patos i chaos

blog Stylistki, czyli o modzie i reszcie lekko i z sensem


Dodaj komentarz

5 modowych nawyków, dzięki którym polubisz swoją figurę!

PicMonkey Collagecc

  1. Przestań marudzić, zacznij doceniać!

Każda z nas musi zacząć i skończyć dzień od narzekania na swój wygląd dobitnie podkreślając, że absolutnie się zapuściła a wszelkie kontrargumenty odpierać teatralnym łapaniem się za często wyimaginowaną oponkę.

Czy rzeczywiści musi? W czym to pomaga?

To tylko sposób na pogorszenie nastroju, przyciągnięcie uwagi do tych wymyślonych defektów i brak chęci na cokolwiek!

Najlepsze i z początku najtrudniejsze co można dla siebie zrobić to pojąć, że ciało jest plastyczne i nie stanie się stalą nierdzewną, uciszyć podły głos w swojej głowie, który próbuje  deprymować i posłuchać najbliższych osób, które potrafią spojrzeć na Ciebie troskliwie i z dystansem, czyli tak jak powinnaś sama się traktować.

Dlatego wypunktuj swoje zalety ciała i ducha i w godzinie czarnej rozpaczy przypomnij sobie o nich a wszelkie dołujące myśli duś w zarodku!

Spełnienie, akceptację i karierę w każdej branży można zrobić tylko poprzez docenienie własnych zalet i ich jak najczęstsze podkreślanie.

Ktoś obok pewnie zazdrości Ci tego na co Ty wcale nie zwracasz uwagi zajęta analizowaniem wad!

 

picmonkey-collagei

Jeśli poszukujesz pomocy stylistki – zapoznaj się z moją ofertą:

Jeżeli każdego dnia NIE WIESZ, CO NA SIEBIE WŁOŻYĆ a z szafy wysypuje się stos rzeczy Potrzebujesz zmiany wizerunku lub odnalezienia własnego stylu?
Nie masz czasu na samodzielne zakupy?
Nie zwlekaj! Pozwól sobie pomóc i skorzystaj z moich usług!
Gwarantuję Ci pełną satysfakcję i zadowolenie!

OFEERTA!

W swojej pracy zawsze staram się wykazać kreatywnością, profesjonalizmem i świeżym, indywidualnym podejściem do każdego klienta.

Pomogę Ci stworzyć wizerunek pasujący do Twojej osobowości i upodobań.
Wydobędę Twoje atuty.
Wybiorę ubrania, które pozwolą na stworzenie zestawów na rozmaite okazje.
Zyskasz pewność, że wyglądasz wspaniale we wszystkim, co masz w szafie.
Wszystkie rzeczy w Twojej garderobie będą stanowiły element pasujących do siebie stylizacji.
Oferuję Ci zmianę wyglądu, którą poprzedza analiza sylwetki, typu urody i dostrzeżenie zalet.
Moja pomoc zaowocuje nabraniem pewności siebie i zadowolenia z nowego wizerunku.

picmonkey-collagehhhhu

Jak wygląda Stylizacja Online?

Wyślij na adres mailowy zdjęcie twarzy oraz całej sylwetki ( zapewniam usunięcie zdjęć po wykonaniu usługi i niewykorzystywanie ich do innych, niepożądanych celów) – jeśli zależy Ci tylko na analizie typu figury – wyślij jedno zdjęcie.
Do zdjęć dołącz wypełnioną ankietę i pobraną z mojej strony z zakładki ”Porady stylistki”
Na podstawie tych materiałów:
określę Twój typ sylwetki i dokonam analizy kolorystycznej

doradzę w kwestii makijażu i fryzury
zaproponuję stylizacja na określone okazje, np do pracy, na co dzień, na wesele czy na randkę
skomponuję zestawy ubrań na podstawie ustalonego przez Ciebie budżetu i Twoich oczekiwań
otrzymasz wskazówki jak powinnaś się ubrać, aby wyglądać wyjątkowo i jakie dobrać dodatki i makijaż.

Dla klientek z okolic Łodzi – osobiste spotkanie obejmujące przegląd szafy i wspólne zakupy!
Istnieje, również możliwość umówienia dowolnego miasta w Polsce – po ustaleniu szczegółów.

Kontakt: wyślij mail na poradystylistki@onet.pl

FotweeoJet

2.Przestań chomikować!

Gruntownie przejrzyj zawartość szafy i pozbądź się tego, czego nie nosisz, w czym nie czujesz się dobrze!

