patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem

Jedyna słuszna dieta – solidne śniadanie!

Dodaj komentarz

PicMonkey Collage9

Naukowcy z Wenezueli i Stanów Zjednoczonych dowiedli, że od składu naszego pierwszego posiłku w dużej mierze zależy sukces w utracie kilogramów.

Badano dwie nieaktywnych fizycznie grupy kobiet – jedne spożywały tradycyjna niskokaloryczną dietę do 1000 kcal dziennie, drugie spożywały ok. 1300 kcal, w tym 600 kcal na śniadanie. Pierwsza grupa po czterech miesiącach straciła średnio 14 kg, aby podczas następnych czterech miesięcy przybrać średnio po 9 kg. Panie śniadające lepiej straciły w pierwszym okresie po 11 kg, a w następnym dalsze 8 kg.

Okazuje się , że zapełnienie się rano skrobią i białkiem skutecznie hamuje ataki głodu i pozwala organizmowi lepiej gospodarować energią, zwiększając ogólnie poziom metabolizmu. Nie grozi nam więc efekt jojo, nie grożą napady pochłaniania wszystkiego co tylko pod ręką. Jeszcze jeden wielki plus to znacznie lepsze samopoczucie i brak typowych odchudzaniu skutków ubocznych – bólów głowy, humorów, braku ochoty na życie.

Na własnym przykładzie sprawdziłam, iż zjedzenie pożywnego i obfitego śniadania powoduje brak ochoty na podjadanie w ciągu dnia, a kolacja zawsze jest lekka, bo po prostu nie ma miejsca na więcej. Można więc udać się na spoczynek bez grzechów na sumieniu i  bowiem nic nie będzie uporczywie zalegać w żołądku (nie ma nic gorszego dla zdrowia i samopoczucia niż opychanie się wieczorem!).

tumblr_luasl22d1K1r3lm65o1_1280

Jak więc zaplanować to wspaniałe śniadanie? Raczej nie rzucajmy się na słodycze, bo zaburzają one gospodarkę insulinową i mogę zniweczyć cały wysiłek. Starajmy się codziennie dobierać inne składniki (banany, rodzynki, orzechy, owoce sezonowe, kiwi…) – jedzenie będzie znacznie przyjemniejsze. Zwolennicy tradycyjnych kanapek powinni zaś wzbogacać je w sporą dawkę zieleniny.

Najgorsze co możemy zrobić wedle powyższej teorii to oczywiście całkowita rezygnacja ze śniadania. Organizm na głodzie będzie nas męczył cały dzień, a figurze na dłuższą metę w ten sposób nie pomożemy – spowolniony metabolizm odbije sobie przy powrocie do normalnego menu.

Propozycje śniadań:

Pudding ryżowo-kokosowy

images3

Jaglanka z daktylami i morelami

granat 1

Tosty z jajkiem i awokado

skinny-fried-egg-avocado-toast-582837_w650cx300cy300

Kasza jaglana z mango

Do ugotowanej kaszy jaglanej dodajemy mus jabłkowy, który można przygotować z 1–2 jabłek uduszonych z miodem na patelni – gdy zmiękną, miksujemy je na mus. Jedno dojrzałe mango kroimy w kosteczkę i również miksujemy. Musy owocowe łączymy i polewamy kaszę, i dorzucamy uprażone na złoto płatki migdałów.

bffe1d18-70a2-11e3-aefc-0025b511226e

Jajecznica ze szpinakiem i awokado

DSC_0145

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s