patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem


Dodaj komentarz

Letni detoks, czyli 3-dniowy jadłospis! Lekkość i energia;)

sommarmat-700x466

Obiecany jadłospis!

Mam nadzieję, że będzie stanowił źródło inspiracji do wprowadzenia większej ilości warzyw w diecie;)

Oczywiście jest to menu przykładowe i mające za zadanie lekkie oczyszczenie organizmu.

 

Dzień I

Śniadanie:

Omlet z 2 jaj w towarzystwie letniej sałatki.

Przygotowanie: na patelni rozgrzej łyżkę oleju, a w miseczce rozbij jajka i rozmieszaj dodając szczyptę słodkiej papryki i czosnku niedźwiedziego.

Powstałą masę wylej na patelnię i przykryj. Gdy spód będzie już zwarty złóż omlet na pół i smaż jeszcze chwilę aż omlet będzie gotowy.

Do sałatki wystarczy pokroić pomidora, rzodkiewkę, kiszonego ogórka, doprawić sokiem z cytryny, poszatkowanym szczypiorkiem, posypać sezamem i pestkami słonecznika i wymieszać z łyżką oliwy z oliwek.

Egzotyczna-saatka-owocowa-na-witeczny-st

II śniadanie:

Owocowo-warzywny miszmasz.

Przygotowanie: 1/2 szklanki borówek, 1/2 szklanki malin, 1 jabłko, ugotowane na parze (albo starte surowe) dwie marchewki wymieszaj z garścią ulubionej sałaty, sokiem z cytryny, migdałami.

Jeśli wolisz z tych samych składników możesz przygotować koktajl zamiast sałatki.

Obiad:

Lekki gulasz z groszkiem.

Przygotowanie: na patelni rozgrzej łyżkę oleju i podsmaż poszatkowaną 1/2 cebulę, por i 2 ząbki czosnku. Po chwili dodaj pokrojoną w kostkę dynię, 1/2 szklanki mrożonego groszku,  1/2 cukinii, kilka różyczek brokuła, 2 pokrojone suszone pomidory. Warzywa podlej wodą i gotuj do miękkości doprawiając kurkumą, kminkiem, oregano i chili.

recipe-image-legacy-id--851472_11

Podwieczorek:

Krem z kiszonych ogórków.

Na 2 porcje potrzebujemy:

picmonkey-collageolui3

 

Przekrój wzdłuż pora  i pokrój w półksiężyce.
Pietruszki, selera i ziemniaki  umyj, obierz i pokrój w kostkę. W kostkę pokrój również ogórki.
W garnku na łyżce oliwy zeszklij por. Dodaj pietruszkę, selera,  ziemniaki, zalej wodą i gotuj pod przykryciem ok. 10-15 minut, aż warzywa będą miękkie.
Dodaj ogórki, koperek i pieprz, gotuj 10 minut pod przykryciem. Ugotowaną zupę odstaw na 5 minut, zmiksuj blenderem i przypraw ulubionymi ziołami , można też dodać  gałkę muszkatołową.

Kolacja:

Zapiekanka warzywna.

Przygotowanie: pokrój na plastry 1 buraka, 1 pietruszkę 1 marchewkę i 1 batata i ułóż na blaszce do pieczenia. W miseczce wymieszaj 1/2 szklanki mleka kokosowego ze szczyptą kurkumy i słodkiej papryki. Sosem polej warzywa i piecz przez ok 20 minut w 180 stopniach.

Dzień II

Planning+a+summer+menu

Śniadanie:

Pasta z makreli i awokado.

Przygotowanie: przygotuj pastę odejmując ości z 1/2 makreli, 1/2 awokado, 2 poszatkowanych suszonych pomidorów, koperku. Składniki dokładnie wymieszaj z sokiem z cytryny. Pastą możesz posmarować „kanapki” z papryki lub pocięte wzdłuż świeże ogórki.

II Śniadanie:

Smoothie bowl

indekslom

Przygotowanie: zmiksuj 1/2 szklanki malin, 1/2 szklanki borówek z 1/2 szklanki mleka kokosowego. Smoothie ozdób pokrojoną morelą, pestkami i orzechami.

Obiad:

Fasolka szparagowa w sosie pomidorowo-paprykowym.

Przygotowanie: na parze ugotuj fasolkę i przygotuj sos ze zmiksowanych dwóch pomidorów (możesz użyć passaty), 1 papryki, natki pietruszki, 1 łyżki oliwy z oliwek.