Po co gromadzić zbędny balast?

Ubrania są stworzone do noszenia a nie do zabierania miejsca.

Pomocna ściąga:

szafap

3. To nie ubrania tworzą styl, to Ty masz go w sobie.

Twój własny styl to Ty. Tworzysz go będąc sobą, a strój tylko go odzwierciedla.

Po prostu mając na sobie ubrania zgodne z Twoimi upodobaniami zaczynasz czuć się dobrze. Wtedy Twoja osobowość i strój tworzą harmonię, a to dodaje energii i wiatru w żagle!

picmonkey-collage

4. Nie odkładaj ubrań na ”święto”.

”Tego nie założę, bo mi szkoda”. ”To odłożę na święto”

To trochę dziwne kiedy stroisz się i analizujesz każdy skrawek stroju przed każdym wyjściem podczas gdy po przekroczeniu progu domu będąc  w gronie najbliższych osób zrzucasz z siebie starannie dobrane ubrania, by przyodziać stary, ale jakże ciepły i miło sfatygowany sweter i sprane(nie w tym trendy znaczeniu;) dżinsy!

Trzeba walczyć z takim zachowaniem i nie tylko ze względu na wizytę niespodziewanych gości.

Może i czujesz się swojsko w tych starych ciuchach, ale jaki wysyłasz sygnał domownikom, którzy są najbliższymi Ci osobami i to ich opinia jest dla Ciebie kluczowa?

Że nie warto się dla nich starać.

Że musi im wystarczać Twoja mocno ”udomowiona” wersja.

By nie popadać w skrajność najlepiej po prostu zamienić wysłużony, domowy zestaw na coś w lepszym stanie, ale również swobodnego, np dżinsy i kraciasta koszula, spódniczka i ciepły sweter oversize.

Niech to po prostu nie będą rzeczy pamiętające czasy Twojej podstawówki.

Warto spróbować, bo dzisiejsze domowe dresy to spuścizna ”podomek” naszych babć.

Sama pracuję nad wcieleniem w życie tego postanowienia!

indeks

5. Zawsze w zgodzie ze dobą.

Nie poddawaj się całkowicie trendom. NIGDY!

Nie kupuj pod wpływem chwili tego, co akurat jest modne! Zwłaszcza jeśli przywiązujesz zbytnią uwagę do  trendów w modzie i boisz się, że ubrania z Twojej szafy za chwilę staną się passe.

Wystarczy zmieniać dodatki do bazy swojej garderoby.

Delikatny szal, torba worek, etno kolczyki zmienią strój w hit z wybiegów;)

Moje zdanie na temat trendów?

Projektanci bazują na modowym dorobku i w swoich kolekcjach miksują fasony z poprzednich dekad.

Przykład?

Eleganckie spódnice i sportowe buty! To znamy z lat 80/90 tych!

Dzwony i hippie? Lata 70 itd.

Moja rada: noś to, co Ci się podoba(byle odpowiednio do typu sylwetki) a często okaże się, że akurat przypadkiem jesteś a la mode;)!

picmonkey-collage5

Reklamy


Dodaj komentarz

Jak zwiększyć przyswajanie składników odżywczych?

str2_tnsfood2_cb_1-770x470

Jesteś tym co jesz – znasz te słowa?

Taki slogan często słyszymy z ust dietetyków, ale moim zdaniem należy go zamienić na:

Jesteś tym co przyswajasz.

Często zdarza się, że mimo zdrowej diety, dbałości o jakość produktów oraz odpowiednie proporcje makroskładników borykamy się z niedoborami, zmęczeniem, dolegliwościami pokarmowymi.

Wśród wielu dolegliwości wynikających z zaburzenia wchłaniania warto wymienić następujące:

  • alergie pokarmowe i wziewne
  • zaburzenia pracy serca
  • anemia
  • przewlekłe zmęczenie i brak energii
  • częste przeziębienia
  • problemy z tarczycą
  • predyspozycja do zakażeń pasożytami
  • astma

Być może rozwiązaniem powyższych problemów jest zadbanie o prawidłowe wchłanianie pokarmu!

Friends dining

Świadome jedzenie, czyli jak jeść prawidłowo?

Trawienie rozpoczyna się w jamie ustnej!

