patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem


2 Komentarze

Najprostsze kotlety z ciecierzycy.

 

DSC_7353_824

Składniki:

1 szklanka suchej ciecierzycy

1 łyżka siemienia lnianego mielonego

3 drobno pokrojone suszone pomidory

natka pietruszki, majeranek, kminek, pieprz

Przygotowanie:

Ciecierzycę należy moczyć w dużej ilości wody przez noc. Następnego dnia ugotować do miękkości i zmiksować z pozostałymi składnikami. Smażyć na mocno rozgrzanej patelni, można z dodatkiem oleju.

Reklamy


Dodaj komentarz

Leczo w 2 wersjach

leczo_z_cukinii_00

Wersja dla mięsożernych łakomczuchów:

Składniki na 2 duże porcje:
– dwie pojedyncze piersi z kurczaka (można zrobić z innym mięsem, np cielęciną-ok 150 g)
– olej do smażenia 2 łyżki
– 2 ząbki czosnku
– 2 średnie cukinie (ja nie obieram)
– 1 duża cebula
-3 dojrzałe pomidory
– 3 papryki (mogą być różnokolorowe
– przyprawy: pieprz, ulubione zioła(np: majeranek, prowansalskie, oregano, bazylia), może być słodka papryka
Przygotowanie:
Oliwę rozgrzać na głębokiej patelni a następnie wrzucić pokrojone w kostkę mięso, doprawić ziołami. Lekko podsmażyć. Sparzyć wrzątkiem pomidory, umyć warzywa i wydrążyć paprykę i pokroić w kostkę. W garnku rozgrzać olej i zeszklić cebulę wraz z posiekanym czosnkiem , następnie dodać paprykę, obrane i pokrojone w kostkę cukinie. Warzywa zalać wodą(tak, by przykryła warzywa) i dusić pod przykryciem ok 20 min. Gdy warzywa zmiękną dodać obrane ze skóry i pokrojone w ćwiartki pomidory. Dodać mięso. Po kilku minutach zdjąć z ognia i doprawić wedle uznania.
Smacznego!

Leczo wegetariańskie

leczo_wegetarianskie_01 indekskk

Składniki na 2 porcje:

– 1 łyżka oliwy

– 1 duży bakłażan

– 1 duża cukinia

– 3 różnokolorowe papryki

– 2 ząbki czosnku

– 1 cebula

– 3 dojrzałe pomidory

– 150 g pieczarek

– pieprz, ulubione zioła: oregano, bazylia, natka pietruszki itd

Przygotowanie:

Rozgrzać oliwę w garnku, zeszklić pokrojoną cebulę, dodać posiekany czosnek. Sparzyć wrzątkiem pomidory. Do garnka wrzucić pokrojone w kostkę: cukinię, bakłażana oraz wydrążone i pokrojone w kostkę papryki. Dodać pokrojone w plasterki pieczarki. Przykryć wodą i dusić warzywa pod przykryciem. Gdy zmiękną dodać pokrojone pomidory.  Całość gotować kilka minut, ale niezbyt długo, by warzywa całkiem się nie rozgotowały. Doprawić wedle uznania pieprzem, ziołami, posypać natką.

By leczo było bardziej sycące można:

– dodać ugotowane i pokrojone drobno ziemniaki,

albo:

– wsypać torebkę ugotowanego ryżu brązowego

albo:

– zjeść z chlebem żytnim

chleb_zytni_1zdjcie-32-1024x764ryż