Na patelni rozgrzej łyżkę oliwy i podsmaż 1/2 cebulki z 2 ząbkami czosnku i dodaj powstały sos. Gdy całość będzie wymieszana i podgrzana polej nią fasolkę.

79145cbac2055ff04d392f53c38e7a60--fruit-salad-recipes-fruit-salads

Podwieczorek:

Zupa wiśniowa.

Przygotowanie: Potrzebujesz 2 szklanek umytych i wydrylowanych wiśni. Umieść je w garnku i podlej 1/2 szklanki wody oraz 1/2 szklanki mleka kokosowego. Dodaj cynamon i sok z cytryny i gotuj aż wiśnie puszczą sok, a całość stanie się jednolicie czerwona.

Kolacja:

Krem kalafiorowy.

Przygotowanie: na patelni rozgrzej olej i podsmaż cebulkę oraz 2 ząbki czosnku. Dodaj 1/2 kalafiora oraz 2 ziemniaki. Zalej wodą i po ugotowaniu się warzyw zmiksuj na gładki krem doprawiając kminkiem, ziołami prowansalskimi. Posyp sezamem.

98fb0348-7340-4e7c-9e02-9b50038605fb--2015-0804_watermelon-arugula-and-pickled-onion-summer-salad_bobbi-lin_6046

Dzień III

Śniadanie:

Szaszłyki.

Przygotowanie dzień wcześniej: przygotuj szaszłyki z 1/2 fileta z indyka posypanego mieszanką przypraw (oregano, chili, słodka papryka), plastrów cukinii, cebuli i papryki.

Szaszłyki możesz opiec w piekarniku (ok 25 minut w 200 stopniach) albo na patelni grillowej.

Dodatkowo przygotuj sałatkę z rukoli, kiszonego ogórka, rzodkiewki i dwóch suszonych pomidorów polewając łyżka oliwy z oliwek.

II Śniadanie:

vegetarian-grilled-summer-salad

Sałatka jarmużowo-owocowa.

Przygotowanie: poszatkuj garść jarmużu (możesz go wcześniej ugotować na parze), pokrój 1 jabłko, 1 kiwi oraz 2 plastry ananasa, dodaj 1 łyżkę miodu, sok z cytryny oraz płatki migdałów i wymieszaj.

Obiad:

Leczo z ciecierzycą.

get-2-wpapi-wp-pl

Przepis znajdziesz tutaj.

Podwieczorek:

Koktajl z buraka i truskawek.

Przygotowanie: Zmiksuj 1/2 szklanki truskawek z ugotowanym na parze burakiem, dodaj sok z cytryny, posyp pestkami dyni.

Kolacja:

Krem brokułowo-kokosowy.

12102210_m

Przygotowanie: tradycyjnie podsmaż na patelni cebulę, czosnek i pora. Dodaj pokrojony korzeń pietruszki oraz marchewki, 1/2 brokuła i zalej wodą. Po ugotowaniu zmiksuj na krem dodając czosnek niedźwiedzi i słodką paprykę, Posyp wiórkami kokosowymi.

 

 


Dodaj komentarz

Wielkie zmiany w moim jadłospisie! Co wyrzuciłam, co dodałam i jakie są tego efekty?

PicMonkey Collagenbh

Kilka lat temu udało mi się wypracować własny schemat odżywiania, który sprawdzał się doskonale dając dobre samopoczucie i zadowalającą wagę;)

Jednak z czasem dostrzegłam objawy, na które nie mogłam pozostać obojętna!

Zauważyłam spadek energii i ospałość tuż po śniadaniu oraz słabe samopoczucie w dalszej części dnia.

stylowi_pl_kuchnia_48080539

Początkowo obwiniałam za to pogodę, niewyspanie i szereg innych czynników, ale niemożliwe, by młoda osoba była aż tak wrażliwa na tego typu zjawiska.