 ” Delektuj się każdym kęsem zamiast po prostu łapczywie go połykać po niedbałym pogryzieniu. Kontempluj każdy kęs, poczuj w nim tętniące życie, wyczuj wszystkie odcienie smaku, odczuj wdzięczność dla Matki Natury, która to cudo stworzyła i dla wszystkich ludzi, którzy pracowali przy jego sianiu, zbiorze i dostarczeniu go do Twoich rąk. Moment posiłku to moment święty. Nie oglądaj telewizji, nie prowadź rozmów telefonicznych, nie rozpamiętuj nieprzyjemnych spraw, nie kłóć się z bliskimi przy stole, nie myśl o kolejnych czekających Cię obowiązkach. Skup się na tylko jedzeniu, karmisz teraz swoje ciało, jedyny egzemplarz jaki posiadasz. Ciesz się tym i celebruj to z należnym szacunkiem. Odzierając moment posiłku z jego sacrum działamy jedynie na naszą zgubę. „

Źródło: akademiawitalności.pl

Niedokwaszony żołądek!

plant-based-diet

Pasożyty i grzyby

„Zakażenie pasożytami i grzybami jest tematem bardzo powszechnym, jednak jak sie okazuje, może wynikać z problemów ze źle funkcjonującym żołdakiem. Dziwnie to brzmi ale jest to oczywiste, ponieważ to właśnie kwas żołądkowy jest naturalną obroną przez wszelkimi pasożytami i bakteriami. Powinien je spalać by nie dostały sie dalej. Jednak jeśli sok żołądkowy jest mało kwaśny to nie zniszczy pasożytów! Przedostają sie one do jelit i rozwijają sie w naszym organizmie, gdzie często są dożywiane lubianymi przez nas słodyczami. I zaczynami mieć całą listę problemów zdrowotnych związanych z pasożytami!

Sok żołądkowy zbyt słaby?

Czemu zatem sok żołądkowy jest mało kwaśny? Przyczyn należy szukać w błędnej diecie, bogatej w słodycze, nabiał, przetworzoną mąkę, alkohol. Do tego równie ważnym czynnikiem jest napięty układ nerwowy i przewlekły stres. Rozstraja to funkcjonowanie naszego żołądka. Żołądek zaczyna zbyt szybko pracować produkując sok słabej jakości. To jak samo jak pracownikiem, który pracuje bez przerwy, co skutkuje tym, że wartość jego pracy jest słaba, ponieważ jest on wyczerpany. Wycieńczony żołądek nie jest w stanie wyprodukować mocnego kwasu. Zatem jeśli chcemy wyleczyć żołądek to przede wszystkim musimy zadbać o nasze odżywianie i nerwy.
Warto dodać, że zgaga, jaką odczuwa duża cześć społeczeństwa, bardzo często jest wynikiem niedokwaszenia żołądka. Powszechnie uważa sie, że zgaga wynika z nadmiaru kwasu żołądkowego, co okazuje sie jednak nieco złudne – faktycznie kwasu jest za dużo, ale jest on jakby niskiej jakości, bo jest zbyt mało kwaśny.”

Źródło: biorezonans.zgora.pl

Dieta niełączenia!

simon_andrew_casey___the_healthy_food_by_simonandrewcasey-d9bb2q2

„Na przykład: najczęściej jesteśmy przyzwyczajeni do zjedzenia zupy, mięsa z ziemniakami, potem wszystko popijamy słodkim kompotem (lub jeszcze gorzej słodkimi gazowanymi napojami), a na koniec zjadamy słodki owoc typu banan lub deser.

Otóż, wszystkie te produkty wymagają  różnego czasu trawienia i potrzebują różnych soków żołądkowych.  Przy tego typu połączeniu, o jakim napisałam, w naszym żołądku robi się mieszanka wybuchowa, nie do strawienia.

Solanina – to trująca substancja, która wytwarza się w efekcie połączenia ziemniaków z mięsem…

Wyobraźcie sobie co się dzieje w naszym żołądku gdzie jest ciemno, wilgotno i ciepło…wszystko zaczyna fermentować i gnić przy złym połączeniu.

Dlatego potem pojawia się tak zwany „wydęty brzuch”,  gazy, bóle żołądka, „ciężko” nam itp.  A nawet często przy procesach gnilnych powstają choroby jak: cukrzyca, nadciśnienie, choroby serca, astma, alergie.

