaj posiekany czosnek, poszatkowany świeży jarmuż. Gotuj mieszając co chwilę aż jarmuż zmięknie (można podlewać wodą). Dodaj ugotowaną komosę, podgrzej razem i dopraw: kurkumą i chili. Można posypać szczypiorkiem!

Smacznego!

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s