Zaczęłam zgłębiać temat, wprowadzać zmiany, którymi dziś zamierzam się podzielić;)

Jak wyglądał mój jadłospis jeszcze niedawno?

dsc_0098

  • Śniadanie: zazwyczaj węglowodanowe, czyli kasze/ryż z owocami o niskim indeksie glikemicznym (przepadam za borówkami, malinami, jagodami), orzechy, olej kokosowy/masło klarowane

  • przekąski: najchętniej wybierałam orzechy/pestki, soki i czasem sałatki warzywne lubo owocowe

  • Obiad: zazwyczaj białko w połączeniu z warzywami, czyli mięso/ryba albo rośliny strączkowe

  • Kolacja: najczęściej krem z warzyw

Zaznaczam, że porcje nie były małe, ale sycące i zdecydowanie wystarczające!

Jak można zauważyć stosuję zasady diety rozdzielnej/niełączenia (na czym polega ta dieta?), bo jest to od lat mój sprawdzony sposób odżywiania.

Jakie zmiany wprowadziłam?

salata-z-owocami-w-jasminowo-herbacianym-sosie1

Śniadanie: przeważnie białkowo-tłuszczowe, czyi ryba/mięso/jajka z ogromną ilością warzyw i dodatkami w postaci ziół + zdrowe tłuszcze

Co daje taki posiłek?

Przede wszystkim energię, sytość i zadowolenie na wiele godzin bez przykrego uczucia przejedzenia;)

Przekąski: rzadko odczuwam potrzebę ich zjedzenia, ale jeśli się na nie zdecyduję to są to w dalszym ciągu orzechy, pestki, ewentualnie owoce.

indekslom

Smoothie bowl!

Dalsza część dnia jest już dość spontaniczna, ponieważ takie śniadanie zaspokaja głód na długo i nie zawsze mam ochotę na kolejne obfite posiłki.

Obiad: brak jednej zasady, gdyż w dużej mierze zależy co było na śniadanie. Czasem jest to posiłek białkowy, ale często pojawia się coś na słodko, np gryczanka, jaglana z warzywami   

Kolacja: ostanie danie to już totalny miszmasz z tego, co zalega w lodówce;) Może to być krem z warzyw albo sałatka na bogato z awokado, orzechami i resztkami z obiadu. Ważne, że zawsze wychodzi dużo, kolorowe i pysznie!

Więcej warzyw w diecie!

indeks

To mój przykładowy schemat jedzenia, który dodatkowo opatrzony jest poniższymi zasadami:

  • przewaga produktów sezonowych i lokalnych,

  • większość talerza zawsze zajmują warzywa ugotowane na parze/podduszone/upieczone + surowe

  • dbałość o różnorodność, czyli każdego dnia staram się jeść inne produkty niż dnia poprzedniego

  • pamiętam o odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia + herbat ziołowych

krem-z-buraka-z-kozim-serem

Jeżeli masz ochotę na lekki, letni detoks to już wkrótce na blogu pojawi się wpis z przykładowym menu na 3 dni;)

Zapraszam!

 

 

 

 

 


Dodaj komentarz

Szał wyprzedaży! Zestawy ubrań prosto ze sklepowych pólek;)

summer-sale-laptop-relax-holiday-shopping-concept-76014535

Kontynuując wdzięczny temat wyprzedaży przedstawiam kilka przecenionych perełek skomponowanych w zestawy.

Mam nadzieję, że moje pomysły będą inspiracją i pomogą Wam stworzyć ciekawe zestawy ubrań;)

Jeśli nie radzisz sobie podczas zakupów i trafione zakupy to dla Ciebie czarna magia – zajrzyj do poradnika: tutaj!

Albo wypróbuj internetową poradę stylistyczną;)

Możesz liczyć na:

  • profesjonalną ocenę zawartości szafy (osobiście/mailowo)

  • określenie typu urody i sylwetki

  • wskazanie odpowiednich fasonów i kolorów ubrań

  • skomponowanie zestawów ubrań z aktualnej oferty sklepów

  • pomoc  podczas zakupów (osobiście/online)

To tylko część z zadań jakich się podejmuję;)

Więcej tutaj i tutaj!

 

FotoJet(1)

Powyższe obrania znajdziesz w HM!

FotoJet(3)

Narzutka z Bershki a reszta z HM

FotoJet

Powyższe ubrania z Bershki

FotoJet(2)

Płaszcz znajdziesz w Bershce a resztę w HM.


Dodaj komentarz

Wyprzedażowe pułapki, czyli co kupić, by skorzystać na przecenach?

D985_21_532_1200

Sezon wyprzedaży w pełni i każda łowczyni okazji z radości zaciera ręce!