Produkty dzielimy na:

  • białka
  • węglowodany
  •  tłuszcze
  • owoce

Zasady spożywania białek:

  • tłuszcze spowalniają proces trawienia białek o 2 h
  • im więcej zielonego na talerzu tym lepiej, ponieważ zielone warzywa neutralizują działanie tłuszczów.
  • białko najlepiej spożyć oddzielnie z węglowodanami (najpierw węglowodany, następnie białko)
  • jeśli już jemy białko smażone na oleju roślinnym , to należy również spożyć dużą ilość warzyw najlepiej zielonych
  • starać się w jednym posiłku nie mieszać różnych rodzajów białek np. Mięso lub ryba lub groch
  • najlepiej mięso piec w piekarniku, na grillu lub dusić
  • sałatkę spożyć przed białkiem np. Sałatka warzywna i mięso lub ryba
  • co jeśli mówisz, że po surowych warzywach masz wzdęcia? To dlatego, że najczęściej zjadasz je z chlebem , kaszami i do tego z białkiem…
  • nie łączyć białka z owocami! Wszystkie kwasy znajdujące się w kwaśnych owocach przeszkadzają w trawieniu, wydzielaniu się kwasów żołądkowych i powoduje to gnicie.

Zasady spożywania węglowodanów:

  • nie należy zjadać razem chleba, kasz, cukru, miodu z owocami cytrusowymi, pojawia się problem z trawieniem węglowodanów.
  • węglowodany nie powinny być mieszane z białkiem .
  • spożywaniu kilku rodzajów skrobi jednocześnie np. Kasza, chleb itp., powoduje zwiększenie apetytu .
  • węglowodany należy dokładnie żuć, ponieważ trawienie występuje już w jamie ustnej.
  •  spożywaj często kasze, są cenne dla naszego zdrowia.

Zasady spożywania tłuszczy:

  • spożywaj tłuszcze roślinne: oleje roślinne, orzechy
  • tłuszcz należy spożywać przede wszystkim z węglowodanami i warzywami.
  • Szkodliwe jest smażenie tłuszczy w temperaturze 150 stopni C- tłuszcze zamieniają się w toksyczne związki

 Zasady spożywania owoców:

  • owoce zawsze jedz oddzielnie z białkiem, węglowodanami i tłuszczem, inaczej powoduje to fermentację. Najlepiej spożywać owoce między posiłkami.
  • 20-30 min przed posiłkiem należy spożywać owoce.
  • nie dodawać cukru do owoców.
  •  spożywaj owoce sezonowe
  • nie zjadaj owoców na noc

no i desery…zaliczamy do nich ciastka, ciasta, cukierki, słodkie owoce, herbatniki.

  • najlepiej unikać deserów, ponieważ są przyczyną fermentacji w układzie pokarmowym.
  • desery jedz osobno 2-3 h po posiłku lub… 30 min przed”

 

Źródło: hpba.pl

 

 

 

 


Dodaj komentarz

Moje ulubione jesienne smakołyki!

FoteoJet

Powszechnie wiadomo, że Jesień sprzyja spacerom, wylegiwaniu się z książką pod kocem, seansom filmowym oraz próbowaniu nowych smaków!

Postanowiłam zebrać w jednym miejscu przepisy na jesienne smakołyki, więc jeśli lubisz zdrowo pichcić to na pewno znajdziesz coś dla siebie!

Przepisy kryją się pod linkami;)

Krem kakaowy z nasionami chia i owocami!

chia-seed-pudding_9

 

Miodowe pralinki!

z19817827qczekoladowe-kulki-z-quinoa

Orzechowa zapiekanka z gruszką!

dsc_0145

Dyniowe placki z orzechami!

placki-dyniowo-serowe-01

Krem jaglano-orzechowy!

4e1959adaf7a4ac0f956964306b97960_620x740

Kakao daktylowe!

kakao-1

Pudding kokosowy z mango!

images3

Śliwkowe racuchy!

racuszki_z_maslanki_popup_watermark

 

 

Smacznego!

Więcej przepisów znajdziesz w zakładce Jedzenie.

 

 


Dodaj komentarz

Jesienne zestawy kolorystyczne, na które powinnaś zwrócić uwagę!

stylowi_pl_hobby_51703746

Moi Drodzy, Jesień w pełni!

Niby szaruga i mgła, ale jeszcze się nie poddajemy i walczymy o trochę koloru!

Jest kilka sposobów, które umilą jesienny czas w domu, ale co jeżeli trzeba wyjść na zewnątrz mimo braku ochoty?

Wtedy można sobie odrobinę pomóc dodając intensywnych kolorów do strojów albo po prostu wybierając barwy bardziej letnie niż zimowe.