Jeśli również masz ochotę zaszaleć na zakupach to bądź czujna, bo łatwo wpaść w pułapkę.

Poniżej znajdziesz mini przewodnik po wyprzedażowych okazjach, a w następnym wpisie przegląd ubrań w okazyjnych cenach;)

Po pierwsze: rekonesans!

summer-sale-laptop-relax-holiday-shopping-concept-76014535

Zanim przystąpisz do zakupów i ustawisz się w kolejce do kasy zrób wstępne rozeznanie. Przejdź się po sklepach bez pośpiechu i dowoli przeglądaj interesujące Cię ubrania.

Oczywiście najlepiej jest wybrać na takie niespieszne zakupy dzień powszedni i godziny przedpołudniowe.

Staraj się nie kupować pierwszej rzecz, która wpadnie Ci w oko, spróbuj poprosić o jej odłożenie przy kasie. Wiele sklepów na szczęście oferuje taką możliwość.

Po drugie: kieruj się listą!

1 in tui shop thoi trang

By totalnie nie stracić rozumu i rozstać się z całym majątkiem – warto przed zakupami przejrzeć zawartość szafy i sporządzić listę zakupowych priorytetów.

Jeśli nie wiesz czego brakuje w Twojej szafie albo jakie ubrania byłyby dla Ciebie najlepsze, skorzystaj z mojej pomocy stylistycznej;)

Co powinna zawierać lista?

  • ubrania bazowe (proste, jednokolorowe koszulki, koszule np. biała, spódnica ołówkowa, dżinsy)
  • najnowsze trendy, czyli ubrania stanowiące ostatni krzyk mody, ale odpowiednio dopasowane do danego typu sylwetki i urody oraz takie, które zbyt szybko nie przeminą.
  • modowe zachcianki i szaleństwa, czyli takie ubrania, które dopełnią stylizację nadając jej wyjątkowego charakteru

Moim zdaniem grupa bazowa i trendowa powinny stanowić po 40% dokonanych zakupów, a modowe szaleństwa 20%.

Oczywiście wyćwiczone w bojach wielbicielki mody z pewnością mogą pozwolić sobie na inne proporcje;)

Po trzecie: poszukaj sprzymierzeńca!

a-pastel-fashion-17_large

Jeżeli na zakupach bywasz niezdecydowana – poproś o towarzystwo zaufaną osobę;)

Taka osoba powinna umieć życzliwie doradzić Ci co jest dla Ciebie odpowiednie i w czym dobrze wyglądasz.

Zachęcam do przymierzania ubrań w sklepie i nie wybierania ubrań na chybił trafił, by następnie przejrzeć wszystko w domu, ALE jeśli taki system sprawdza się u Ciebie i wolisz później zwrócić rzeczy to ok;)

Po czwarte: przyglądaj się metkom!

Nothing-to-wear-every-woman-ever

Wiele sklepów kusi obniżkami podczas gdy w rzeczywistości okazują się one niewielkie. Czasem pierwotna cena nie różni się wiele od tej po obniżce. Staraj się zwracać uwagę na pierwszą cenę, by naprawdę skorzystać na wyprzedażach i nie żałować zbyt pochopnych decyzji.

Mam nadzieję, że powyższe rady okażą się przydatne i choć trochę rozjaśnią zamęt w głowie podczas wyprzedaży;)

picmonkey-collage-0

Oczywiście służę poradą, bo możesz u mnie liczyć na:

  • profesjonalną ocenę zawartości szafy (osobiście/mailowo)

  • określenie typu urody i sylwetki

  • wskazanie odpowiednich fasonów i kolorów ubrań

  • skomponowanie zestawów ubrań z aktualnej oferty sklepów

  • pomoc  podczas zakupów (osobiście/online)

To tylko część z zadań jakich się podejmuję;)

Więcej tutaj i tutaj!

 

 

 


Dodaj komentarz

Niech to lato należy do Ciebie, czyli o eksponowaniu swoich atutów + przykładowe ubrania ze sklepów!

o

Nadeszło upragnione, zachwycające i piękne lato!

Korzystaj z niego z całych sił, ciesz się każdym promieniem słońca!

By czuć się jeszcze lepiej i w pełni kobieco – zadbaj o podkreślenie swoich atutów, bo posiadasz ich wiele;)

Zapraszam do skorzystania z mojej pomocy w określeniu typu sylwetki i dobraniu odpowiednich krojów i kolorów:)

Szczegóły tutaj.