Poniżej moje propozycje;)

 

FotddoJet

Kwiaty to trend, który trudno przeoczyć;)

Spróbuj połączyć kwiatowy wzór sukienki z pastelowymi dodatkami.

Powyższe ubrania/akcesoria znajdziesz w HM.

FotodeJet

Pójdź o krok dalej i zaserwuj sobie słoneczny blask w pochmurny dzień.

Żółta koszulę zestaw z niebieskimi dżinsami i szarym płaszczem.

Ubrania powyżej znajdziesz w Stradivariusie.

 

FoertoJet

Niby typowo jesienny zestaw, ale z pewnością doda energii za sprawą wielobarwnej spódnicy;)

Całość z HM i Stradivariusa.

 

FoxtoJet

Kobalt dobrzy łączy się z szarością, wypróbuj ten zestaw, by poczuć się elegancko i wytwornie;)

Całość z HM.

FostoJet


Dodaj komentarz

Październikowe modowe hity!

FotweeoJet

Przedstawiam Wam modowe hity na które warto zwrócić uwagę w tym miesiącu!

Poniżej znajdziecie też kilka porad dotyczących komponowania strojów z uwzględnieniem wybranych przeze mnie październikowych hitów;)

Koszulowa Sukienka!

2438f1043efbd2b67745f5db4b23514e62d4de6d

Taki krój był promowany już latem, ale w wersji jesiennej prezentuje się równie ciekawie;)

Zaletą tego fasonu jest to, że pasuje do wielu typów sylwetek!

Koszulowe sukienki można nosić z paskiem podkreślającym talię lub bez niego, gdy zależy nam na nieco swobodniejszym stroju.

FohhhtoJet

Powyższe sukienki znajdziesz w Stradivariusie.

Oryginalna bluza!

Image-1

Sportowe bluzy już dawno przestały być tylko elementem stroju na siłownię.

Obecnie można wręcz przebierać w ich rodzajach i zestawiać je z ołówkowymi spódnicami, cygaretkami lub po prostu z dżinsami.

FotsdoJet

Bluzy z najdziesz w HM.

Kwieciste sukienki!

FotgtoJet(1)

Zwiewne sukienki noszone jesienią do ramonesek i długich kozaków to mój absolutny hit.

Warto mieć taką sukienkę w swojej szafie;)

Fot45oJet

Sukienki są z HM i Stradivariusa.


Dodaj komentarz

Jesienne stylizacje dla każdego typu figury!

Foto4Jet

Dziś przed Wami kolejna dawka jesiennych inspiracji!

Kluczem do dobrania odpowiedniego stroju jest nie tylko okazja, upodobania, styl życia, ale też typ sylwetki!

Jeśli borykasz się z problemem właściwego dobierania ubrań – skorzystaj z mojej pomocy, by zyskać poradnik urodowo-modowy!

Znajdziesz w nim:

  • profesjonalnie określony typ sylwetki oraz urody
  • wskazówki modowe oraz urodowe
  • porady dotyczące dokonywania zakupów i komponowania zestawów ubrań
  • przykładowe stylizacje na różne okazje
  • linki do sklepów z ubraniami i dodatkami

 

 

FfotoJet(1)

Jak samodzielnie określić typ sylwetki?

Jaki jest Twój typ urody?

Przykładowe stylizacje z HM!

Dla Klepsydry/Gruszki:

 

FotoJyet

Dla Kolumny/Rożka:

FotroJet(1)

Dla Jabłka:

FeotoJet

Dla Cegły:

FotytoJet(2)

Dla Gruszki/Wiolonczeli:

FrrotoJet


Dodaj komentarz

Budyń jaglano-dyniowy !

5

Przedstawiam dziś cudowną alternatywę dla wszystkim znanego budyniu z torebki;)

Zdrowy, smaczny i aksamitny budyń jaglany powinien podbić Wasze podniebienia;)

Składniki na 1 porcję:

gtFotoJetg

 

Przygotowanie:

Ugotuj kaszę jaglaną dodając 2,5 raza więcej wody niż kaszy.

Powinna stać się puszysta i wchłonąć całą wodę.

W osobnym rondlu podgrzej mleko kokosowe, dodaj pokrojone drobno jabłko, miąższ dyni, a gdy zmiękną dopraw cynamonem i dodaj miód.

Zawartość rondla przelej do ugotowanej kaszy, wymieszaj i zmiksuj na gładko.

Budyń podawaj posypany płatkami migdałów i przyozdobiony ulubionymi owocami, np. figami.

Smacznego!

 

 

jaglanka-z-figami-1