Figura Papryki

PicMonkey Collageppuu

Wykorzystaj swoje atuty i odsłoń choć trochę brzuch i podkreśl biust;)

FotoJet

 

Ubrania z HM

Kręgiel

PicMonkey Collagekreuu

Pamiętaj o swoich atutach: wąskiej talii i ładnych ramionach;)

ll

Sukienki z HM

Kolumna

picmonkey-collagejta9

Zaopatrz się w mini i szorty- warto eksponować takie nogi:)

 

 

Fot.jpg

Spódnice z HM

Gruszka

picmonkey-collageh0q

To, co stanowi Twój atut to wąska talia i płaski brzuch;)

FotoJ0

Ubrania z HM

Jabłko

dzinsy-dopasowane-do-figury-90634807

Wyeksponuj zgrabne nogi i wąskie biodra!

j

Ubrania z HM!


Dodaj komentarz

Muffinki kakaowe z truskawkami!

Czekoladowe-Muffiny-z-Truskawkami-i-Kruszonką-3

Dla letnich owoców można znaleźć nieskończenie wiele zastosowań, by smakowały wyjątkowo.

Taki czar lata;)

Pora powrócić do regularnych wpisów z przepisami dzieląc się takim oto smakołykiem:

Składniki:

indeks

Przygotowanie:

Do miski wrzuć rozbite jajko, rozpuszczone masło, pokrojonego banana i truskawki (kilka zostaw do dekoracji), miód, mąkę, sodę, wiórki i kakao.

Zmiksuj na gładką masę i piecz w papierowych foremkach w 200 stopniach przez 25-30 minut do tzw. suchego patyczka.

34tile

Smacznego!

 


Dodaj komentarz

Początek lata to początek zmian w garderobie!

stylowi_pl_moda-damska_45684963

Nieważne, czy jesteś Gruszką, Jabłkiem czy Kolumną – wystarczy podkreślić swoje mocne strony.

Najpierw musisz poznać swój typ sylwetki wykonując ten test!

Następnie zachęcam do zapoznania się z charakterystyką poszczególnych typów i przykładowymi strojami!

Jeśli czujesz się zagubiona i kompletnie nie wiesz jak określić swoją sylwetkę oraz jakie stroje dobierać – sięgnij po moją pomoc!

picmonkey-collage-0

BEZPŁATNA/PŁATNA PORADA STYLISTKI!

Co zyskasz?

Wbrew pozorom porada stylistki nie jest błahą sprawą polegającą tylko na dobraniu stroju.

Poprzedza ją analiza przesłanej ankiety, często dopytywanie o oczekiwania i dopiero wtedy można rozpocząć tworzenie indywidualnych wskazówek zamieszczonych w poradzie.

Zawsze kieruję się tym, by klientka otrzymała nie tylko gotowe zestawy ubrań, wskazówki co do odpowiednich fasonów i kolorów ubrań ale też instrukcje pomagające dobrać strój samodzielnie.

Wyślij na adres mailowy poradystylistki@onet.pl zdjęcie twarzy oraz całej sylwetki ( zapewniam usunięcie zdjęć po wykonaniu usługi i niewykorzystywanie ich do innych, niepożądanych celów) – jeśli zależy Ci tylko na analizie typu figury – wyślij jedno zdjęcie.
Do zdjęć dołącz wypełnioną ankietę i pobraną z mojej strony z zakładki ”Porady stylistki”
Na podstawie tych materiałów na 15-20 stronach otrzymasz:
określenie typu sylwetki i analizy kolorystycznej

wskazówek w kwestii makijażu i fryzury
zaproponuję stylizacja na określone okazje, np do pracy, na co dzień, na wesele czy na randkę
skomponuję zestawy ubrań na podstawie ustalonego przez Ciebie budżetu i Twoich oczekiwań
otrzymasz wskazówki jak powinnaś się ubrać, aby wyglądać wyjątkowo i jakie dobrać dodatki i makijaż.

stylizacje przygotowuję z aktualnej oferty sklepów wraz z linkami do sklepów

Szczegóły i ankieta – tutaj!

Możesz najpierw skorzystać z darmowej porady! – szczegóły.

Przykładowe stylizacje letnie:

PicMonkey Collagemm

 

PicMonkey Collagev

PicMonkey Collagej

PicMonkey Collagefg